۲۵۶۹۸۰
۱۹ نظر
۷۹۲۴۶
۱۹ نظر
۷۹۲۴۶
پ

محتوای حمایت‌شده

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

عمل جراحی افزایش قد جدیدترین متد روز دنیا برای افزایش طول قد افراد در حال حاضر است که در این ایران توسط دکتر نادر مطلبی زاده متخصص ارتوپدی با بیش از ۳۵۰ مورد عمل موفق انجام می‌گیرد.

برترین‌ها: عمل جراحی برای افزایش قد یکی از عمل های سختی است که برخی از افراد جهت دستیابی به قد بلند و رهایی از معضل قد کوتاهی دست به آن می زنند. یکی بزرگترین معضلاتی که افراد قد کوتاه با آن رو به رو می شوند مشکلات روحی و روانی است. زیرا این افراد مدام با تصور قد خود و مقایسه با دیگران خود را ضعیف شمرده و در معرض مشکلات روحی ناشی از این تفکر قرار می گیرند.در این مقاله می خواهیم در رابطه با عمل جراحی قد برای شما عزیزان سخن بگویم لطفا شما نیز تا انتها با ما همراه شوید.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

 دلایل کوتاه ماندن قد

کوتاهی قد یکی از مشکلاتی است که به صورت ژنتیکی در افراد دیده می‌شود. به طور کلی افرادی که فدشان از حد متوسط جامعه کوتاه‌تر باشد، از کوتاهی قد رنج می‌برند. کوتاهی قد تحت تاثیر عوامل مختلفی در افراد ایجاد می‌شود که برخی از این عوامل عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • عواملی ارثی و ژنتیکی
  • سندرم پرادر-ویلی
  • کمبود هورمون رشد
  • سو تغذیه یا تغذیه نامناسب
  • استرس در دوره رشد

عمل افزایش قد چیست؟

از لحاظ علمی افزایش قد دختران و پسران تحت فعالیت هورمونی به نام هورمون رشد در بدن کنترل می شود. معمولا فعالیت طبیعی این هورمون تا سنین خاصی بوده و فعالیت بعد از این سنین نیز یک نوع اختلال در بدن به شمار می رود.

پس از رسیدن دختران و پسران به سن خاصی فعالیت هورمون رشد متوقف شده و به قول معروف صفحه رشد استخوان ها و افزایش قد نیز دیگر متوقف می شود. معمولا قطع ترشح هورمون رشد و بسته شدن صفحه رشد در دختران بین ۱۵ تا ۱۶ سالگی و در پسران بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی رخ می دهد.

بنابراین مصرف داروها محرک رشد که در بسیاری از رسانه های و تبلیغات ما مشاهده می کنیم که ادعا بر افزایش قد در سنین حتی ۳۵ سالگی دارند فقط در حد تبلیغات و دروغ محض می باشد.

معمولا تنها راه افزایش قد پس از عبور از سنین رشد و بسته شدن صفحات رشدی استخوانی چه در دختران و چه در پسران عمل جراحی برای افزایش قد است. در رابطه با این موضوع که عمل جراحی برای افزایش قد تا چه حدی واقعیت و امکان دارد باید گفت که این عمل یک نوع عمل شدنی بوده و افراد زیادی در دنیا نیز آن را تجربه کرده اند. اما نکته ای که در رابطه با این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد این است که عمل جراحی برای افزایش قد یک عمل فوق العاده تخصصی بوده و تنها افراد متخصص و کار کشته در این حوزه به خوبی قادر هستند از پس آن بربیایند.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

امروزه عمل جراحی افزایش قد به عنوان یک نیاز درمانی در سطح جامعه مطرح میباشد، زیرا کوتاهی قد در پاره‌ای از مواقع اثرات روحی شدید را به جای میگذارد که نباید نادیده گرفته شود و قطعاً به همین علت است که در کشور‌های دیگر همیشه عده‌ای از متخصصین در این زمینه فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال در آمریکا چندین مرکز بزرگ مشغول به انجام اعمال جراحی افزایش قد هستند. یا مثلاً در اروپا بیشتر در آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوئد و ایتالیا مراکز متعددی در این زمینه فعالیت دارند و در آسیا، چین، روسیه و هند بسیار در این زمینه پرکار هستند و تعداد قابل توجهی از پزشکان در این زمینه فعالیت می‌کنند و بطور دوره‌ای در سمینار‌های مربوط به همین زمینه نتایج تحقیقات و مطالعات خود را تبادل میکنند.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

علی‌رغم همه این اتفاقات علمی و پژوهش‌ها و پیشرفت‌ها که ذکر شد متاسفانه در کشور ما این روش جراحی ناشناخته باقی مانده و حتی برای متخصصین ارتوپدی هم سوال انگیز و پر ابهام است. کافیست از یکی از همکاران ارتوپد سوال شود که آیا عمل افزایش قد انجام بدهیم یا نه و ببینید که چقدر عوارض و خطرات احتمالی متعددی را نام میبرند و اگر سوال شود آیا تا بحال این عمل را انجام داده و یا نتیجه آن را مشاهده نموده اید معمولا با پاسخ منفی روبرو خواهید شد. در صورتیکه باید در نظر داشت هرچند انجام این عمل و گذراندن دوره افزایش قد کار ساده‌ای نیست، اما روندی شناخته شده با مشکلات مشخص دارد که اگر فرد متقاضی تمامی اصول تعیین شده را رعایت نماید بدون سختی در بیشتر از ۹۸ درصد موارد به نتیجه دلخواه می‌رسد. 

بررسی علل تصمیم به انجام عمل جراحی در افرادی که طی بیست سال اخیر با این روش افزایش قد انجام داده اند نشان می‌دهد کوتاهی قد در پاره‌ای از موارد آنچنان فشار روحی شدیدی برای فرد کوتاه قد ایجاد میکند که تقریبا بطور کامل خودرا از جامعه جدا میکند.

با مرور شرایط استخدام دربعضی از مراکز دولتی و خصوصی متوجه میشویم شرط قد از شروط اصلی استخدام است، زیرا قد با توانایی فرد ارتباط مستقیم دارد. جدایی همسران از هم بدلیل کوتاهی قد یکی از زوجین، اقدام به خودکشی، عدم امکان رسیدن به شغل دلخواه و بخصوص همسر مورد نظر خود، ازدست دادن اعتماد به نفس، عدم توانایی در فعالیت‌های اجتماعی رانندگی حتی مشکل در دسترسی به زنگ درب منزل خود همه باعث میشوندتا فرد مشتاقانه به سمت انجام این عمل، جراحی روی آورد.

عمل جراحی برای افزایش قد در چه بازه سنی انجام می‌پذیرد؟

رشد طبیعی در افزایش قد بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل بیشتر پزشکان متخصص در این زمینه اعتقاد دارند قبل از انجام جراحی افزایش قد باید رشد طبیعی بدن به اتمام برسد.از سن 21 سالگی به بعد رشد طبیعی بدن به حداقل می‌رسد و حدودا در 45 سالگی به اتمام می‌رسد.این بازه زمانی بهترین وقت برای انجام عمل افزایش قد می‌باشد.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

اقداﻣﺎت لازم قبل از عمل قد بلند شدن

همانطور که گفتیم انجام عمل جراحی برای افزایش قد یکی از عمل های تخصصی بوده و فقط در حوزه تخصص مراکز خاصی که دارای تجربه و مهارت کامل در این حوزه می باشند امکان پذیر هست.

معمولا متخصصین این حوزه اولین اقدامی را که برای متقاضی لازم می دانند، دادن مشاوره به آن است. متقاضی عمل جراحی برای افزایش قد باید قبل از هر چیزی از پیامد خواسته خود مطلع گردد. البته امروزه مراکز عمل جراحی افزایش قد سعی می کنند این مشاوره ها را به صورت آنلاین به متقاضیان ارائه دهند تا افراد راحت تر بتوانند فرایند لازم برای خواسته خود را طی کرده و تصمیم قطعی و نهایی خود را برای حضور در مرکز مورد نظر به منظور جراحی افزایش قد بگیرند.

پس از دریافت مشاوره، و تصمیم نهایی متقاضی به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و سایر اقدامات لازم که شامل اندازه گیری قد، اندازه گیری وزن و انجام عکس های رادیولوژی نیز صورت گرفته و فرد آماده عمل جراحی می شود.

پس از آنکه عمل جراحی به اتمام رسید یک دستگاه افزایش دهنده به منظور کنترل درد به فرد متصل می گردد. این کار کمک می کند افراد این مرحله را تا زمان رسیدن به بهبودی کامل که حدود ۳ ماه زمان می برد راحتر طی کنند.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

فرآیند (مراحل) کلی عمل افزایش قد

به طور کلی افزایش قد با عمل جراحی در چهار مرحله، زیر نظر پزشکان متخصص انجام می‌شود:

  • در ابتدا بیمار باید طی جلسات مشاوره با متخصص ارتوپد مشورت کرده و شرایط جسمانی خود را به آن‌ها توضیح دهد.این جلسات مشاوره باعث درک متقابل بیمار از جراحی و پزشک نسبت به شرایط بیمار می‌شوند.
  • بعد از اتمام جلسات مشاوره عمل افزایش قد به دست جراحان صورت می‌گیرد.بعد از برش استخوان و  به کار گذاشتن دستگاه‌ها در قسمت‌های مشخص استخوان شرایط برای کشش استخوان‌ها فراهم می‌شود.
  • بعد از اتمام کشش حاصل از دستگاه‌ها، نوبت به تثبیت فرم و طول استخوان و فیکس کردن استخوان می‌رسد و بعد از این مرحله بلندی قد حاصل می‌شود.

انواع روش‌های عمل افزایش قد

به طور کلی روش‌های زیادی برای انجام عمل افزایش قد وجود دارد.انتخاب هریک از این روش‌های با توجه به شرایط جسمانی و مالی فرد انجام می‌شود.در ادامه به معرفی سه روش اصلی عمل افزایش قد می‌پردازیم و آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم:

روش LON 

این روش یکی از روش‌های پرکاربرد در زمینه افزایش قد است.در روش LON  استئوتومی استخوان انجام می شود و سپس یک میله داخل استخوان ساق پا قرار می گیرد.بعد از کار گذاری میله در نقاط مشخص شده،واکسترنال فیکساتور بر روی استخوان و از بیرون ، روی ساق پا نصب می گردد و افزایش قد به صورت تدریجی انجام می‌شود.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

روش MTN

روش MTN  به دلیل برخی مزایایی که نسبت به سایر روش‌های افزایش قد دارد مورد استقبال بیشتری نسبت به سایر روش‌ها قرار می‌گیرد.یکی از این مزایا این است که راه رفتن و انجام اعمال روزمره با این روش به راحتی امکان پذیر است.در روش افزایش قد MTN  نیل تلسکوپی داخل استخوان نصب می گردد و یک پیچ کوچک در بیرون ساق پا قرار می گیرد. فقط یک پیچ کوچک روی پوست قرار دارد.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

روش LATN

در روش افزایش قد LATN ابتدا استئوتومی انجام می شود. دستگاه اکسترنال فیکساتور را از بیرون ، روی  ساق پا یا روی ران نصب شده و  بعد از اتمام افزایش ، میله داخلی را داخل استخوان ساق یا ران نصب می شود. سپس محل افزایش را فیکس شده تا مجددا کوتاه نشود . سپس اکسترنال فیکساتور را از ساق پا جدا میشود و افزایش قد صورت می‌گیرد.

روش Ilizarov (الیزاروف)

یکی دیگر از تکنیک‌های موفقیت آمیز برای افزایش قد تکنیک Ilizarov (الیزاروف) است. در این روش افزایش قد با دستگاه تثبیت‌کننده الیزاروف، مجموعه‌ای از حلقه‌های فلزی است که بخش بیرونی اندام را احاطه می‌کند. افرادی که دارای مشکلاتی اختلالات لگن، پای پرانتزی، پای ضربدری، دیسپلازی اسکلتی دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای این روش باشند.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

نکات مراقبتی بعد از عمل افزایش قد 

عمل افزایش قد یکی از جراحی‌های حساس در ناحیه استخوان‌ها و مفاصل است که بعد از انجام آن باید به نکات مراقبتی توجه ویژه‌ای داشته باشید.برخی از این نکات عبارتند از:

  • انجام فعالیت‌های سبک
  • رعایت رژیم غذایی
  • استفاده از مکمل و کلسیم
  • انجام تمرینات فیزیوتراپی

حداکثر میزان افزایش قد با جراحی، چقدر است؟

حداکثر میزان افزایش قد با جراحی برای بسیاری از افرادی که قصد انجام جراحی افزایش قد را دارند دغدغه مهمی است. برای پاسخ به این سوال باید گفت حداکثر 5 سانتی متر افزایش قد با یک عمل جراحی امکان پذیر است.

عمل بلند کردن قد، چقدر زمان میبرد؟

از آنجایی که برای بلندی قد در جراحی افزایش قد باید ساختار استخوان پا را تغییر داد، می‌توان حدس زد برای این که نتیجه ی این فرایند به شکل نهایی خود برسد نیازمند گذشت 6 تا 9 ماه است.

چه مدتی بعد از عمل افزایش قد بهبودی حاصل می‌شود؟

روند بهبودی عمل جراحی افزایش قد به عوامل زیادی بستگی دارد.عواملی مانند سن بیمار،وزن و روش جراحی در این مدت زمان بسیار تاثیرگذار هستند.به طور کلی می‌توان گفت روند بهبودی و نتیجه‌گیری بیماران بعد از انجام عمل افزایش قد 6تا9ماه است که این زمان بین افراط مختلف متفاوت است.

عوارض عمل جراحی برای افزایش قد

یکی از مهمترین چالش های متقاضیان عمل جراحی برای افزایش قد عوارض ناشی از آن است. در پاسخ باید گفت در انجام تمام عمل‌های جراحی ممکن است با عوارض همراه باشد و عمل افزایش قد نیز از این قاعده مستثنی نیست.برخی از این عوارض به شرح زیر هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

احتمال عفونت محل اتصال پین به پوست

احتمال بروز عفونت در تمام جراحی‌ها وجود دارد.استفاده از آنتی بیوتیک‌های تجویز شده از جانب متخصص امکان جلوگیری از این عفونت‌ها را کمتر می‌کند.

احتمال آسیب دیدگی عصب ها

به دلیل انجام شدن عمل افزایش قد در نقاط حساس بدن، ممکن است به برخی از عصب‌های حساس آسیب برسد.برای جلوگیری از این آسیب‌های احتمالی باید از تخصص پزشک و جراح خود اطمینان حاصل کنید تا از سلامت شما تضمین شود.

احتمال تأخیر در استخوان سازی

برخی از افراد به دلیل کمبود ویتامین D و کلسیم در فرایند استخوان سازی به مشکل می‌خورند.پزشکان برای اصلاح این مشکل با تجویز مکمل و ویتامین‌های مورد نیاز استخوان از بروز این مشکل جلوگیری می‌کنند.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پاعمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

چرا انجام فیزیوتراپی بعد از افزایش طول استخوان پا، مهم است؟

فیزیوتراپی با فعال کردن عضلات و استخوان می‌تواند فرایند بهبود را سریع‌تر کند به همین دلیل است که پزشکان بعد از انجام جراحی افزایش قد انجام فیزیوتراپی را به بیماران پیشنهاد می‌کنند.

عمل جراحی برای افزایش قد در ایران

بسیاری از افراد که از معضل کوتاهی قد و مشکلات ناشی از آن رنج می برند همواره این دغدغه را دارند که آیا انجام عمل جراحی برای افزایش قد در کشور ایران نیز امکانپذیر می باشد. جهت پایان بخشیدن به دغدغه این عزیزان باید بگویم که در کشور ما نیز قریب به ۲۰ سال است که عمل مرکز افزایش قد دایر شده و تا کنون نیز چند صد نفر در کشور این عمل جراحی را انجام داده و به رویای افزایش قد دست یافته اند.

لازم به ذکر است که موفقیت عمل جراحی برای افزایش قد در کشور به حدی خوب و رضایت بخش بوده که حتی تا کنون ده ها نفر از اتباع خارجی نظیر انگلیس و اتریش و ... کشور ما را برای این عمل جراحی انتخاب کرده و تحت جراحی افزایش قد قرار گرفته اند.

خوشبختانه در مراکز عمل جراحی افزایش قد موجود کشور ما متخصصان این حوزه از به روزترین دانش و روش های حال حاضر بهره جسته و این عمل را به بهترین شکل ممکن بر روی متقاضیان انجام می دهند. جالب است بدانید حتی برخی از مراکز عمل جراحی برای افزایش قد فعال در کشور دارای بیشترین رکود انجام عمل جراحی در دنیا هستند.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

هزینه جراحی افزایش قد چقدر است؟

هزینه جراحی افزایش قد تحت تاثیر عوامل مختلفی است اما می‌توان گفت قیمت 75000 دلار تا 85000 دلار برای 7 سانتی متر افزایش قد – 155000 دلار در دو عمل جراحی برای 14 سانتی متر افزایش قد قابل پیش بینی است.

عمل جراحی افزایش قد توسط چه پزشکی انجام می شود؟

برای انجام جراحی افزایش قد باید به متخصص ارتوپد با مدرک تحصیلی معتبر مراجعه کنید تا نتایج جراحی شما کاملا مورد قبول باشد و به سلامت شما آسیبی نزند.

سؤالات متداول

آیا پاهای بلند شده پس از درمان عملکرد خوبی دارند؟ 

اکثر بیماران معمولاً  پس از افزایش طول اندام و افزایش قد به زندگی عادی و فعال بازگشته‌اند و در عملکرد خود دچار مشکل نشدند.

هر استخوان را چقدر می توان بلندتر کرد؟

میزان افزایش ترجیحی طول استخوان 6 سانتی‌متر است اما  در صورت نیاز  متقاضی تا 7 سانتیمتر هم ممکن است اجازه داده شود.

وزن قبل از جراحی چقدر اهمیت دارد؟

در این جراحی هرچه وزن کم تر باشد بهتر است چرا که فشار وارد شده به پاها نیز کمتر خواهد شد

چه مدت بعد از عمل افزایش قد می‌توان به محل کار برگشت؟

دوره نقاهت عمل افزایش قد به طور معمول به ازای هر یک سانتی متر افزایش قد 50 روز است. بنابراین اگر فردی 6 سانتی متر افزایش قد داشته باشد، 300 روز مدت زمان لازم برای ریکاوری کامل خواهد بود.

از زبان دکتر نادر مطلبی زاده؛ یک جراح افزایش قد

یکی از زیباترین لحظات کاری من زمانی ست کار به پایان رسیده و فرد متقاضی با قدی متفاوت و اعتماد به نفس زیاد و شادی وصف ناپذیری برای تشکر و خداحافظی به مطب مراجعه میکند. بار‌ها این افراد را سال‌های بعد از اتمام دوره دیده ام و از میزان رضایتشان پرسیده ام. خدارا شکرگزارم که تقریبا در همه موارد در پاسخ به اینکه اگر به روز‌های قبل از عمل برمیگشتید آیا حاضر بودید این عمل را انجام دهید، تقریبا همه آن‌ها تردیدی در انجام عمل ذکر نمیکنند و این عمق تاثیر روانی و فیزیکی حاصل این عمل جراحی را روی زندگی فردی و احساسات وی نشان میدهد.

باید توجه داشت بررسی آماری نتایج اعمال جراحی انجام شده در بیست سال اخیر مناسب‌ترین میزان افزایش در هر استخوان را شش سانتیمتر نشان داده است به این معنی که اگر نیاز به میزان بیشتر از این مقدار بود از روش ترکیبی باید استفاده کرد و در این صورت مقادیر بیشتر با حفظ تناسب اندام‌ها قابل انجام خواهد بود. دیگر وقت آن رسیده جامعه ارتوپدی برخوردی علمی با متقاضیان عمل جراحی افزایش داشته و در صورت تشخیص به مقضی بودن انجام این عمل وی را به متخصصین ذی‌ربط ارجاع دهند. ازآنجاییکه یکی از بهترین روش‌های تشخیص راه صحیح از میان عقاید مختلف مناظره علمی دو طرز فکر مخالف با یکدیگر در حضور جویندگان حقیقت میباشد لذا هرچند که قبلا هم این اقدام را انجام داده‌ام. آمادگی خود را برای مناظره با هریک از متخصصین ارتوپدی منتقد این نظریه اعلام مینمایم.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

دکتر نادر مطلبی زاده

گروه پزشکی افزایش قد دکتر نادر مطلبی زاده از سالیان گذشته اقدام به ارائه خدمات ارتوپدی به ویژه در زمینه افزایش قد نموده است. آقای دکتر مطلبی زاده متخصص ارتوپدی و موسس مرکز بین المللی افزایش قد ایران از سال ۱۳۸۰ بیش از ۳۵۰ مورد افزایش قد با موفقیت به انجام رسانده، که این افراد هم از داخل ایران و هم از خارج از ایران بوده اند. این گروه مفتخر است که شیوه‌های جدیدی از افزایش قد را به متقاضیان ارائه می‌نماید.
در کنار آن بهره گیری از افراد متخصص جهت مراقبت‌های لازم پس از انجام عمل جراحی از مزیت‌های همکاران دکتر مطلبی زاده می‌باشد
ما بر این باوریم که در حال حاضر افزایش قد و رسیدن به دلخواه متقاضیان دیگر مانند یک آرزو نیست و در سریعترین زمان ممکن و با بهترین نتایج میسر می‌باشد.

عمل جراحی افزایش قد برای بلند شدن طول استخوان پا

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده با 185 سانت قد آرزو داشتم قدم 175 باشه از نظر روانشاسی آدم های کتاه قدتر موفق ترند و امکان ارتباطات اجتماعی بهتری رو دارند

      پاسخ ها

      • بهاره

        منم 168 دوس داشتم 150باشم اما خوشبخت

      • nazanin

        من 159 قدمه دوست دارم 170 باشم شما چجوری میخواین کوتاه ب باشین

      • بهزاد

        نازنین جان شما زیبایین و حرف ندارین

      • بدون نام

        مهم پیشونی آدمه که باید بلند باشه

      • ق.ع.ب

        برای خانم ها مهم نیست 150 تا160 خوب است بیشتر هم باشد ناهنجار است ولی مرد باید از 175 که نظام تایید می‌کند خوب است و تا 190 عالیه باز بیشتر هم ناهنجار است خودم مرد هستم قد من 158 می باشد ولی بازم در کل سلامتی و هوشیاری انسان بیشتر ارزش دارد

      • بدون نام

        قد منم۱۷۴ هستش دوست دارم۱۸۵باشه اما نمیشه

      • بدون نام

        من میخام ۱۷۲ بشم

      • برترین ها ثبت

        تو استثنایی هسی، من قدم ۱۵۲آرزومه که ۱۶۰میشدم اینقد اطرافیانم بم نمیگفتن کوتوله

      • بدون نام

        از لحاظ روانشناسی ادما عقل ندارن

    • ناشناس

      حالا عمر آدم ها چقدره که این کارا را بکنند؟ قد خواهرم بلند بود و خوشگل هم بود چه فایده که حالا دیگر در دنیا نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحش شاد ...

      • جرزینهو

        خدا رحمتش کنه روحش شاد و قرین رحمت باد

    • بدون نام

      والا اینقدر به ظاهر توجه کردن مربوط به ایرانیاس

    • بدون نام

      منم دوست دارم بچه هام قدبلند باشند

    • بدون نام

      مهم قدرت شماست نه فقط چند سانت قد بلندتر یا کوتاهتر

    • بدون نام

      بنده ۲۰سانتی متر می خواهم‌ کوتاه شوم
      تا استاندارد ملی شوم کجا مراجعه کنم
      لطفا راهنمایی کنید.از لنگ درازم

    • س

      اینا فقط پارو بزرگ میکنن پسبی فایدس

      پاسخ ها

      • عمل افزایش قد طب دائم

        ت که هر دو ساق پا یا ران‌های فرد با استفاده از دستگاهی در چند نقطه شکسته شده و پس از شکسته شدن استخوان‌ها را به صورت تلسکوپی در چندین مرحله از هم فاصله می‌دهند تا به مرور زمان فضای خالی بین آنها با استخوان پر شود. بنابر آزمایش‌های انجام شده استخوان شکسته شده می‌تواند حداکثر تا یک میلیمتر در روز رشد کند تا فضای خالی بین آن‌ها پر شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج