جاباما
۲۵۵۷۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۵۰ درصد ایرانی ها اضافه وزن دارند

رئیس سازمان غذا و دارو از ایجاد شبكه آزمایشگاهی برای افزایش كیفی محصولات غذایی خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم اضافه وزن دارند و میزان دریافت كالری در جامعه ۲۰ درصد بیش از حد معمول است.

خبرگزارذی مهر: رئیس سازمان غذا و دارو از ایجاد شبكه آزمایشگاهی برای افزایش كیفی محصولات غذایی خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم اضافه وزن دارند و میزان دریافت كالری در جامعه ۲۰ درصد بیش از حد معمول است.

دكتر رسول دیناروند روز شنبه در همایش روز جهانی غذا كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار كرد: ما در سازمان غذا و دارو به نقش و اهمیت همه افرادی كه در صنایع غذایی كشور فعالیت می‌كنند از كشاورزان در مزرعه تا صنایع تولیدی و صنایع بزرگ در حوزه‌های مختلف واقف هستیم و به كیفیت بالای تولیدهای آنها افتخار می‌كنیم.

وی ظرفیت‌های كشور در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی را در سطح مطلوبی ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از تولیدكنندگان مواد غذایی در ایران محصولات با كیفیتی تولید می کنند، به گونه ای که با استقبال بازارهای خارجی مواجه هستند.

دیناروند با بیان اینكه غذا از زوایای مختلف اقتصادی، اشتغال، عدالت، حفاظت اجتماعی و غیره حائز اهمیت است، عنوان كرد: آنچه كه برای ما مهم است، موضوع سلامت مواد غذایی است زیرا نمی‌توانیم سلامت مردم را فدا كنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در تمام عرصه‌های تولید غذا در كشورمان ظرفیت بالایی وجود دارد به گونه ای که با بالاترین استانداردهای بین‌المللی، با بهترین كیفیت و رعایت تمام جنبه‌های بهداشت غذا تولید شود و سازمان غذا و دارو نیز به عنوان دستگاه نظارتی با كسانی كه اهمیت تضمین كیفیت و سلامت غذا را نادیده می‌گیرند، برخورد خواهد كرد

دیناروند با اشاره به رشد خوب ایران در بخش صنایع پروتئینی و گوشتی، شكلات و غیره افزود: توان تولید بهترین محصولات با بالاترین كیفیت در ایران وجود دارد و انتظار داریم سایر تولیدكنندگان نیز كه با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارند خود را به سطح مطلوب برسانند.

وی، سلامت غذا را از چند جنبه مورد بررسی قرارداد و گفت: نخستین جنبه، كاهش مخاطرات احتمالی غذا است. زیرا منشاء بسیاری از بیماری‌های شناخته شده به دلایل مختلف از جمله وجود آلاینده‌های متعدد، باقیمانده سموم، فلزات سنگین و غیره وابسته به غذایی است كه تولید می‌شود و از این رو وظیفه مهم دستگاه‌های نظارتی حل این معضل است زیرا سلامت مردم نباید از مواد غذایی مصرفی به خطر بیفتد.

معاون وزیر بهداشت تقلب غذایی را معضلی دیگر حوزه عذا برشمرد و اظهار كرد: تقلب غذایی پدیده‌ای منحصر به ایران نبوده و بین‌المللی است كه با رشد تكنولوژی گسترده شده است.

وی گفت: بسیاری از رنگ‌ها، افزودنی‌ها، مواد ناشناخته و خطرناک كه در فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شوند تقلب غذایی بوده و سازمان‌های نظارتی و سازمان غذا و دارو به صورت جدی با این معضل برخورد می‌كنند.

معاون وزیر بهداشت، اقدام این وزارتخانه برای مقابله با این دو معضل را ایجاد شبكه آزمایشگاهی قدرتمند عنوان كرد و گفت: به كمک این شبكه تقلبات غذایی و آلاینده‌ها در تولید غذا به سرعت شناسایی شده و از ورود مواد غذایی دارای این ویژگی‌ها و تولید این محصولات در كشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

دیناروند با تاكید بر لزوم اصلاح شیوه تغذیه در جامعه خاطرنشان كرد: تعداد افرادی كه در كشورمان فقرغذایی دارند، ناچیز است اما بیش از ۵۰ درصد از افراد جامعه اضافه وزن دارند و میزان دریافت كالری مردم ما ۲۰ درصد بیش از حد معمول است.

وی كم تحركی، مصرف بالای نمک، شكر و چربی را از دلایل اضافه وزن ایرانیان برشمرد و گفت: اسید چرب ترانس هنوز در كشور ما مصرف می‌شود گرچه در ۱۰ سال اخیر میزان مصرف آن كاهش یافته ولی تا رسیدن به نقطه صفر فاصله زیادی داریم.

معاون وزیر بهداشت یكی از اهداف این وزارتخانه در حوزه كنترل بیماری‌های غیرواگیر را كنترل و حذف اسیدچرب ترانس اعلام و تاكید كرد : در این زمینه آموزش به تنهایی اثر ندارد و باید دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان غذا و دارو به صورت جدی وارد عمل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج