جاباما
۲۵۷۰۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

همه ما معتاد هستیم +عکس

همه ما به خوبی از درآمیخته شدن زندگی‌های خود با گوشی‌های هوشمند و گجت‌های مختلف آگاه هستیم.

وبسایت zoomit.ir - حمید ملکی: همه ما به خوبی از درآمیخته شدن زندگی‌های خود با گوشی‌های هوشمند و گجت‌های مختلف آگاه هستیم. اریک پیکرسگیل عکاسی است که با مجموعه‌ی عکس‌هایی با نام Removed وابستگی انسان به تکنولوژی‌های جدید را به تصویر کشیده است.

صحبت‌های زیادی در مورد مزایا و معایب ابزاری مثل گوشی‌های هوشمند در زندگی اجتماعی ما انسان‌ها شده است. عده‌ای معتقد هستند که وابستگی به این ابزارها بر روبط اجتماعی انسان اثرات بدی خواهد گذاشت. آمارها نشان می‌دهد که چیزی در حدود ۶۵ درصد افراد بالغ در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این میزان در سال ۲۰۰۵ میلادی (شروع این تحقیقات) ۷ درصد بوده است. با رواج زندگی دیجیتالی در جوامع مختلف شاهد کم شدن روابط مستقیم اجتماعی هستیم به طوری که افراد به جای برقراری ارتباط چشمی و لبخند زدن به یکدیگر در گوشی‌های خود غرق شده‌اند.

همه ما معتاد هستیم +عکس

این شکاف به وجود آمده در روابط اجتماعی واقعی به موضوعی برای عکاسی اریک پیکرسگیل تبدیل شده است. وی مجموعه عکسی با نام Removed را با همین مضمون منتشر کرده است در این مجموعه شاهد عکس‌هایی از زندگی روزمره افراد هستیم با این تفاوت که عکاس گوشی‌ها و گجت‌ها را از عکس‌ها حذف کرده است.

همه ما معتاد هستیم +عکس

اریک ایده‌ی اولیه شکل‌گیری این مجموعه را مشاهده رابطه بین اعضای یک خانواده در یک کافه محلی می‌داند. اریک در این مورد می‌گوید:

خانواده‌ای در کنار من در کافه‌ای در شهر تروی (در ایالت نیویورک) نشسته بودند که ارتباط زیادی با یکدیگر نداشتند و خیلی با هم صحبت نمی‌کردند. پدر خانواده و دو دخترش با گوشی‌های‌شان مشغول بودند ولی مادر خانواده گوشی در دست نداشت. او به پنجره خیره شده بود و با وجود اینکه در کنار خانواده‌اش حضور داشت ولی احساس تنهایی و ناراحتی می‌کرد. پدر خانواده نگاهش به اعلان‌های گوشی بود و حتی با وجود نبودن اعلان باز هم به حالت انتظار به گوشی نگاه می‌کرد. این مساله و این نحوه استفاده از تکنولوژی مرا ناراحت کرد. در همین لحظه مادر خانواده نیز گوشی خود را بیرون آورد.

همه ما معتاد هستیم +عکس

همه ما با این چنین مثال‌هایی در زندگی روزمره خود برخورد داشتیم یا شاید خودمان بازیگران این چنین داستان‌هایی هستیم. اریک مجموعه عکس‌های Removed را برای ما تهیه کرده است تا شاید در مورد نحوه استفاده‌مان از تکنولوژی تغییری ایجاد کنیم. همه‌‌ی ما کمابیش به نوعی درگیر این وابستگی اعتیادگونه به تکنولوژی هستیم این مجموعه عکس به ما یادآوری می‌کند که ما نیز بخشی از مشکل هستیم. اریک به ما توصیه می‌کند زمان استفاده از ارتباطات دیجیتالی‌ خود را تحت‌نظر بگیریم و مرحله به مرحله آن را با روابط واقعی جایگزین کنیم.

همه ما معتاد هستیم +عکس

یکی از راه‌هایی که برای شروع این تغییر پیشنهاد می‌شود تعریف یک چالش است. برای شروع سعی کنید هر روز ۳۰ دقیقه را بدون هرگونه ابزار الکترونیکی سپری کنید. شاید این مساله در نگاه اول ساده به نظر برسد اما قطعا بسیاری از ما به قدری درگیر این ابزار شده‌ایم که همین زمان اندک نیز برای ما چالش برانگیز خواهد بود. در این ۳۰ دقیقه سعی کنید کمی پیاده‌روی کنید، غذایی آماده کنید یا زمان خود را خواندن کتاب یا صحبت با یک دوست اختصاص دهید (هر کاری که برای شما انرژی‌بخش و لذت بخش است البته بدون استفاده از ابزار دیجیتالی!).

اریک امیدوار است این تصاویر باعث شود که عده‌ای از بینندگان آن بتوانند بخشی از زندگی روزمره خود را بدون آن‌ها سپری کنند. او امیداوار است که بار دیگر روابط واقعی به یک عادت در زندگی افراد تبدیل شود. شما نیز می‌توانید یکی از افرادی باشید که از همین حالا خود را با ۳۰ دقیقه دور بودن از این ابزار به چالش بکشید. نظر شما در مورد زندگی دیجیتالی چیست آیا شما نیز در این روابط دیجیتالی غرق شده‌اید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج