۲۵۶۷۰۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

جزییات افزایش آب بها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه هنوز با هزینه تمام شده آب بها و حق انشعاب فاضلاب فاصله داریم، گفت: آب‌بهای مشترکان تهرانی در ازای ۲۰ متر مکعب مصرف ۶ هزار و ۴۰۰ تومان می‌شود که افزایش ۱۵ درصدی این میزان رقم قابل توجهی نخواهد بود.

خبرگزاری آنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه هنوز با هزینه تمام شده آب بها و حق انشعاب فاضلاب فاصله داریم، گفت: آب‌بهای مشترکان تهرانی در ازای ۲۰ متر مکعب مصرف ۶ هزار و ۴۰۰ تومان می‌شود که افزایش ۱۵ درصدی این میزان رقم قابل توجهی نخواهد بود.

محمد پرورش در نشست خبری امروز شرکت فاضلاب تهران با تاکید بر اینکه هزینه‌های انشعاب فاضلاب برای مشترکان جدید از ابتدای امسال تغییری نداشته است، افزود: با توجه به رشد میزان مشترکان در حوزه فاضلاب علاقه مندیم هزینه‌های انشعاب به صورت اقساط از مردم دریافت شود تا توان پرداخت آن وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجوز افزایش قیمت حق انشعاب فاضلاب اواخر سال گذشته بر اساس تبصره ۳ قانون لحاظ شد، تصریح کرد: شرکت فاضلاب تهران حاشیه سودی را برای نصب در حوزه آب و یا فاضلاب بر اساس آیین‌نامه عملیاتی در سیستم مالی و تعرفه ای خود ندارد و تنها قیمت تمام‌شده حفاری و نصب دریافت می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، پروژه‌های بسیاری در حوزه آب و فاضلاب باید در شهرها اجرا شوند، اما منابع دولتی برای آنها وجود ندارد، بنابراین اجازه قانونی طرح موضوع پیرامون عقب‌ماندگی‌های پروژه‌های موجود در پارلمان‌های محلی و شورای شهر بر اساس تبصره ۳ قانون داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت علاقه‌مندی به ارائه خدمات مطلوب باید هزینه تمام‌شده آن پرداخت شود، ادامه داد: اکنون ۱۸ هزار کیلومتر شبکه آب و ۵ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب نیازمند نگهداری و به‌روزرسانی هستند که این موارد بر هزینه‌های تمام‌شده تاثیر می‌گذارند.

پرورش با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب به عنوان یک دستگاه خدمات رسان به دنبال حاشیه سود نیست، بیان کرد: به علت ضرورت اجرای قانون کار در ارتباط با افزایش سطح دستمزد کارمندان، تامین هزینه‌های برق، هزینه‌های خرید کلر و ... افزایش قیمت در آب‌بها و انشعاب فاضلاب ضروری است کما اینکه ما هنوز با قیمت تمام شده فاصله داریم.

وی درباره افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی آب‌بها گفت: به ازای مصرف ۱۵ متر مکعب آب در استان تهران ۳۸۷ تومان، ۱۵ تا ۲۰ متر مکعب معادل ۶۹۹ تومان و ۲۰ تا ۴۰ متر مکعب معادل سه هزار تومان به قبض مشترکان افزوده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا از ساماندهی کامل طرح فاضلاب تهران ظرف ۵ سال آینده خبر داد و گفت: برداشت سالانه از سد کرج حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب است، اما برای تبدیل ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب به آب استاندارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی درباره افزوده شدن مواردی مانند تعرفه فاضلاب روستایی در قبوض مشترکان آب و فاضلاب هم گفت: تمامی موارد اضافه‌شده به قبوض مانند تعرفه فاضلاب روستایی قانونی و دارای پشتیبانی شورای اقتصاد است و میزان این افزایش‌ها نیز متوسط‌های قیمت اعلامی آبفاست.

به گفته پرورش، بر اساس قانون مصوب سال گذشته به ازای هر متر مکعب آب رقمی حدود ۱۰ ریال برای کمک به آبرسانی روستاها در قبوض مشترکان لحاظ می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سالی ده بار پانزده درصد گران کرده اید،بعد می گه چیزی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج