۲۵۶۸۲۸
۶۷ نظر
۵۰۰۳
۶۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پیش بینی رونق گرفتن بازار خودرو

کارشناسان تاکید می‌کنند که با اجرایی شدن پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، به احتمال فراوان مشتریان زیادی راهی بازار خودرو خواهند شد و این موضوع ثابت می‌کند دلیل اصلی رکود در بازار خودرو، به کمبود نقدینگی و بالا بودن قیمت‌ها مربوط می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: بانک مرکزی، منابع مالی را با نرخ ۱۴درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ ۱۶درصد به خودروسازان ارائه می‌کنند که در واقع همان «عقد دین» است.

دولت در شرایطی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی (در قالب خرید دین و وام) را برای تحریک بازار خودرو در نظر گرفته که به اعتقاد کارشناسان، این طرح احتمالا ثابت می‌کند دلیل اصلی رکود بازار، کمبود نقدینگی مشتریان و قیمت بالای خودروها است.

مطابق با طرح اولیه بانک مرکزی، شرکت‌های خودروساز داخلی معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو را تا سقف ۲۵ میلیون تومان،در قالب تسهیلات هفت‌ساله به مشتریان پرداخت می‌کنند. بر این اساس، بانک مرکزی، منابع مالی را با نرخ ۱۴درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ ۱۶درصد به خودروسازان ارائه می‌کنند که در واقع همان «عقد دین» است. در طرح دیگر اما مشتریان با مراجعه به بانک‌های عامل، ۲۵ میلیون تومان در قالب وام خودرو دریافت خواهند کرد که البته شرایط بازپرداخت و نرخ سود آن دقیقا شبیه طرح اولیه (عقد دین) خواهد بود.

این در شرایطی است که کارشناسان تاکید می‌کنند تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، تحریک بازار خودرو را در بر داشته و در پی آن، خرید و فروش خودروهای داخلی رونق خواهد گرفت. به اعتقاد کارشناسان، تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی همین حالا نیز بازار خودرو را متاثر از خود کرده است، چه آنکه برخی مشتریان به گمان اینکه با آغاز پرداخت این تسهیلات، تقاضا افزایش و قیمت‌ها بالا خواهند رفت، برای خرید دست به کار شده‌اند.

کارشناسان تاکید می‌کنند که با اجرایی شدن پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، به احتمال فراوان مشتریان زیادی راهی بازار خودرو خواهند شد و این موضوع ثابت می‌کند دلیل اصلی رکود در بازار خودرو، به کمبود نقدینگی و بالا بودن قیمت‌ها مربوط می‌شود. آن‌ها عنوان می‌کنند که طی چند سال گذشته، رفته رفته از قدرت خرید مشتریان کاسته شده و از آن سو قیمت خودروها نیز بالا رفته‌اند، در نتیجه خیلی‌ها دست شان از بازار کوتاه مانده و به تبع آن، تقاضا به شدت افت کرده است.

به گفته آنها، وقتی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی در اختیار مشتریان قرار گیرد، این موضوع انگیزه و توان خرید را بالا می‌برد و در نتیجه می‌توان به خروج بازار خودرو از رکود (البته به‌صورت موقت) امیدوار بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      همه اين حرفايي كه گفتين:
      عمراًااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      كل قيمت ماشين وام 4درصد بدهند نمي خريم چون محصولاتشون كيفيت ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما نباید زیاد متعصب باشیم اگر کسی بدردش میخوره هیچ اشکالی نداره خرید کنه ولی بنظر شما کسی که بتونه ماهی 500 قسط بده لنگ خرید ماشین مونده؟!!!!!
        خرید یک بحثه بازپرداخت اقساط یه بحث دیگه بنظر من80 درصد کسانی که از این طریق خودرو می گیرن قدرت بازپرداخت اقساط را ندارن و در این صورت نوش جونشون
        دو سناریو برای این موضوع وجود داره:
        1 - متقاضیضمانت معرفی کنه: در این صورت تعداد کسانی که می تونند 2 ضامن کارمند به بانک معرفی کنند خیلی کمه و اگر کسی هنچین قدرتی داشته باشه خودش می تونه ماشین بخره
        2 - سند خودرو در رهن تسهیلات باشه: در چند سال آینده شاهد خودرو هایی هتسیم که بدون سند و با قیمت 3 تا 7 میلیون تومان به شرط چاقو جلو بنگاهها معامله میشن دولت هم یا باید از قصد گرفتن پول بگذره یا باید حدود 50 هزار خودرو را توقیف و روانه پارکینگ ها کنه
        در هر صورت این تسهیلات قدرت و عقلانیت حرکت بازار را نداره

    • بدون نام

      کارشناساتون اشتباه کردن.دلیل نخریدن مردم مطابقت نداشتن کیفیت با قیمته.25 تومن تو قرض بیفتم که چی به من تحویل بدی؟

    • ایرانی با غیرت

      عرب عراقی تیبا را 900دلار خریده و میگه ارزش سوار شدن نداره.ماشاءاله تو ایران خودمان که سازنده ش هستیم 24 و23 میلیون عرضه میشه.پس جمع کنید این فرغون پاره هاتونو دیگه دستتان برای ملت رو شده .

    • بدون نام

      یعنی جوک سال بود
      آقا جان ما نمی خریم
      آقا خانم نخر جان و روح امواتت نخر تا ابد باید قسط و سود پول بدید و فرغون موتوری با بدنه حلبی روغن لادن تحویل بگیری

    • بدون نام

      سود خیلی زیادی باید پرداخت بشه
      برای بیست و پنج میلیون وام باید هفده میلیون سود بدیم
      شرکت خودروسازی و.بانک این عین پول نزول و حرام
      باید با نرخ 4درصد واگذار بشه

    • بدون نام

      حملههههههههه،برگردید برگردید،خودرو همون خودرو فقط پالان عوض شده

    • نگین

      امیدوارم این چیزی که اینجا نوشته که بعضیا از ترس گرون تر شدن ماشین برای خرید دست به کار شدن شایعه باشه در غیر اینصورت هر بلایی سرمون بیاد حقه مونه چون حتی نتونستیم یه چند ماه پشت هم باشیم تا جلوی این بی عدالتی ها رو بگیریم

    • بدون نام

      مشکل اصلی گران فروشی و بی کیفیتی خودردسازان داخلیه ... این مشکلات باید حل بشه . پرداخت وام نه تنها قیمت رو کم نمی کنه بلکه برعکس... روی کیفیت هم میچ تاثیری نداره!!!!

    • بدون نام

      تيتر شما كلاً اشكال دارد،در ضمن اين حرفها را كارشناس هاي شما مي زنند كه اصلاً با اين شرايط ماشين ها درست نيست.

    • بدون نام

      هدف اصلی آب کردن این لگن های قاتل است

      جالبه در این وسط اشاره ای به کیفیت ماشینها نشده وسیاست اصلی آب کردن همین لگن ها است
      برای یه وام ازدواج بانک مرکزی اعتبار نداره ولی برای وام خودرو با نرخ بالا اعتبار فراوان وبی نهایت

      مردم به خودتون احترام قایل شوید و این لگنها رو نخرید
      لگنهای قاتل که سالانه دهها هزار مردم بدبخت رو به کام مرگ میکشونه

    • بدون نام

      برین بخرین.حقتون همینه...

    • hamed

      شما مردمو چی فرض ردید
      ماهی 500 قسط
      با سود 17ملیون

    • نمیخریم

      بیخود
      با این وام فرغون پراید میشه 41 میلیون

    • دانیال

      بنده احمق نیستم که یک عمر کارگر دولت و خودرو ساز باشم که وام بیست و پنج میلیونی رو حدود چهل و دو میلیون باز پرداخت کنم . یک تیبا می خری بیست و چهار میلیون و خورده ای . خب هفت سال دیگه شما حدود چهل میلیون با مشقت به خودرو ساز دادی و الان سرمایه ای که می خواستی جمع کنی یک خودروی تیبا هستش که جونی خودت رو به پای اقساط پانصد هزارتومانی آن دادی اونم با این وضع کار و کاسبی ! خب بعد هفت سال سختی الان چی داری ؟ یک ماشین مدل پایینی که هر چی در آوردی خرجش کردی و الان یک دهم پولت هم نمی ارزه... کارشناس تحصیل کرده محترم مردم ایران آنقدر تشنه خودرو نیستن که سما فکر می کنی که بی قیمت ترین چیز یعنی عمر خود را در راه کلفت کردن گردن خودرو ساز و نظام بانکی سود و بهره ای کنند.
      دوستان از جوانی خود درست و رو به پیشرفت استفاده کنید و از اون ماهی پانصد هزار تومان نصفش رو برای بیمه برای آینده و نصفش رو کرایه خونتون کنید و به زن و بچه تون سختی ندیدن .
      بدرود و سپاس

    • جمعی از دوستان

      هیچ کس حاضر نیست 7 سال ماهی 660.000 تومان قسط این ماشینای مزخرفو بده

      مردم فهیم ایران نخریدن بهترین راه است


      این شرکتها و دولت به جای اینکه سعی کنن کیفیتو بالا ببرند و قیمتها را واقعی کنن دارن مردمو فریب میدن و به مردم توهین میکنن


      دولت چرا حمایت میکنه دولتی که با رای همین مردم شروع بکار کرد

    • بدون نام

      آره یه پراید میخری 40 میلیون خیلی خوب شده عجب طرحی لطفا اون مدیر کاریزماتیکی که تو این شرایط بحرانی این طرح را از خود ایفاد نمودن معرفی بفرمائید تا دستمان را ببوسد.

    • صادق

      خروج بازار از رکود در حال حاضر فقط به نفع خودروساز داخلي هست نه مردم

    • محسن

      کارشناسان در خواب چنین چیزهایی را دیده اند ای برترین ها...
      کارشناسان لطفا نخوابند تا در بیداری سرنوشت ایران خودرو و سایپا را ببینند ای برترین ها...

    • مصطفی

      عمرا بخریممممممممممممممممم
      لطفا درج کنید

    • علی

      اقا شایعه درست نکنید اخه کدوم ادم عاقل این کارو میکنه
      کم کم 40 میلیون برات تموم میشه اونم چه خوردریی !!!!
      تازه بعد هفت سال اگه زنده باشی اون ماشینو 5 میلیونم نمیخرن
      من خودم نیاز شدید به ماشین دارم ولی عمرا ابن اهن پاره نخرم

    • بدون نام

      زهی خیال باطل. 25 میلیون می دن 39 میلیون پس می گیرن 7 سال باید هر ماه 500 هزار تومن هم قسط بدی. یه هویی بفرمائید مردمو خر گیر آوردید دیگه. مثلا یه پراید درب و داغون حلبی واست 43 میلیون در می یاد

    • بدون نام

      چه جوسازی دارن میکنن...هیچ بازگشتی در کار نیست...

      دروغ تحویل مردم ندید...

    • تحریم

      خدا وکیلی مردم رو چی فرض کردین؟

    • بدون نام

      نه واقعا اینا مردم و چی فرض کردن 25 تومن وام میدن در عوض42تومن میگیرند اونم برای یه خودرویی که تازه قیمت اصلیش همون قیمتیه که ما داریم پیش پرداخت میکنیم به خدا این ظلم بزرگیه در حق ملت.

    • حسین

      من دیروز رفتم بانک واسه وام خودرو طرحشون خوبه مگه اینکه اینجوری بشه خودرو خرید

      پاسخ ها

      • مهدی

        این کار شما یعنی خیانت به تمام اونهایی که میخوان ماشین صفر داشته باشند اما برای بالا بردن کیفیت آشغال های داخلی دارن دست رو دلشون میزارن و تحمل میکنند .

        پول داری برو ماشین کارکرده بخر

      • جلیل

        حسین خان خیلی ها با دیدن ظاهر این طرح وسوسه میشن ولی اینو خوب بدونید که این طرحها فقط با هدف از بین بردن کمپین نخریدن خودرو و از بین بردن اتحاد ملی داره انجام میشه. ضمنا بهت قول میدم بعدا کلی تبصره و بند واست میارن و سودشونو از 16 درصد به بالای 25 برمیگردونن. حالا ببین کی بهت گفتم. اگرم خریدی حتما حتما یه جلد کلام الله مجید بزار تو داشبورت ماشینت ، همیشه هم آیت الکرسی بخون چون کافیه باد یه ماشین به ماشینت بخوره و اون وقته که رو هوا معلق میزنی.

    • بدون نام

      یک کلاه جدید!!!

    • بدون نام

      واقعا اینا دارن به شعور مردم توهین میکنند آخه مگه مردم به خاطر وام خودرو نمیخرند؟مردم با کیفیت و قیمت خودرو مشکل دارند و تا زمانی که قیمتها به یک سوم تعدیل نشه ما همچنان نمیخریم.

    • امین

      این هم حربه جدید برای خالی کردن جیب مردم !25 میلیون وام خودرو 80 میلیون وام مسکن ! باید تمام عمرمون رو قسط پرداخت کنیم تا شایدصاحب ماشین فرسوده و خانه کلنگی در سالهای آتی بشیم تازه اگه اون هم عزرائیل اجازه بده که قسط ها برای فرزندان نمونه !!!

    • مهمان

      مشکل حق انتخابه ، مشکل رقابت پذیریه ، مشکل خودروسازی دولتی و انحصاره ، مشکل قیمت گرون و کیفیت و ایمنی پایینه ، مشکل اینه که مردم تحقیر میشن ، مشکل اینه که به شعور مردم توهین میشه ، مشکل حرف زوره ، مشکل تعرفه واردات چند صد درصدی خودروهای باکیفیته ، مشکل اینه که مردم احترام ندارند نزد دولت ، مشکل اینه که مردم میبینند که عده ای هر نوع خودریی که دوست داشته باشند سوار میشن و اونا باید حسرت و افسوس بخورند ، مشکل وام نبوده ونیست به خدا ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      مردم اگه بدونن 25 میلیونو چقد باید پس بدن نمیرن سمتش،25 میلیونو با سود 16درصد با اقساط ماهی 495 هزار تومن،یعنی باید 41 میلیون و هفتصد هزار تومن پس بدن،یعنی یه پراید 20میلیونی که 2 تومن هم نمی ارزه رو باید دو برابر واسش پول بدن

    • بدون نام

      پراید که شد 2 میلیون من میخرم،اونم فقط واس اینکه باهاش تا سرکارم برم،چون برم تو جاده مرگم حتمیه

      پاسخ ها

      • ولی

        ای ول

    • بدون نام

      جالبه،برا وام ازدواج 5 میلیونی میگن بودجه نداریم،ولی بخاطر سرپا نگهداشتن این فرقون سازها بودجه دارن 25 تومن وام بدن،ظلم تا کی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و همین طور برای کارهای پژوهشی دانشگاهها و پرداخت رایانه ها و......

    • دانیال

      خسته نباشید واقعا با این طرح ها تون وبايد آفرین گفت به این اتاق فکر!!!!!!!!مردم بدبخت کنید،ماشینای بی کیفیتو آب کنید،پول گنده به جیب بزنید،بوس بوس

    • بدون نام

      اون بابایی که میگه من دیروز رفتم بانک و مگه اینجوری بشه خودرو خرید،امیدوارم تو اون خودروی ناایمنی که میخری از دنیا نری که بچه هات مجبور شن قسطاتو بدن،آره طرح خوبیه پراید برات 40 میلیون تموم میشه،تابلویه از دوستان خودروسازی،مردم دیگه گول نمیخورن

    • بدون نام

      بریم وام با سود 16 درصد بگیریم و زیر بار قسط باشیم که پرایدی که 3 تومن هم نمی ارزه واسمون 40 میلیون تموم بشه؟؟؟؟؟
      یعنی واقعا کسی حاضره اینکارو بکنه؟؟؟

    • بدون نام

      عزیز من با این طرح و وام که پراید 40 میلیون درمیاد واس خریدار
      ؟؟

    • بدون نام

      جالبتر اینه که رییس بانک مرکزی گفته وام خودرو به تعداد محدودی هستش یعنی اینکه زودتر بیاین بخرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ!

    • بدون نام

      روشی دیگر برای فریب مردم ناآگاه ، با تهدید و التماس و تحریک حس میهن پرستی و مظلوم نمایی کارگران نشد حالا اینم روش جدیده .

    • بدون نام

      آقای برترینها الکی جو نده که داره گرون میشه برید بخرید. تا شرایط اینه عمرننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن نمیخریم

    • علی

      ادامه بدین که پیروزی نهائی نزدیکه ، خودروهای روز دنیارو می خواهیم اونم به قیمت واقعی.

    • جمعی از دوستان

      هیچ کس حاضر نیست 7 سال ماهی 660.000 تومان قسط این ماشینا رو بده
      مردم فهیم ایران نخریدن بهترین راه است




      دولت چرا حمایت میکنه دولتی که با رای همین مردم شروع بکار کرد

    • رضا

      مشکل مردم کمبود نقدینگی نیست داداش مشکل قیمت 3برابری و کیفیت 50 سال پیشه
      بیخود خودتونو به آب و آتیش نزنین مردم نمیخرن

    • بدون نام

      یعنی خنده ام میگیرد بهشون که با چه فلاکتی قصد دارن جیب مردمو خالی کنند!

    • علی

      ما میتونیم

    • بهروز

      يادمون نرفته يكي از دلايل نخريدن خودرو گراني اون هست ،
      حالا كه نگفتند ارزون ميديم ، نگفتند كيفيت بالا ميره ، نگفتند امنيت بيشتر ميشه ، نگفتند كمتر كشته مي دهيم ،
      فقط گفته اند بياييد اين ماشين هاي وامونده و افتاب خورده در بارون را به همون قيمت گراني كه ميدادند بخريد ؟
      چقدر ما را ابله حساب كرده اند.

    • خودرو

      خواب دیدین خیره از کی شنیدید این صعود اقتصادی رو

    • بدون نام

      این وزیران ومسوولان اقتصادی همه شون پیروفرتوتن ومخ هاشون پوکیده... کفتارهای ایران خودرو هم دوروبرشون میپلکند تا چیزی نصیبشون بشه ..

    • ماندلا

      بااین تحلیل مسخره،مشکل مردم پول نیست بلکه کیفیت خودرومیباشد.که الحمدلله ندارند.

    • بدون نام

      کارشناس ها غلط کردند

    • بدون نام

      مشکل کمبود نقدینگی نیست مشکل پایین بودن کیفیت خودروست بجای 25 میلیون اگه صد میلیون بدهند باز نخواهیم خرید

    • بدون نام

      تا ماشین استاندارد نشه ما ماشین صفر نمیخریم

    • خوشبخت

      میشه لطفا این مخ اقتصادی دولت تدبیرو امید رو معرفیش کنین واسه تشکر از اینکه به فکر ملته فهیم ایرانه

    • بدون نام

      l بخدا رایگان م بدن الان برنمیدارم، مفت م گرونه،صبر میکنیم ماشین خارجی سوار میشیم...

    • بدون نام

      دو نکته مهم اول اینکه بانکها 16 درصد سود مفت میبرن

      د.م ماشینی که قیمت نقدی و واقعیش همان 20 درصد سهم مشتری نقد هست قیمت واقعی همین است و خودرو ساز 80 درصد سود میبرد

      ال90 12 میلیونی میخوان 50 میلیون به مردم بفروشن

      اینا فکر کردن با مردم بیسواد جامعه روبرو هستند خبر ندارند دانش عصر دیجیتال از خودشون بیشتره فریب ترفندهای فروش نمی خوریم

      ***** خرید خودرو صفر ممنوع *****

      اینبارم بازارشون راه نیفته دولت مجبور میشه سود بانک بیاره زیر 4 درصد بعد شاید بهش فکر کنیم

      مرحله بعدی خودرو ساز مجبور میشه ارزان کنه بعد میریم نزدیک نگاه میکنیم

      مرحله آخر که ارزان شد و کیفیت بالا رفت و صد درصد وام دادن با بهره 4 درصد با جان دل میریم میخریم

      کمپینگ تا اجرای مرحله سوم خواست مردم ادامه دارد
      ******
      ****** خودرو صفر ممنوع *******

    • ناشناس

      ما میگیم نره
      شما مگید بدوش

    • peyman

      میرم خر میخرم ولی ماشین از سایپا و ایران خودرو نباید خرید

      خدایش حیف بنزین که میریزن تو پراید

    • ناشناس

      سرم درد گرفت

    • mojtabass1990

      می خوام بدونم تمام کارشناسانی که از سایپا وایران خودرو حمایت می کنن ماشین خارجی دارن به خاطر بی کیفیتی وبی کفایتی خودرو سازان ایرانی است
      خریدخودرو صفر ممنوع

    • matin

      لجبازی با مردم میکنید . تا زمانیکه قیمت خودرو به سابق برگردد بهیچ عنوان خودروی صفر نمیخریم ...مردم با این کارشان اتحاد خودشونو در برابر زیاده خواهی و پرویی خودروسازان به اثبات رساندند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج