جاباما
۲۵۷۱۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تکذیب حضور مک دونالد و «KFC» در ایران

بعد از انتشار خبر حضور «مک دونالد» در ایران، حالا خبری مبنی بر صدور مجوز فعالیت برای «KFC» منتشر شده است. این در حالی است که این خبر را معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت رد می‌کند.

خبرگزاری آنا: بعد از انتشار خبر حضور «مک دونالد» در ایران، حالا خبری مبنی بر صدور مجوز فعالیت برای «KFC» منتشر شده است. این در حالی است که این خبر را معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت رد می‌کند.

به تازگی تصویری از یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر شده که نشان می‌دهد رستوران زنجیره‌ای مک دونالد سال گذشته برند خود را در ایران با نام تجاری «مک فلری» به شماره ۱۷۷۶۲۲۱۴ ثبت کرده است. همچنین احتمال حضور برند آمریکایی کی اف سی در ایران نیز مطرح شده است.

با این حال معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تکذیب این خبر گفت: ما مجوز این دو برند را تایید نمی‌کنیم و تا به حال مجوزی به این دو نداده‌ایم.

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با آنا با اشاره به اینکه گرفتن مجوز در این زمینه ضوابطی دارد، عنوان کرد: هر شرکتی از این نمونه تقاضای ورود به بازار ایران داشته باشد، ابتدا باید از اتحادیه مربوطه مجوز گرفته و سپس در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

او ادامه داد: پس از طی این مراحل، بررسی می‌شود که چه کسی قرار است برای آن سرمایه‌گذاری کند و بدون طی این مراحل به کسی مجوز داده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا به حال هیچ تقاضا و هیچ ثبتی در رابطه با این دو شرکت نداشته‌ایم، افزود: برخی شرکت‌های دیگر خارجی از اروپا خواسته‌اند به ایران بیایند، اما آنها هم پس از طی چارچوب‌هایی که باید رعایت شود، می‌توانند مجوز دریافت کنند.

خسرو تاج درباره نحوه برخورد با این شرکت‌های اروپایی گفت: ما برای توسعه بازار و همکاری‌ها با کشورهای اروپایی و آسیایی در چارچوب ضوابط و مقرارت آمادگی داریم.

پیش از این رستوران‌هایی در ایران با استفاده از لوگو و برند کی‌اف‌سی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما از آنجا که کپی‌رایت در ایران رعایت نمی‌شود، هیچ منعی برای فعالیت آنها در نظر گرفته نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج