جاباما
۲۵۷۱۵۵
۵۰۶۱
۵۰۶۱
پ

ريزه كاری‌های انتخاب صنايع چوبي

خانه را چوب‌كاري كنيد!

براي تغيير كمدهاي ديواري، كابينت آشپزخانه و حتي تعويض درهاي منزل سراغ شركت‌هايي برويد كه با توجه به متراژ، سبك دكوراسيون خانه پيشنهادهايي متناسب با فضا ارائه مي‌كنند.

خانه را چوب‌كاري كنيد!
مجله منزل: براي تغيير كمدهاي ديواري، كابينت آشپزخانه و حتي تعويض درهاي منزل سراغ شركت‌هايي برويد كه بخش طراحي مجزايي دارند. اين شركت‌ها با توجه به متراژ، سبك دكوراسيون خانه و البته سليقه ساكنانش پيشنهادهايي متناسب با فضا ارائه مي‌كنند. اين درست كه انتخاب صنايع چوبي با روكش‌هاي طبيعي، چوب و رنگ پلي‌استر گران‌تر است اما اين درها، كمدها و. . . علاوه بر حس بهتري كه در فضا ايجاد مي‌كنند، بادوام‌تر هم هستند. کارشناسان صنايع چوب آبچر معتقد اند براي داشتن يك انتخاب اصولي، سليقه مشتري در كنار مشاوره‌هاي تخصصي بسيار حائز اهميت است.

كابينت از آن دست صنايع چوبي است كه هر چند وقت يك‌بار مدل‌هاي بسيار متنوعي از آن در بازار عرضه مي‌شود. انتخاب سبك كلاسيك براي كابينت بسيار سليقه‌اي است. حتي به متراژ هم بستگي ندارد. مشتري‌هايي هستند كه براي خانه‌هاي كوچك‌تر هم خواستار كابينت كلاسيك يا نيمه‌كلاسيك هستند اما در كل طرح‌هاي مدرن براي كابينت طرفدار بيشتري دارد. اكثر افراد براي خانه‌هايي با سبك كلاسيك هم كابينت‌هايي مدرن انتخاب مي‌كنند.

خانه را چوب‌كاري كنيد!

براي قرنيزهاي ديوار از ۱۶MDF ميل با روکش طبیعی و رنگ نیم پلی‌استر با ابزارهای مختلف استفاده مي‌شود. همچنين برخي مشتري‌ها انتخاب قرنيزهاي سقفي چوبي را به گچبري‌هاي روي سقف ترجيح مي‌دهند.

خانه را چوب‌كاري كنيد!

بهترين انتخاب

تركيبي از چوب، روكش طبيعي و استفاده از MDF براي قاب يا. . . همراه رنگ‌هاي تمام پلي‌استر يا نيم پلي‌استر براي در مستحكم محسوب مي‌شود. در ساختار درها از چند نوع چوب استفاده مي‌شود. از ارزان‌ترين تا گران‌ترين چوب به ترتيب: روسي، راش شامل سه نوع ايراني، گرجستاني و آلماني، ملچ، بلوط، گردو و يك‌سري چوب‌هايي با فناوري كشور ايتاليا كه بسيار گران است. چوب از متري يك‌ميليون تا ۲۰ميليون در بازار موجود است.

رنگ درها به دو بخش نيم پلي‌استر و تمام پلي‌استر تقسيم مي‌شود. رنگ‌هاي تمام پلي‌استر سطح صاف و شفاف‌تري دارند و چون فرآيند رسيدن به آن زمان‌بر و حرفه‌اي‌تر است، مسلما كيفيت بالاتري هم دارند و فضا را لوكس‌تر نشان مي‌دهند. رنگ‌هاي ديگري هم با نام پوليش در بازار موجود است كه گران‌ترين نوع رنگ است. نتيجه كار با اين رنگ، سطحي بسيار شفاف مثل شيشه خواهد بود اما امكان ابزار زدن روي چنين سطحي محدود است.

خانه را چوب‌كاري كنيد!

اين روشويي كلاسيك از جنس چوب اشباع شده است. براي اين مدل به دليل پرابزار بودن بايد هزينه بيشتري پرداخت كنيد. رنگ اين روشويي‌ها عموما از پلي‌اورتان است تا ضد آب باشد و آسيبي نبينيد.

درها هم سبك‌هاي مختلفي دارند؛ درهاي كلاسيك، نيمه‌كلاسيك و مدرن. كلاسيك‌ها همان‌طور كه از اسم‌شان پيداست ابزار بيشتر و جزئيات ظريف‌تري دارند. به همان نسبت ابزار يك در نيمه‌كلاسيك كمتر است و يك در مدرن تقريبا ساده است. اين روزها درهاي تك‌قاب مد شده و مخاطبان بيشتري در بازار دارد. بهتر است درهايي با روكش طبيعي از چوب انتخاب كنيد چراكه نماي زيباتري دارند و حس بهتري در فضا ايجاد مي‌كنند.

خانه را چوب‌كاري كنيد!

البته به نسبت قيمت بالاتري هم دارند. انتخاب يراق‌آلات يا دستگيره‌هاي در كاملا سليقه‌يي است. يراق آلات عموما از جنس كروم است. براي درهاي كلاسيك هم عموما دستگيره‌هايي مدرن يا ساده انتخاب مي‌كنند اما دستگيره‌هايي هم در بازار موجود است كه به دليل جزئيات بيشتري كه دارد كلاسيك محسوب مي‌شود. بيشتر دستگيره‌هاي موجود در بازار هم دوتكه است. تنوع يراق‌آلات در بازار بسيار بالاست. كساني كه مي‌خواهند هزينه بيشتري كنند يراق‌آلات را به صورت جداگانه می‌خرند.

پيش‌فرض ما هميشه اين بوده كه كمدهاي ديواري كاملا در داخل ديوار ساخته مي‌شوند و هيچ بيرون‌زدگي ندارند اما شرکت‌های صنایع چوبی این روزها براي مشترياني كه خواستار فضايي در اتاق هستند كه وسايل‌شان جلوي چشم نباشد، كمدهايي روي جداره اصلي ديوار اجرا می‌کنند كه همان كاربرد كمدديواري را دارد؛ منتها به شكلي امروزي‌تر. براي اين كمدها بهتر است طرح‌هايي را انتخاب كنيد كه قفسه‌هاي بيشتر، كشو، فضاي شيشه‌اي بوفه‌مانند و. . . دارد.

خانه را چوب‌كاري كنيد!

تمام بخش‌هاي اين كمدها قابل استفاده است و به همين خاطر بسيار پرطرفدار است. براي هارموني بيشتر فضا، انتخاب رنگ چوب در و كمدديواري بايد يكسان باشد. همچنين در اين كمدها بسته به سليقه مشتري مي‌تواند ريلي، كشويي يا آكاردئوني باشد.

درهاي لابي تركيبي از چوب و شیشه Stand Glass است. شيشه‌هاي ۲۵ ميلي‌متري مورد استفاده در اين درها عموما وارداتي است؛ البته در ايران هم توليد مي‌شود و از نظر كيفيت هر دو مناسب هستند.

خانه را چوب‌كاري كنيد!

اين شيشه‌ها با فلزهايي كه داخل‌شان است مسلح شده‌اند. داخل اين شيشه‌ها با استفاده از اين فلزها اشكال مختلفي مثل گل و. . . طراحي شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج