۲۵۶۱۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دلیل توقف پروازهای یک ایرلاین بر فراز ایران

کریستین ساینس مانیتور نوشت: شرکت هواپیمایی هنک کنگی به نام کتی پسیفیک اعلام کرد که پپس از هشدار یک آژانس امنیت هوایی در مورد موشک های روسی که به سمت سوریه شلیک می شود، از آسمان ایران و دریای خزر عبور نمی کند.

پایگاه خبری انتخاب: شرکت هواپیمایی هنک کنگی به نام کتی پسیفیک اعلام کرد که پپس از هشدار یک آژانس امنیت هوایی در مورد موشک های روسی که به سمت سوریه شلیک می شود، از آسمان ایران و دریای خزر عبور نمی کند.

کریستین ساینس مانیتور نوشت: این تصمیم شرکت هواپیمایی پس از آن صورت گرفت که روسیه کارزار نظامی خود را علیه داعش شدت بخشید.

شرکت هواپیمایی کتی پسیفیک در بیانیه ای اعلام کرد: «با توجه به شرایط منطقه، کتی پسیفیک همه پروازهای خود را از پنجشنبه گذشته تا اطلاع ثانوی بر فراز ایران و دریای خزر به حالت تعلیق در آورده است .»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما به ارزیابی اوضاع بر اساس رویدادهای روزانه همچنان ادامه می دهیم.»

آژانس ایمنی هوایی اروپا هفته گذشته با صدور بیانیه ای به شرکت های هواپیمایی درباره موشک های کروز روسی که از طریق کشتی های روسی مستقر در دریای خزر به سوی اهدافی در سوریه شلیک می شوند، هشدار داد.

در این بیانیه آمده است این موشک ها باید از حریم هوایی ایران و عراق و در سطح پایین تر از مسیر پروازی هواپیماهای تجاری عبور کنند. کتی پسیفیک نیز اعلام کرد عدم پرواز بر فراز حریم هوایی عراق؛ افغانستان، اوکراین و سوریه سیاست دیرینه اش بوده است.

آژانس ایمنی پرواز اروپا اعلام کرد در بیانیه ای صادر اقدام به ارائه توصیه های خاصی نکرده است، بیانیه ای که برای آگاهی خطوط هواپیمایی درباره خطرات احتمالی پیش رو صادر شده است. ایرفرانس نیز این هفته اعلام کرد در پی صدور این هشدار، اقدامات خاصی را در ارتباط با پرواز در حریم هوایی ایران و دریای خزر اتخاذ می کند.

از زمان سرنگون شدن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ شرکت هواپیمایی مالزی در سال گذشته در بحبوحه درگیری ها میان جدایی طلبان و نیروهای دولتی اوکراین، شرکت های هواپیمایی درباره پرواز بر فراز مناطق درگیری با احتیاط بیشتری عمل می کنند.

دو سوم دویست و نود و هشت مسافر هواپیمای مالزیایی هلندی بودند و سازمان هواپیمایی دانمارک این هفته با صدور بیانیه ای اعلام کرد این هواپیما به سبب اصابت موشک سطح به هوایی که از منطقه تحت کنترل جدایی طالبان مورد حمایت روسیه شلیک شده بود، سرنگون شد.

این آژانس همچنین اعلام کرد این هواپیما هرگز نمی بایست در این منطقه پرواز می کرد زیرا اوکراین باید این حریم هوایی را به روی هواپیماهای غیر نظامی می بست . این آژانس افزود به هیچ کسی درباره خطرات پرواز هواپیماهای مسافری در این منطقه هشدار داده نشده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج