۲۵۷۰۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

با «بقچه هلو و زنجبيل» کشف استعداد کنید

اگر به شيريني‌ پزي علاقه داريد، هنوز هم تنوع میوه‌ها به اندازه ای هست که شما بتوانید دسر میوه‌ای درست کنید. ولي اين ‌را كه با چه ميوه‌اي چه طعم جديدي را مي‌شود امتحان كرد شايد هركس نداند.

با «بقچه هلو  و زنجبيل» کشف استعداد کنید
مجله سیب سبز: اگر به شيريني‌ پزي علاقه داريد، هنوز هم تنوع میوه‌ها به اندازه ای هست که شما بتوانید دسر میوه‌ای درست کنید. ولي اين ‌را كه با چه ميوه‌اي چه طعم جديدي را مي‌شود امتحان كرد شايد هركس نداند. به عنوان مثال اينكه طعم هلو با زنجبيل هماهنگ است، تجربه خوشمزه‌اي است كه در اين شيريني مي‌توانيد آن را امتحان كنيد.

با «بقچه هلو  و زنجبيل» کشف استعداد کنید

مواد لازم

  • ۴ /۱ و ۲ پيمانه آرد
  • ۲ /۱ ق‌چ نمك دريا
  • ۲ /۱ ۱ ق‌س شكر دانه ريز (برای خمیر)
  • ۱۲ ق‌س كره سرد
  • ۴ /۱ پيمانه آب سرد
  • ۲ عدد تخم‌مرغ
  • ۳ ق‌س شکر ( برای مواد میوه‌ای)
  • ۴ عدد هلوی درشت
  • ۱ ق س نشاسته ذرت
  • ۲ /۱و ۱ ق‌س زنجبيل تازه رنده‌شده
  • ۲ ق‌س كره براي روي شيريني‌ها
  • مقداري پودر قند (براي تزیين)
  • مخلوط ادويه
  • یک تخم مرغ برای رومال کردن

طرز تهیه:

1. براي تهيه خمير اين شيريني، آرد ، نمك و شكر را در غذاساز بريزيد و مخلوط كنيد. كره سرد را حبه كنيد و به مواد داخل غذاساز بيفزاييد. با روشن كردن دستگاه، كره را با ديگر مواد مخلوط كنيد.

2. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي بشکنید، آب سرد را هم اضافه کنید و هم بزنيد. اين تركيب را به مواد داخل غذاساز بيفزاييد و دوباره مخلوط كنيد. هم زدن را آنقدر ادامه دهيد كه همه مواد به صورت يك گلوله خمير يك تكه درآيند. (اين مدت حدود 10 ثانيه است)

3. خمير را از ظرف بيرون بياوريد، روي سطح صافي بگذاريد و به شكل يك توپ درآوريد. آن را در كيسه پلاستيك بگذاريد و به مدت نيم ساعت در يخچال قرار دهيد تا استراحت كند.

4. در اين فاصله مواد ميوه‌اي داخل شيريني را درست كنيد. نشاسته ذرت، شكر، زنجبيل تازه رنده‌شده و ادويه‌ها را با هم مخلوط كنيد. هسته هلو‌ها را هم جدا كنيد و به هشت قسمت برش بزنيد. هلو‌ها را در مخلوط بالا به مدت ده دقيقه بخوابانيد تا مزه‌دار شوند.

5. خمير را روي سطحي صاف به ارتفاع حدود نيم ساعت باز كنيد تا به اندازه دايره‌اي با قطر بيست سانتي‌متر دربيايد. هلو‌های مزه‌دارشده را در مركز دایره خميری بگذاريد، طوري كه روي هم قرار بگيرند و حدود دو سانتي‌متر از لبه خمير فاصله باشند.

6. لبه‌هاي خمير را روي ميوه‌ها برگردانيد. همه خمير را به همين صورت درست كنيد. تخم‌مرغ‌ را در ظرفي بشكنيد و با چنگال بزنيد، بعد با قلم‌مو روي شيريني‌ها بماليد.

7. تكه‌هاي كره را هم روي شيريني‌ها بگذاريد و در نهایت فر را با حرارت 400 درجه فارنهايت معادل 200 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود.

8. شيريني‌ها را در سيني فر بگذاريد و به مدت 35 تا 40 دقيقه حرارت دهيد تا روي نان شيريني طلايي شود. بعد از اينكه شيريني‌ها خنك شدند روي آنها را كمي پودر قند بپاشيد و سرو كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج