جاباما
۲۵۶۹۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

استفاده از ربات‌ «انتحاری» در رزمایش ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک «محرم» برای نخستین بار از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک «محرم» برای نخستین بار از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگان‌های واکنش سریع انجام شد؛ که در این مرحله، برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم؛ که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای نا همطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرده است که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص طراحی کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: برای نمونه از سلاح‌های متعددی استفاده کردیم که در این زمینه می‌توان از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، نام برد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاح‌های جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم؛ البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

گفتني است، ساعاتی قبل و در آخرین روز رزمایش محرم ارتش، عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌های راداری و استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل "فکور" باموفقیت انجام شد.

در آخرین روز از رزمایش عملیات اسلینگ و تخلیه مجروحان و ادوات رزمی همراه با شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» توسط بالگردهای هوانیروز در پشتیبانی از یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج