۲۵۶۷۱۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رونمایی از بدهی ۵۰ میلیاردی خودروسازان

خودروسازان بیش از ۵۰ میلیارد تومان به شرکت های سازنده مخازن CNG بدهکار هستند.

خبرگزاری ایسنا: خودروسازان بیش از ۵۰ میلیارد تومان به شرکت های سازنده مخازن CNG بدهکار هستند.

نوید خاصه باف امروز - دوشنبه - در نشست خبری اعضای انجمن سازندگان تجهیزات CNG، با اشاره به وضعیت نامناسب فعالان این صنعت و عدم پرداخت مطالبات از سوی خودرو سازان گفت: از سال ۱۳۸۸ به بعد که صنعت CNG دچار بحران شد، شرکت های تولید کننده زیان‌های زیادی متحمل شدند و در حال حاضر این صنعت آخرین نفس های خود را می‌کشد و اگر با همین روند تا پایان آبان پیش رود، کار این صنعت تمام است.

وی با بیان این که ظرفیت تولید مخازن سوخت در داخل حدود ۸۰۰ هزار عدد در سال است، افزود: مجموع تولید چهار شرکت تولیدکننده مخازن سوخت از ابتدای سال تا به امروز حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار مخزن بوده است، در حالی که خودرو‌سازها برای امسال تقاضای حدود ۴۰۰ هزار مخزن داشتند که از آن مقدار فقط ۱۰ تا ۱۵ هزار عدد از این سفارش را محقق کردند.

این تولیدکننده تجهیزات و مخازن CNG با اشاره به این که ۷۴ درصد بهای تمام شده محصول صرف مواد اولیه وارداتی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تن مواد توسط شرکت های تولیدکننده وارد شده و به علت عدم تحقق سفارشات و عدم پرداخت مطالبات از سوی خودرو سازان در گمرک باقی مانده است.

همچنین کیومرث مبلغ ناصری، عضوی دیگر انجمن سازندگان تجهیزات CNG با انتقاد از مخازن وارداتی گفت: عدم تقاضا از سوی خودرو سازان باعث شده تولیدکنندگان داخلی با وجود ساخت مخازن و تجهیزات با بالاترین سطح ایمنی و استانداردها اروپایی و آمریکایی در وضعیت بحرانی قرار بگیرند.

با اشاره به اینکه انزوا و کاهش تولید محصولات با کیفیت داخلی بازار را محل عرضه محصولات بی کیفیت واردات می کند، گفت: سرمایه گذاران در وضعیت فعلی دچار مشکل شده اند و این صنعت برای ادامه کار به حمایت خودرو سازان و دولت نیاز دارد.

در ادامه این نشست خبری، رییس انجمن جایگاه داران CNG کشور گفت: طبق آمار در شش ماه گذشته با کاهش شدید تبدیل خودروها به CNG به علت عدم هماهنگی قیمت های حامل های سوخت روبرو بودیم. کاهش ۱۰۰ درصدی قیمت LPG، تک‌رقمی شدن بنزین و افزایش قیمت CNG از ۵۰۰ تومان به ۶۰۰ تومان، باعث افت درخواست تبدیل CNG شد که این عملکرد با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد.

اردشیر دادرس ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون خودرو داریم. سبد CNG در بازار حدود ۱۰ درصد است و در ۱۰ سال آینده به حدود ۳۰ تا ۳۲ میلیون خودرو می‌رسیم که نیاز داریم به نسبت ۲۵ درصد از حدود ۳۲ میلیون، هشت میلیون خودرو CNG داشته باشیم.

وی تست و بازرسی فنی از مخازن سوخت خودرو های دوگانه سوز را مهمترین معضل این خودرو ها دانست و گفت: معضل اساسی پیش روی ما، با توجه به دو میلیون و ۸۰۰ هزار خودرویی که هم اکنون در زمان لازم برای تست و بازرسی قرار دارند، موضوع تست و بازرسی است که هنوز هیچ اقدام عاجلی نسبت به نوسازی، بازسازی و معاینه فنی و تست این مخازن انجام نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم از قوز بالا قوزشون !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج