۲۵۶۶۴۴
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۰ هزار میلیارد پول مردم در دست زنجانی

بیژن زنگنه وزیر نفت در این باره که بابک زنجانی در نامه اخیر که به نمایندگان مجلس نوشته از مذاکره نکردن با وزیر نفت انتقاد کرده است، تصریح کرد: با نامه کاری ندارم؛ باید ١٠ هزار میلیارد تومان از پول مردم را که خورده‌اند پس دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان: بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه نخستین کنگره ملی راهبردی نفت و نیروی ایران در جمع خبرنگاران درباره برخی اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی بدهکار بزرگ نفتی علیه وزارت نفت، تاکید کرد: ایشان پول ملت را خورده‌اند و هیچ راهی ندارند؛ باید این پول را به مملکت برگردانند.

وی در این باره که بابک زنجانی در نامه اخیر که به نمایندگان مجلس نوشته از مذاکره نکردن با وزیر نفت انتقاد کرده است، تصریح کرد: با نامه کاری ندارم؛ باید ١٠ هزار میلیارد تومان از پول مردم را که خورده‌اند پس دهند.

زنگنه با بیان این که رسانه ها باید از خشم مردم بترسند و کاری نکنند که تخلفات بابک زنجانی پوشش داده شود، گفت: پول مردم را نمی‌توان با هوچیگری و سروصدا خورد.

وزیر نفت همچنین با اشاره به انتشار برخی اظهارنظرهای بدهکار بانکی از سوی برخی رسانه‌ها، تصریح کرد: گمان می‌کنم ایشان در برخی رسانه‌ها پول خرج می‌کنند و حرفهایی می‌زنند که این تصور ایجاد می‌شود که ایشان طلبکار هستند و ما بدهکار؛ در حالی که ایشان پول ملت را خورده‌اند و باید آن را پس بدهند.

وزیر نفت در پاسخ به این سئوال که آیا اعضای اوپک آمادگی افزایش ظرفیت ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران را بعد از لغو تحریمها دارند، تصریح کرد: ما برای تولید نفتمان از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیریم و نفتمان را وارد بازار می کنیم، بازار نیز این نفت را جذب می کند.

وی همچنین گفت: نخستین روزی که تحریمهای ایران لغو شود و بتوانیم نفتمان را در بازارهای جهانی بفروشیم، تولید نفت کشورمان ٥٠٠ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وزیر نفت همچنین تصریح کرد: در حال حاضر مشتریهای سنتی ایران تمایل دارند تا نفتشان را از کشور ما تامین کنند.

زنگنه ادامه داد: البته اعضای اوپک نیز با تدبیرو عقلانیت بازگشت طبیعی ایران را بعد از لغو تحریمها مورد توجه قرار می‌دهند؛ ضمن این که با صحبتی که با اعضای اوپک داشته ام آنها نیز از بازگشت ایران استقبال می کنند.

وزیر نفت همچنین درباره مذاکره با شرکتهای خارجی برای توسعه صنعت نفت گفت: اولویت نخست ما برای مشارکت با شرکتهای خارجی میدانهای مشترک، پتروشیمی و ان جی ال است.

زنگنه ادامه داد: اما این که شرکتها به کدام بخش از صنعت نفت علاقه دارند به آنها بستگی دارد؛ ضمن این‌که باید به این نکته هم اشاره کنم که قراردادهای بالادستی پیچیدگیهای خاصی دارد ومذاکره درباره آنها چندماه طول می کشد، اما خرید نفت سریع است و به محض لغو تحریمها ایران می‌تواند تولید نفت خود را ٥٠٠ هزار بشکه افزایش دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکتهای آمریکایی برای حضور در صنعت نفت ایران اظهارعلاقه کرده‌اند، افزود: درهای صنعت نفت به روی شرکتهای آمریکایی نیز باز است و اگر آنها تمایل به همکاری با ایران داشته باشند هیچ مشکلی نیست، منتها آنها هنوز از سوی دولتشان چراغ سبزی برای حضور در ایران دریافت نکرده‌اند.

وی درباره زمان افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی گفت: از رئیس جمهوری دعوت کرده‌ایم تا در نیمه دوم آبانماه در افتتاح این پروژه شرکت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو رو خدا تیتر رو کامل بنویسید ، 10 هزار میلیارد چی ؟ تومن ؟ ریال ؟ روپیه ؟ اوشلوغ ؟

    • بدون نام

      وقتی اون پول دست مردم نیست و حتی اگه پیش دولت هم که باشه نفعی به ملت نمیرسه چه فرقی میکنه دست کی باشه.....بالاخره یه بانکی،بیمه ای،شرکت گردن کلفتی،اقازاده ای یکی هست که با خیال رااااحت نوش جانش کنه و به ریش این ملت بخنده....

    • بدون نام

      پولمو بدههههههه بدجور لازمش دارم

    • mimo

      این کلمه "پول مردم" ینی چی!!؟
      پولهایی که دست دولت هستش پول مردم نیست برای کشور و دولت هستش اما تا چهارتا دزد ی پولی میدزدن و دولت نمیتونه ازشون بگیره میشه پول مردم؟

    • شروین

      پای ملتو نکشید وسط تو تسویه حسابهای سیاسی

      هیچ فرقی نمیکنه پول دسته کیه به مردم نمیرسه

    • شمالی

      تقریبا نفری 1350000 تومن
      هیچی نیست پول یه ماه یارانه 3 نفره ما

    • بدون نام

      همچین نوشتین پول مردم انگار از زنجانی پس گرفتین میخاین تقسیم کنین بین مردم!!دوباره یکی پیدا میشه و پولارو بالا میکشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج