۲۵۵۸۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ترامپ: بوش مقصر حملات ۱۱ سپتامبر است

نامزد پیشرو جمهوری ‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ رئیس جمهور سابق کشورش را به گونه‌ای مسئول حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی دانست.

خبرگزاری ایسنا: نامزد پیشرو جمهوری ‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ رئیس جمهور سابق کشورش را به گونه‌ای مسئول حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی دانست.

دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری ‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا در پاسخ به این سوال که ضمن رسیدگی به بحران بالقوه چطور امنیت مردم آمریکا را حفظ کرده و باعث افتخار آنها می‌شوید؟ گفت: فکر می‌کنم من از همه رئیس جمهورها بیشتر به فکر این مسائلم و از همه آنها شایسته‌ترم. وقتی درباره جورج واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا حرف می‌زنیم فروریختن مرکز تجارت جهانی در ذهنمان نقش می‌بندد.

دونالد ترامپ در این مصاحبه به گونه‌ای جورج بوش را مسئول حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی که جان ۲۹۷۷ تن را گرفت، می‌داند.

مجری شبکه بلومبرگ در واکنش می‌گوید: صبر کن، شما نمی‌توانی جورج بوش را مقصر آن حمله بدانی.

ترامپ در پاسخ گفت: درست است او رئیس جمهور بود. مقصر دانستن یا ندانستن او تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما او رئیس جمهور بود. مرکز تجارت جهانی در دوران ریاست جمهوری جورج بوش فرو ریخت.

وی سپس به انتقاد از واکنش دولت به تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک پرداخت که در آن ۲۰ تن از دانش آموزان و شش تن از کارکنان مدرسه در سال ۲۰۱۲ میلادی کشته شدند.

دونالد ترامپ افزود: اگر به مدرسه سندی هوک نگاه کنید، آن مردم همچنان نیازمند کمک هستند. این یک فاجعه است. دولت در جریان ریاست جمهوری باراک اوباما ثابت کرده که بدبخت و فاجعه زده است. نیاز ما رهبری است که در حال حاضر نداریم.

در همین حال جب بوش، برادر جورج بوش و نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی در دفاع از برادرش در توییتر نوشت: چقدر رقت‌انگیز است که از این رئیس جمهور برای حملات ۱۱ سپتامبر انتقاد شود. ما مورد حمله قرار گرفتیم و برادرم ما را در امنیت نگه داشت.

این در حالی است که ترامپ در مصاحبه اخیر خود با سی ان ان نیز بار دیگر از جورج بوش انتقاد کرده و جنگ در عراق را یک اشتباه وحشتناک توصیف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج