جاباما
۲۵۷۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

جوانان و مد از نگاه طراحان لباس :

طراحان ایرانی توجه جوانان را جلب کنند

مدرس دانشگاه الزهرا گفت: جوان ها تابع مد روز هستند. نی توانیم جلوی آنها را بگیریم. طراحان ایرانی باید با توجه به فرهنگ ایرانی توجه جوانان را جلب کنند.

مینا پدرام، درباره پتانسیل طراحان ایرانی و راهکارهایی برای مقابله و رقابت با مدهای خارجی گفت: اگر بخواهیم تابع تجارت جهانی بوده و از نظر اقتصادی با دنیا همسو باشیم، مجبور هستیم تابع مد روز باشیم.

نکته مهم این است که با استفاده از هنر طراحان ایرانی می توانیم در عین آگاهی از مد روز و آشنایی با بازار جهانی، در این مدل‍‎‌ها دخل و تصرف کرده و مدهای خارجی را با فرهنگ ایرانی همسو کنیم.

طراحان ایرانی توجه جوانان را جلب کنند

او همچنین درباره علاقه جوانان ایرانی به پوشاک مد روز گفت:جوان ها تابع مد روز هستند و نمی توانیم از این مساله جلوگیری کنیم. این طراحان ایرانی هستند که باید با توجه به فرهنگ ایرانی روی مدهای روز کار کنند و توجه جوانان را به خود جلب کنند.

مدرس دانشگاه الزهرا درباره بازار لباس های سنتی و میزان استقبال از لباس های ایرانی درجامعه جهانی گفت: لباس هایی که طرح های ایرانی دارند اما مدرن هم هستند،یعنی به نوعی لباس هایی با طرح های سنتی- مدرن مورد استقبال هستند، اما اینطور نیست که همیشه و همه جا مورد استقبال باشند. باید در این زمینه کار و بازار یابی شود تا این مدل لباس‌ها دیده شوند و مورد استقبال قرار بگیرند.

وی ادامه داد:تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که می توانیم مدهای روز را به مدل‌های ایرانی تبدیل کنیم. مثل طراحان لبنانی و هندی که مد روز را با طرح های سنتی خودشان ادغام می کنند و طرح ها در نهایت علاوه بر اینکه مد روز هستند نشانه های فرهنگی جامعه را هم دارند.

اگر بخواهیم با مدل های سنتی پیش برویم، فقط می توانیم گوشه ای از بازار را در اختیار داشته باشیم. باید همسو با مد جهانی فرهنگ ایرانی را هم در طرح ها دخیل کنیم؛ این هنر طراح است.

طراحان ایرانی توجه جوانان را جلب کنند

این طراح لباس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت طراحی لباس در ایران تغییرات مثبتی داشته است افزود: البته هنوز طراحی لباس در ایران به جایگاه واقعی خود نرسیده است. متاسفانه از طراحان ایرانی و تولید کننده ها حمایت نمی شود.باید تعاملی بین بخش صنعت فروشنده ها و فروشگاه ها صورت بگیرد تا خروجی دانشگاه ها با نیازها منطبق شود و فراغ التحصیلان این رشته بتوانند برای مهارت آموزی بیشتر به شکل عملی وارد کار شوند.

با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم.تعدادی که وجود دارند هنوز نمی توانند پاسخگوی بازار باشند. معمولا کپی کار بوده ایم. اگر بتوانیم جایگاهی برای خودمان طراحی کنیم تا هم تولید کننده و هم طراح و خلاق باشیم شرایط‌مان بهبود پیدا می کند و می توانیم قدرت در اختیار داشته باشیم. این نیازمندکار، بستر سازی و حمایت از نیروهای متخصص است.بازار کار تشنه نیروی متخصص است و در این زمینه خلا احساس می شود.

او در پاسخ به این پرسش که چرا طراحان ایرانی تولیدات خود را تنها در شوها و مزون ها عرضه می کنند به برنا گفت: این مساله با برنامه ریزی و مدیریت فروش مرتبط است. در بحث تولید و در زمینه عرضه و فروش نیازمند مدریت درست هستیم تا مردم سراغ برندها و تولیدات خارجی نروند.

پتانسیل های لازم در زمینه طراحی لباس را داریم و باید شرایط برایمان فراهم شود. بازار چه های دائمی تشکیل شود، تا طراحان ایرانی کارهای خود را در آن ارایه کنند و مردم از آنها خرید کنند. این موارد می تواند به رونق بازار پوشاک و مد ایران کمک کند.

او در آخر در قابل پیشنهاد هایی برای جوانان گفت: توصیه می کنم سراغ طراحان ایرانی بروند تا این طراحان تقویت شوند و از فروشگاه هایی خرید کنند که بیشتر لباس های ایرانی و طراح های روز ایرانی را به فروش می رسانند.

منبع : برنا نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج