۲۵۶۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وقتی تنبلی هم سلامت می آورد!

اگر نگران اين هستيد كه زرنگ نيستيد يا اگر این تابستان قصد حضور در برنامه‌هاي ورزشي و شركت در مسابقات دوومیدانی یا هر مسابقه سخت دیگری را ندارید، شايد عجيب باشد اما ثابت شده كه برخی اوقات تنبل بودن یا به عبارت دیگر نداشتن فعالیت، بهترین راه است.


وقتی تنبلی هم سلامت می آورد!

وقتی تنبلی هم سلامت می آورد!

عذاب‌وجدان نگیرید!

برترین ها: با گرم شدن هوا، پارك‌ها و پیاده‌روها هنگام صبح شكل خاصی به‌خود می‌گیرند. به هر گوشه كه نگاه می‌كنید فردی در حال دویدن و ورزش كردن است. بله، درست است. تابستان فصل ورزش است. همیشه با نزدیك شدن به تابستان نگرانی افراد در‌باره ورزش كردن يا نكردن دوچندان می‌شود. علاوه بر این، با بلندتر شدن روزها انرژی افراد نیز بیشتر شده و این باعث می‌شود كه خیلی‌ها به ورزش روی بیاورند. اما اگر تنها از دور نظاره‌گر این ورزشكاران صبحگاهی باشید، ممكن است احساس گناه كنید كه چرا مثل آنها ورزش نمی‌كنید. شايد فكر كنيد تمام مردم شهر ورزشكار شده‌اند و تنها شما باقی مانده‌اید. اما نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم تنبلی گاهي می‌تواند به اندازه ورزش كردن مفید باشد. واقعیت این است كه بی‌تحركی هم در برخي مواقع بر سلامت جسم و روان تاثیر مثبت می‌گذارد كه البته این موضوع همیشه دست‌كم گرفته می‌شود.



ماهیچه‌هایتان را بازسازي كنيد

اشتباه برداشت نكنید. قطعا ورزش برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. اما برخی افراد بیش از حد ورزش می‌كنند و به بدن خود فشار می‌آورند. كارشناسان معتقدند ورزش نكردن درست به اندازه ورزش كردن برای حفظ سلامتی بدن اهمیت دارد. پس از انجام هر حركت ورزشی شكاف‌های كوچكی در ماهیچه‌های بدن ایجاد می‌شود كه لازم است دوباره ترمیم شوند. اگر امروز با وزنه‌های سنگین ورزش كردید، بهتر است فردا را به‌خود استراحت بدهید تا ماهیچه‌های دست‌تان ترمیم شوند. جان برور، كارشناس علوم ورزشی دانشگاه بردفوردشایر، معتقد است بیشترين ميزان آسیب‌های ورزشی به دلیل نبود استراحت كافی رخ می‌دهد. اگرچه استراحت ممكن است گاهی اوقات به تنبلی تعبیر شود اما به هر حال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


آماتورها بي‌خيال دوي ماراتن شوند

اگر می‌خواهید با انجام ورزش‌های استقامتی شدید برای یك مسابقه آماده شوید، باید بیشتر از سایرین مراقب خود باشید. تحقیقی كه سال گذشته در دانشگاه ملبورن انجام شد، ثابت كرد دوی ماراتن و دیگر ورزش‌های استقامتی شدید می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به قلب ورزشكاران آماتور وارد سازند. دكتر آندره لاگرش، محقق ارشد این مطالعه، معتقد است كه بطن راست قلب آسیب‌پذیرترین ناحیه در مقابل صدمات ورزشی است. ورزشكاران حرفه‌ای هم ممكن است بر اثر ورزش بیش از حد در خطر آریتمی (بی‌نظمی ضربان قلب) قرار بگیرند، اما خطرات براي آماتورها بيشتر است. توصیه محققان این نیست كه دوندگان ماراتن و دوومیدانی حرفه‌اي دست از دویدن بردارند، بلكه آنها معتقدند ورزشكاران باید از یك برنامه ورزشی متعادل پیروی كنند؛ برنامه‌ای كه در آن زمان كافی برای استراحت و ترمیم ماهیچه‌ها وجود داشته باشد.

وقتی تنبلی هم سلامت می آورد!


استراحت مفرح

حركات مدیتیشن در واقع یك جور استراحت یا تنبلی محض است! نشستن روی مبل و خالی كردن ذهن از تمام افكار و مشكلات، بهترین راه برای استراحت كردن در حالت هوشیاری است. علاوه بر این، مدیتیشن فواید دیگری نیز دارد. تحقیقات نشان داده است مدیتیشن می‌تواند باعث تقویت عملكرد شناختی و كاهش خطر مرگ ناگهانی و عوارض بیماری‌های ADHD (بیش فعالی) و آلزایمر شود. همچنین گزارش شده كه مدیتیشن به خوابیدن بهتر كمك می‌كند و فشار خون و دردهای بدنی را كاهش می‌دهد.پس معطل چه هستید؟ سرجای خود بنشینید، چشمانتان را ببندید، ذهنتان را خالی كنید و برای 20 دقیقه در همین حالت بمانید. كافی است یك بار این كار را امتحان كنید تا ببینید چقدر حال و هوایتان عوض می‌شود.

وقتی تنبلی هم سلامت می آورد!

تنبلي لذت‌بخش

اگر نمی‌توانید به درستی مدیتیشن انجام دهید، نگران نباشيد. استراحت كردن معمولی نیز در حفظ سلامت روح و جسم نقش اساسی دارد. طبق گزارش‌هاي پزشكان كلینیك مایو در آمریكا، استراحت كردن می‌تواند به افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها، كاهش درد و اضطراب، كاهش خشم و عصبانیت و افزایش تمركز و اعتماد به نفس كمك كند.

برای اینكه بیشترین استفاده را از این منافع ببرید، لازم است راه صحیح استراحت كردن را یاد بگیرید و به معنای واقعی كلمه كاری جز استراحت نكنید. اگر بیكار نشستن واقعا برایتان آزاردهنده است، حداقل كارهایی را انجام دهید كه به آن علاقه داريد. ممكن است ابتدای كار كمی گیج شوید و ندانید چطور باید استراحت كنید. كارشناسان كلینیك مایو معتقدند كه یادگیری راه درست برای استراحت كردن مانند هر توانایی دیگری نیازمند تمرین است، بنابراین سعی كنید در ساعت ناهار یا بعد از كار برای خود وقت بگذارید، هرقدر كه می‌خواهید استراحت كنید، به ابرها خیره شوید، كتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید یا اینكه روی یك صندلی بنشینید و به مردم نگاه كنید. شما تنبل نیستید بلكه برای سلامت خود اهمیت قائلید.


تمرينات ورزش كوتاه، بهتر است

جدیدترین مطالعات انجام شده در علوم ورزشی نشان می‌دهد كه تمرینات ورزشی كوتاه و سنگین می‌توانند به اندازه دويدن 10 كیلومتری یا حتی دوی ماراتن تاثیرگذار باشند. برای مثال یكی از تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه بث كانادا ثابت كرده است كه حتی یك دقیقه ورزش در طول روز می‌تواند بر سلامت بدن تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مطالعه از داوطلبان درخواست شد 3 روز در هفته و 2بار در هر روز برای يك دقیقه با سرعت دوچرخه بزنند. پس از تنها 6 هفته مشخص شد كه عملكرد انسولین در بدن داوطلبان به‌طور میانگین 28درصد بهبود پیدا كرده است. هرقدر انسولین عملكرد بهتری داشته باشد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 كمتر خواهد شد. علاوه بر این، تحقیقات دانشگاه مك مستر كانادا نشان داده است كه 10 دقیقه دوچرخه زدن سریع برای 3 روز در هفته به اندازه 10 ساعت دوچرخه زدن ملایم طی 2 هفته، تاثیر‌گذار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج