۲۵۵۶۴۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

طنز؛ تعریف انتقاد

امیرمهدی ژوله در وبسایت چیزنا نوشت:

اساساً انسان‏‌ها به دو دسته تقسیم می‏‌شن. یک درصد‏شون دارن کار می‏‌کن، نود و نه درصد بقیه دارن راجع ‏به کار اون یه درصد نظر می‌‏دن. اینه که به ازای هر یه اثر نود و نه تا منتقد و معترض و صاحب‌‏نظر وجود داره که می‌آن یا نقد کنن یا تحلیل کنن یا نابود کنن. معمولاً همه نابود می‌‏کنن.

یکی از ویژگی‌‏های خوب ما ایرانی‏‌ها اینه که خیلی انتقادپذیریم. یعنی دعوت می‏‌کنیم از همه صاحب‌‏نظران تا بیان از ما و عملکردمون انتقاد کنن. بعد خیلی آروم و با لبخند به همه انتقادها گوش می‌‏دیم. آخرش هم خیلی با طمأنینه و دقیق به انتقادها فکر می‌‏کنیم تا بتونیم برخورد مناسبی با فرد منتقد داشته باشیم.

یکی از بزرگترین محافل نقد علمی، ادبی، سیاسی و ورزشی کشور، صندلی عقب تاکسی‌‏هاست. معمولاً این جلسات با ذکر «آقا چه ترافیکیه» از طرف مسافر جلو شروع می‌‏شه، یک ساعت و چهل دقیقه بعد به مرور جزئیات مذاکرات ژنو و پشت‌‏پرده افشاگری مایلی‏کهن و ضریب جیبی دهک‏‌های اقتصادی و دایره واژگان شاملو، روی صندلی عقب به پایان می‌‏رسه. البته خودشون تمایلی به اتمام بحث ندارن، آقای راننده اونقدر وولوم آخرین اثر شهرام صولتی رو بالا برده که دیگه صدا به صدا نمی‌‏رسه.

در تعریف نقد اومده که نقد یعنی سره رو از ناسره جدا کردن. یعنی شناختن محاسن و معایب. یعنی کاری که باعث پیشرفت اثر یا شخص شود. بعد اومده که نقد باید با رعایت اصول اخلاقی و با دیدی کارشناسانه انجام شود. حالا این لوس‏بازی‌‏ها تعریف جهانی نقده، ما خودمون واسه خودمون یه نقد ملی-میهنی تعریف کردیم داریم لذتش رو می‌‏بریم، یعنی تو این نقد ایرانی ما کلاً سره و محاسن و پیشرفت و اخلاق و کارشناسی رو بی‏خیال شدیم، همچنین با جفت پای نقد می‌‏ریم تو طحال سوژه که معایبش از گوشش می‏زنه بیرون. اینجور نقد کردن تأثیرش هم بیشتره، یعنی بلافاصله یا سوژه پند می‏‌گیره یا کلاً با خاک یکسان می‏‌شه. خیلی هم خوبه.

بعضی از خصلت‏‌ها اکتسابیه، بعضی‏ها هم غریزیه. انتقاد در وجود خیلی‏‌ها کلاً غریزیه. یعنی همینجوری بیخودی بلده همه‌چی‏‌رو. طرف بزرگترین شاهکار سینمایی که دیده سریال عمرگل لاله بوده، بعد چنان درباره نقش سینمای نئورئالیسم ایتالیا در تاریخ سینما صحبت می‏‌کنه که ندونی فکر می‌‏کنی کوزی‌گونی رو هم دیده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج