جاباما
۲۵۷۱۶۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تقدیر ترکان از کیفرخواست زنجانی

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: مسلم است که به یک آدم یک‌لاقبا مثل بابک زنجانی که مبلغی همچون ۲.۷ میلیارد دلار نمی‌دهند، حتما قوه قضاییه ما کوشش خواهد کرد که ریشه‌های این موضوع را شناسایی کند و این را با کیفرخواست دادستان نشان داده است.

خبرگزاری آنا: مشاور رئیس‌جمهوری گفت: مسلم است که به یک آدم یک‌لاقبا مثل بابک زنجانی که مبلغی همچون ۲.۷ میلیارد دلار نمی‌دهند، حتما قوه قضاییه ما کوشش خواهد کرد که ریشه‌های این موضوع را شناسایی کند و این را با کیفرخواست دادستان نشان داده است.

اکبر ترکان در گفت‌وگویی درباره ارزیابی خود از سه جلسه دادگاه بابک زنجانی گفت: آنچه که برای همه مقامات کشور مهم است به خصوص برای مقامات قضایی کشور برگشت پول از دست رفته به خزانه بانکی است که یکی از مهمترین اولویت‌ها به‌شمار می‌آید.

وی درباره مبلغی که باید بابک زنجانی به خزانه برگرداند، ادامه داد: ۲.۷ میلیارد دلار پولی است که باید بابک زنجانی به خزانه برگرداند. کوشش همه باید بر این باشد که این پول به خزانه برگردد.

اولویت بعدی، مجازات خاطیان است. اگر پول به خزانه برنگردد خسارت بزرگی برای کشور رقم می‌خورد. ۲.۷ میلیارد دلار رقم کمی نیست، این پول باید به خزانه برگردد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: ما نمی‌دانیم این پول چه شده است؛ هیچ‌کس نمی‌داند. باید ببینیم این نفتی که ایشان فروخته و این پول‌هایی که گرفته، چه شده است؟ همه نگرانی دوستان، بزرگان و عزیزان ما در قوه قضاییه این است که این پول باید برگردد. در ضمن مسلم است که به یک آدم یک‌لاقبا مثل بابک زنجانی که مبلغی مثل ۲.۷ میلیارد دلار نمی‌دهند، حتما قوه قضاییه ما کوشش خواهد کرد که ریشه‌های این موضوع را شناسایی کند.

ترکان ادامه داد: آقای بابک زنجانی و دیگرانی که شاید وکلا و همراهان او هستند، فکر می‌کردند نظام قضایی ایران با کسی شوخی دارد؛ وقتی دیدند در کیفرخواست آقای دادستان، مفسدفی‌الارض را آورده‌اند، اینها فهمیدند که حتما شوخی نیست و من فکر می‌کنم این اقدام قوه قضاییه باعث می‌شود که اینها پول را تحویل بدهند.

قیمت دکل ۶۲ میلیون دلاری را ۸۷ میلیون دلار کردند و پولش را هم گرفتند، خوردند

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری همچنین درباره دکل‌های گمشده اظهار کرد: دکل گمشده رقمش مهم نیست؛ ۸۷ میلیون دلار است و با پولی که بابک زنجانی برده، قابل مقایسه نیست؛ می‌توان مثال فیل و فنجان را برایش زد. دکل گمشده یک علامت است که نشان می‌دهد تصمیمات در دولت گذشته چگونه بوده است. رقم ۸۷ میلیون دلار برای من در مقایسه با ۲.۷ میلیارد دلار بابک زنجانی مثل فیل و فنجان است؛ اما نشان می‌دهد که یک دکلی که قیمت واقعی‌اش ۶۲ میلیون دلار بوده شبکه‌ای از دلال‌ها که بعضی‌ها در دستگاه دولتی بودند و بعضی‌ها هم دلال‌های بین‌المللی هستند، ۶۲ میلیون دلار را ۸۷ میلیون دلار کردند و پولش را هم گرفتند، خوردند، دکل را هم ندادند. این نشان‌دهنده یک قصه است و آن هم این است که نظام مدیریتی دولت‌های نهم و دهم چه بوده است. علامت خوبی است که نشان می‌دهد آن زمان چه خبر بوده است.

وی، درباره این نشانه ادامه داد: نمی‌خواهم اینطوری مثال بزنم؛ من می‌خواهم به این دید نگاه کنم؛ "امیرالمؤمنین(ع) ما را به نظم و تقوا توصیه فرمودند". آقای امامی‌کاشانی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه بحث مفصلی راجع به اینکه نظم و تقوا از یک جنس نیست؛ از دو جنس است و هر دو با هم لازم است صحبت کردند.

ترکان ادامه داد: سؤال من این است که اگر در دنیای صنعتی فسادهای اینچنینی را شاهد نیستیم، آیا ناشی از این است که آدم‌هایشان را بر اساس تقوا و نماز شب انتخاب می‌کنند. در کشورهای اروپایی این آدم‌ها مبنای استخدام و انتخابشان تقواست؟ اینطور نیست، آن‌ها مبنایشان نظم است. یک نفر ممکن است کارهای بد دیگری هم انجام بدهد که ما آن را دور از تقوا می‌دانیم ولی همین افراد در کارهایشان دست از پا خطا نمی‌کنند، چرا؟ به این خاطر که سیستم و نظم در کارهایشان برقرار است و در این نظمی که برقرار است اگر دست از پا خطا کند ۵۰ جا چراغ‌ها روشن می‌شود و همه می‌فهمند؛ این یعنی نظم.

وی افزود: ما می‌خواستیم کارها را بر اساس تقوا درست کنیم ولی بدون نظم هیچ کاری درست نمی‌شود؛ چراکه تقوا یک چیز دائمی است. شما حتی اگر به مرتبه‌ای از تقوا برسید که خیلی هم عالی باشد ولی به محض اینکه غفلت کنید باطل می‌شود. تقوا باطل شدنی است و باید دائما مراقبت کرد.

ترکان در پایان خاطرنشان کرد: در دولت احمدی‌نژاد همه این درهم ریختگی‌ها به خاطر اغتشاشی است که ایجاد کرد و ضد نظم بود. وقتی نظم از بین برود، همه چیز اتفاق می‌افتد. این اسامی که از دولت احمدی‌نژاد بیرون آمد (ب. ز. ج. د. و...) اینها که با حروف الفبا خوانده می‌شوند، همه ناشی از اغتشاش و از بین رفتن نظم است؛ نظم که از بین رفت اینها پیش می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وا ی از دست فساد احمدی نژادها
      باید حامیان دلواپس او جوابگو باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج