۲۵۶۴۴۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ادعای جان بولتون: ایران گستاخ‌تر شده است

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان: گوینده این شبکه تلویزیونی اعلام کرد فاز نخست توافق اتمی ایران امروز عملی شد. رئیس جمهور اوباما امروز حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن تحریم ها بر ضد ایران تنها زمانی رفع خواهند شد که تهران به تعهداتش در این توافق پایبند باشد. تمام این موارد در حالی روی می دهد که دانشمندان ایرانی قرار است هزاران سانتریفیوژ را به انبارها منتقل و دوازده تن ماده اتمی را از کشور خارج کنند و برخی از بخش های برنامه اتمی خود را برچینند.

"جان بولتون،" نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد: من از سه یا پنج ماه قبل پیش بینی کرده بودم ایران به تعهداتش پایبند باشد و به رفع تحریمها برسد؛ اما ایران با آزمایش موشکی اخیر خود نشان داد که خواهان رفع تحریم ها تا پایان سال جاری است. آنها خواهان این نیستند که در یک پروسه طولانی تر به رفع تحریم ها برسند. ایران حقیقتا بسیار گستاخانه رفتار می کند. دلیل برای این موضوع این است که آنها از فرصت موجود برای ورود شرکت های اروپایی به بازار خود استفاده می‌کنند.

این کشور به خوبی می داند آژانس بین المللی انرژی اتمی حتما آنرا بر اساس توافقی که به عمل آورده است از همه لحاظ پاک نشان خواهد داد، زیرا حقیقتا هیچ اطلاعاتی به آژانس نداده است. ایران بار دیگر خود را برنده می بیند زیرا شاهد آزادی دارایی های بلوکه شده خود و رفع تحریمهایش بسیار سریعتر از آن زمانی است که واشینگتن تصورش را می کرده، است.

وی درباره آزمایش موشکی اخیر ایران و سخنان "سامانتا پاور،" نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل، درباره آن گفت: این آزمایش موشکی توافق وین را نقض نکرده؛ بلکه این آزمایش موشکی قطعنامه پیشین ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است. ایرانی ها به خوبی می دانند که چگونه در اینجا رفتار کنند.

آنها در طول این سالها مذاکرات آمریکا را مورد ارعاب و تهدید قرار داده اند و همانطور که براساس رفتار های پیشین آنها قابل پیش بینی بود، باز هم در حال مذاکره مجدد بر روی توافق وین هستند. آنها در حال استفاده از حربه اقتصادی و به منظور سرمایه گذاری اروپایی ها در ایران هستند. آنها هر چه سریعتر به این هدف و به سودآوری خواهند رسید.

وی در ادامه ادعایش گفت: معتقدم اوباما به فکر این است که آمریکا از خاورمیانه به طرف شرق آسیا برود. او معتقد است اگر نفوذ آمریکا کمتر شود، آنگاه نفوذ ایران، روسیه و چین افزایش پیدا میکند و آنگاه منطقه در صلح و ثبات بیشتری خواهد بود؛ اما من معتقدم که این یک عقب‌گرد است. معتقدم راهبرد اوباما در پیگیری یک راهبرد شفاف و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه موضوعی است که آمریکا بعدها و سالهای آتی بهای آنرا پرداخت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      آقای اوباما باید این مرد را سر جایش بنشاند
      خیلی زیادی حرف زده

    • کاوشگر فضایی

      ساکت شو ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج