۲۵۵۹۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رانش زمین در غرب مازندران

در پی ورود سامانه شدید بارشی که از روز گذشته در غرب مازندران آغاز شده بود تا این لحظه ‌خسارات متعدد و مختلفی در غرب مازندران برجای گذاشته است.

خبرگزاری فارس: در پی ورود سامانه شدید بارشی که از روز گذشته در غرب مازندران آغاز شده بود تا این لحظه باعث بروز خسارات متعدد و مختلفی در غرب مازندران شده و نکته حائز اهمیت پاسخ‌گو نبودن برخی مدیران به رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت شهرها و روستاهاست.

این بارندگی‌ها نه تنها طبق معمول باعث بالا آمدن سطح آب در معابر اصلی و فرعی شهری شده بلکه این بار خسارات جدی از خود برجای گذاشته و نگرانی‌هایی را برای شهروندان غرب مازندران به وجود آورده است.

بر اساس گزارش شاهدان عینی در مناطق مختلف غرب مازندران، به برخی ابنیه و نیز راه‌های دسترسی به روستای «جنت رودبار» رامسر خسارت شدید وارد شده و در قسمت‌هایی از منطقه جواهرده باعث رانش زمین شده است.

همچنین خبرها از رامسر حکایت از آب‌گرفتگی و خسارت جدی برخی مدارس کلیدی این شهرستان دارد.

خبر دیگر از رامسر حاکی است که با توجه به بارندگی‌های شدید در ۲۴ ساعته گذشته، مخزن «سد میجران» پر و آب مازاد از آن سرریز شده اما خسارتی وارد نشده ولی هشدارهای جدی در این زمینه، دوری افراد از حاشیه رودخانه است.

از سویی دیگر شاهدان عینی در شهرستان تنکابن هم، از طغیان رودخانه «چشمه‌کیله» در مرکز این شهر خبر دادند و عبور و مرور خودروها و سایر وسایل نقلیه بر روی پل «جانبازان» به علت شدت جریان آب متوقف شده است.

همچنین رانش زمین در این منطقه نیز به راه‌های مناطق قلعه‌گردن، سیاه‌ورز، تشکون خرم‌آباد تنکابن خسارت وارد کرده است.

اما این بارندگی‌ها در شهرستان‌های نوشهر و چالوس نیز با بالا آمدن سطح آب موجب آ‌ب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی در این دو شهرستان غرب مازندران شده است و تردد خودروها در این منطقه را با کندی مواجه کرده است.

بارش باران در مناطق کوهستانی کجور خسارت جانی از خود برجای گذاشت و طی آن بر اثر لغزندگی جاده دو دستگاه خودروی پیکان و پراید در نزدیکی روستای «دشت نظیر» دچار تصادف مرگبار شده و براثر آن راننده پراید به علت شدت تصادف در دم کشته شد و سه سرنشین دیگر هر دو خودرو مجروح و برای مداوا به بیمارستان‌های نوشهر و بابل اعزام شدند.

سرنشین اعزامی به بیمارستان بابل یک زن بوده که پس از اقدامات اولیه درمانی در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، برای ادامه درمان تخصصی به بابل اعزام شد.

علت سانحه مرگبار در جاده کوهستانی کجور از سوی ماموران انتظامی در دست بررسی است.

بمدیریت بحران استانداری مازندران در هشداری از مردم مازندران و مسافران خواسته به علت وقوع سیل و آب‌گرفتگی شدید خیابا‌ن‌ها و معابر اصلی و فرعی شهرها و روستاها و نامناسب بودن وضعیت برخی‌‌راه‌های مواصلاتی از مسافرت غیرضروری به شهرستان‌های رامسر و تنکابن تا اطلاع ثانوی در غرب استان خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج