۲۵۵۸۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

همکاری روسیه و اروپا برای سفر به ماه

آژانس‌های فضایی اروپا و روسیه تصمیم گرفته‌اند تا سطح‌نشینی (Lander) را به قطب جنوب ماه بفرستند؛ منطقه‌ای که تا به امروز ناشناخته باقی مانده است.

مجله دیجی کالا: اکتشاف‌های شوروی در اواسط دهه‌ی هفتاد میلادی در ماه متوقف شده بود. ماموریت لونا ۲۷ قرار است این اکتشافات را ادامه دهد.

این سطح‌نشین، طی مجموعه‌ای از ماموریت‌ها قرار است سطح ماه را برای بازگشت انسان به آن آماده کند. بررسی وضعیت سطح ماه برای سکونت انسان هم یکی دیگر از اهداف ماموریت است. بررسی این موضوع هم که آیا آب یا مواد معدنی دیگری در ماه برای تولید سوخت و اکسیژن وجود دارد، از وظایف کاوشگری است که به ماه فرستاده خواهد شد.

این ماموریت که لونا ۲۷ نام گرفته، تا ۵ سال دیگر اجرا خواهد شد. ماموریت‌ها قرار است توسط آژانس فضایی دولتی روسیه، «روس‌کازمس» کنترل شود. اکتشاف‌های شوروی در اواسط دهه‌ی هفتاد میلادی در ماه متوقف شده بود. ماموریت لونا ۲۷ قرار است این اکتشافات را ادامه دهد.

همکاری روسیه و اروپا برای سفر به ماه
یوجین سرنن آخرین کسی بود که روی ماه قدم گذاشت

پروفسور «ایگور میتروفانو»، از انستیتو تحقیقات فضایی موسکو، یکی از دانشمندان این ماموریت است. او درباره‌ی ماموریت‌شان می‌گوید: «باید به ماه برویم، قرن ۲۱ام از مهم‌ترین زمان‌ها برای تمدن انسان است؛ کشور ما هم باید در آن نقش داشته باشد.»

با این حال، قرار نیست مثل دهه‌های شصت و هفتاد و جنگ سرد، رقابتی در کار باشد. او ادامه می‌دهد: «باید با هم و با همکاران بین‌المللی‌مان کار کنیم.»

همکاری روسیه و اروپا برای سفر به ماه
آزانس فضایی اروپا می‌خواهد پایگاه‌اش روی ماه این شکلی باشد

«برنگر هودو»، مدیر گروه اکتشافات ماه در مرکز تحقیقاتی فضایی و تکنولوژی اروپا (Estec) هم چنین نظری دارد: «ما می‌خواهیم فضانوردانی اروپایی به ماه بفرستیم. در حال حاضر هم مشغول مذاکراتی بین‌المللی برای همکاری در بازگشت به ماه هستیم.»

اولین ماموریت‌ها با استفاده از روبات انجام خواهند شد. در ابتدا در لبه‌ی قطب جنوب فرود خواهند آمد. منطقه‌ی قطب جنوب در ماه همیشه تاریک است و این محدوده هم‌چنین یکی از سردترین نقاط در منظومه‌ی شمسی است. به همین دلیل هم در یخ‌های آن‌جا، آب و مواد شیمیایی وجود دارد.

همکاری روسیه و اروپا برای سفر به ماه
یوری گاگارین، اولین نفری که به فضا رفت

طبق صحبت‌های دکتر «جیمز کارپنتر»، از محققان Estec، یکی از اهداف این ماموریت، بررسی ظرفیت استفاده از این آب برای آینده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج