۲۵۷۲۹
۹ نظر
۵۰۲۸
۹ نظر
۵۰۲۸
پ

فكر مي‌كنيد زنان روزی چند‌‌بار در آینه به‌خود نگاه می‌كنند؟

براي غلبه بر اضافه‌وزن و چاقي بايد همه چيز را در مورد چاقي و لاغري و رژيم‌هاي غذايي بدانيد


فكر مي‌كنيد زنان روزی چند‌‌بار در آینه به‌خود نگاه می‌كنند؟




وقتي سير شده‌ايد باز هم غذا مي‌خوريد؟

برترین ها: یكی از دلایل دشواری كاهش وزن این است كه بسیاری از مردم نمی‌توانند جلوی اشتهای خود را بگیرند. یك گروه از محققان ایتالیایی به تازگی توانستند دلیل این موضوع را كشف كنند. تحقیقات آنها نشان می‌دهد هر چقدر هم كه یك فرد سیر باشد، مغز او با دیدن غذاهای خوشمزه باز هم می‌تواند دستور به خوردن بیشتر به او بدهد.

در بدن انسان هورمونی به نام گرلین وجود دارد كه در داخل معده تولید شده و میزان غذا خوردن را كنترل می‌كند. از سوی دیگر تركیبی به نام 2-AG در بدن تولید می‌شود كه در كنترل اشتها نقش اساسی دارد. دانشمندان معتقدند مغز انسان در زمان برخورد با غذاهای خوشمزه حتی با وجود سیر‌بودن می‌تواند میزان ترشح این تركیبات را طوری تغییر دهد كه فرد باز هم شروع به غذا خوردن كند.در حقیقت این توانایی از میلیون‌ها سال پیش در ما شكل گرفته است. در آن زمان انسان‌ها عادت داشتند تا حد ممكن غذا بخورند تا درصورت فراهم نبودن غذا در روزهای آینده دچار مشكل نشوند. متاسفانه این توانایی در انسان‌ها باقی مانده است و باعث شده امروزه كه میزان دسترسی به مواد غذایی زیاد است، بسیاری از انسان‌ها نتوانند اشتهای خود را كنترل كنند و دچار افزایش وزن شوند. آزمايش‌ها نشان می‌دهد بعد از دیدن یك غذای خوشمزه میزان هورمون‌های اشتها‌آور در بدن افزایش پیدا كرده و به‌مدت 2 ساعت بالا می‌ماند. به همین دلیل افرادی كه تلاش می‌كنند وزن خود را كاهش دهند بهتر است تا حد ممكن مواد غذایی را از چشمان خود دور نگاه دارند. افراد چاق زیادی بوده‌اند كه فقط با دور نگاه داشتن مواد غذایی از مقابل چشمانشان توانستند ظرف مدت 6ماه بیش از 11 كیلوگرم از وزن خود را كم كنند.


لاغر شدن چه آسان، لاغر ماندن چه مشكل!

همه افرادی كه رژیم گرفته‌اند می‌دانند بعد از لاغر شدن سخت‌ترین بخش كار آغاز می‌شود و آن حفظ وزن نرمال است.

با‌وجود تلاش‌های بسیار، فقط تعداد كمی از افراد می‌توانند بعد از كاهش وزن لاغر بمانند و درصد زیادی دوباره شروع به چاق شدن می‌كنند. اكنون دانشمندان توانسته‌اند به‌دلیل این موضوع پی ببرند. آنها متوجه شده‌اند بعد از لاغر شدن، یك فرد باید حداقل ۳۰۰‌كالری از فرد هم‌وزن خودش كمتر غذا بخورد. بعد از كاهش وزن، بدن استعداد بسیار زیادی برای چاق شدن دوباره دارد و برای آنكه شما جلوی این كار را بگیرید باید میزان كالری‌های دریافتی خود را نسبت به یك فرد طبیعی تا ۲۲درصد كاهش دهید، یعنی هر میزان كه یك فرد طبیعی هم‌وزن شما غذا می‌خورد، شما باید حدود ۳۰۰ كالری كمتر از او در طول روز غذا بخورید. مقصر اصلی چاق شدن بعد از رژیم گرفتن ماهیچه‌ها هستند. تحقیقات نشان می‌دهد در دوره گرفتن رژيم‌غذايي، ماهیچه‌ها كالری كمتری برای انجام كارهای خود مصرف می‌كنند. در این بین تغییراتی در هورمون‌ها، اشتها و سوخت‌و‌ساز بدن هم به‌وجود می‌آید كه به این عامل دامن می‌زند. بعد از پایان دوره رژیم، قسمت‌هایی از مغز كه مسئول حس طعم غذا و لذت بردن از آن است فعال‌تر می‌شود و در عوض قسمت‌هایی كه مخصوص حس سیری و توقف غذا خوردن است فعالیت كمتری پیدا می‌كند. به‌همین دلیل اشخاصی كه به‌تازگی لاغر شده‌اند باید غذای بیشتری بخورند تا حس رضایت به آنها دست بدهد و در عین حال دیرتر احساس سیری پیدا می‌كنند.


چرا شب‌ها نبايد غذا بخوريد؟


فكر مي‌كنيد زنان روزی چند‌‌بار در آینه به‌خود نگاه می‌كنند؟

همه ما می‌دانیم كه خوردن غذاهای چرب باعث افزایش وزن می‌شود اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد زمان غذا خوردن هم نقش بسیار مهمی در چاق‌شدن دارد. در این مطالعات دانشمندان افراد را از لحاظ زمان غذا خوردن به ۲گروه تقسیم كردند؛ گروه اول در طول روز غذا می‌خوردند و گروه دیگر بیشتر حجم غذای خود را در طول شب دریافت مي‌كردند.

با اینكه میزان كالری دریافتی در هر دو گروه كاملا مساوی بود اما افرادی كه در طول شب هم مجاز به خوردن غذا بودند، اضافه وزن بیشتری پیدا كردند. به‌نظر می‌رسد با غذا خوردن هنگام شب نظم ساعت طبیعی بدن به هم می‌خورد و در سوخت و ساز بدن هم اختلال ایجاد می‌شود. هنگام روز كبد، معده، روده‌ها و عضلات بدن در بهترین و كارآمدترین وضعیت خود قرار دارند و می‌توانند كالری‌های دریافتی را به انرژی تبدیل كنند اما هنگام شب فعالیت این اعضای بدن كاهش چشمگیری پیدا می‌كند و درنتیجه بیشتر غذاهای وارد شده به بدن تبدیل به چربی مي‌شوند. هر عضوي از بدن دارای یك ساعت طبیعی داخلی است. درست در هنگامی كه ما شروع به غذا خوردن می‌كنیم این اعضا باید شروع به فعالیت كرده و فرایندهایی مانند تجزیه كلسترول‌ها و تولید گلوكز را انجام دهند. اگر شما هنگام شب غذا بخورید علاوه بر چاقی حتما به بیماری‌هایی مانند افزایش بیش از حد انسولین در بدن، آسیب كلیوی و فشار خون بالا مبتلا خواهیدشد. امروزه بسیاری از مردم تا دیروقت بیدار می‌مانند و خود را با تماشای تلویزیون و كار با كامپیوتر سرگرم می‌كنند. متاسفانه همه هم به آسانی دسترسی به مواد غذایی دارند و همین عامل باعث افزایش چشمگیر تعداد افراد چاق در سراسر جهان شده است.


شروع چاقی فقط ۳ ساعت طول می‌كشد!

آیا می‌دانستید فقط 3 ساعت بعد از خوردن غذا، چربی‌ها در اطراف شكم شروع به ذخیره‌ شدن می‌كنند؟

آخرین مطالعات دانشمندان رازهای بیشتری را در مورد چاق شدن برای ما آشكار می‌كند. برای مثال به فاصله 3 تا 4 ساعت بعد از غذا خوردن به اندازه 2 یا 3 قاشق چای‌خوری چربی در اطراف شكم تجمع پیدا می‌كند. اگر شما با فاصله كم دوباره شروع به‌خوردن غذا كنید، میزان این چربی‌های تجمع یافته افزایش پیدا كرده و به تدریج اندازه دور شكمتان بیشتر می‌شود. افرادی كه علاقه به خوردن غذای سنگین در وعده شام دارند، باید بیشتر دقت كنند، زيرا سرعت و حجم ذخیره چربی در این وعده از تمام وعده‌های غذایی دیگر بیشتر است. به این ترتیب ثابت می‌شود این عقیده كه افزایش وزن به‌صورت تدریجی اتفاق می‌افتد چندان درست نیست و یك فرد ممكن است ظرف مدت 3 ساعت چاق شود.در حقیقت چربی موجود در غذاها از طریق جریان خون به اطراف شكم انتقال پیدا می‌كند تا درصورت نیاز عضلات، مورد استفاده قرار گیرد. این چربی‌ها با سرعت بسیار كمی از این ناحیه جدا می‌شوند و اگر شما در خوردن غذا زیاده‌روی كنید، لایه‌های مختلفی از آن در اطراف پاها، شكم و ران‌ها تجمع پیدا می‌كنند.

جالب اینجاست كه حجم بسیار كمی از غذاهایی كه در وعده صبحانه خورده می‌شوند به‌صورت چربی در اطراف شكم ذخیره مي‌شوند اما در وعده شام این تجمع چربی‌ها تا 50 درصـد بیشتـــــر می‌شود كه دلیل اصلی آن هم تغییرات هورمونی است كه در داخل بدن رخ می‌دهد.پس با انجام این تحقیقات باز هم ثابت می‌شود بهترین روش برای داشتن وزن مناسب كم كردن حجم غذا و افزایش فعالیت بدنی است. همچنین بهتر است مراقب افزایش چربی‌های اطراف شكم خود باشید، زيرا در بسیاری از مواقع آب كردن آنها ممكن است به چندین سال زمان نیاز داشته باشد.
فكر مي‌كنيد زنان روزی چند‌‌بار در آینه به‌خود نگاه می‌كنند؟

عجول‌ها اين بيماري را مي‌گيرند


فكر مي‌كنيد زنان روزی چند‌‌بار در آینه به‌خود نگاه می‌كنند؟

افرادی كه به آرامی غــذا می‌خورنــد نه‌تنها با این كار خود را از ابتلا به مشكلات گوارشی در امان نگه می‌دارند بلكه به بیماری دیابت هم دچار نخواهند شد.

تحقیقات نشـــان می‌دهد عجله در غذا خوردن می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری دیابت را تا ۵/۲‌برابر افزایش دهد. دلیل این موضوع هم مشخص است، سریع غذا خوردن باعث افزایش وزن مي‌شود و بدن را در‌برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیر می‌كند. متاسفانه بیماری دیابت نوع دوم به سرعت در جهان در حال شیوع پیدا كردن است و درصد زیادی از مردم را به ‌خود دچار می‌كند. برای ابتلا به این بیماری عوامل مختلفی مانند شرایط ژنتیكی و فاكتورهای محیطی مؤثر هستند. مطالعات قبلی هم نشان داده سریع غذا خوردن احتمال دچار شدن به چاقی را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. كارشناسان تصور می‌كنند با خوردن سریع، سیستم گوارشی ما فرصت كافی برای فرستادن سیگنال به مغز برای سیر شدن را ندارد.اگر مردم شیوه غذا خوردن و زندگی خود را اصلاح نكنند تا ۵ سال آینده تعداد مبتلایان به بیماری دیابت تا ۵۰درصد افزایش مي‌يابد. متاسفانه در طول سال‌های گذشته ما شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری بین كودكان هستیم، در‌حالی‌كه در گذشته بيشتر موارد در دیابت بین بزرگسالان دیده می‌شد.


سير شما را نجات مي‌دهد

با شروع فصل گرما میزان مسمومیت‌هــای غذایــی افزایش چشمگیری پیدا می‌كند اما محققان معتقدند با انجام یك كار ساده درصد زیادی از این مسمومیت‌ها قابل پیشگیری هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد یك تركیب شیمیایی كه در سیر وجود دارد 100‌برابر بهتر از آنتی‌بیوتیك‌ها می‌تواند با مسمومیت‌های غذایی مبارزه كند. این تركیب كه «سولفید دیالیل» نام دارد نه تنها نسبت به آنتی‌بیوتیك‌ها قدرت بیشتری دارد بلكه برای از بین بردن میكروب‌ها به زمان بسیار كمتری احتیاج دارد.این كشف اهمیت بسیاري دارد، زیرا در دنیای مدرن امروزی مصرف فراورده‌های گوشتی رواج زیادی دارد و به‌همین دلیل پیدا كردن یك روش ارزان و مؤثر برای پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی می‌تواند جان بسیاری از مردم را نجات دهد.یكی از معمول‌ترین باكتری‌های عامل مسمومیت غذای كمپیلوباكتر نام دارد كه باعث عفونت می‌شود. علائم این عفونت شامل اسهال، استفراغ، درد شكم و تب است. در اكثر موارد این عفونت از طریق خوردن گوشت خام یا نپخته وارد بدن می‌شود. البته فواید سیر فقط محدود به ضد‌عفونی كردن سیستم گوارشی نیست. دانشمندان معتقدند این سبزی می‌تواند به اندازه داروها در كاهش فشار‌خون مؤثر باشد. همچنین سير نقش زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد.


آیا مهمترین مسئله از نظر زنان همین است ؟

دفعه بعد كه همسرتان به عینك‌های آفتابی شما خیره شد، بدانید كه در حال برانداز كردن خود در شیشه‌های آن است. همچنین اگر یك خانم به تلفن همراه خود خیره شده بود، احتمالا به جای خواندن پیام‌ كوتاه در حال نگاه كردن انعكاس تصویر خود در صفحه نمایش آن است.

تحقیقات نشان می‌دهد زنان به قدری نسبت به ظاهر و تناسب اندام خود حساس هستند كه هر‌روز به‌طور متوسط ۸ بار انعكاس تصویر خود را در وسایل مختلف مانند موبایل، عینك‌های آفتابی و مانند آن چك می‌كنند. شیشه‌های مغازه‌ها، آینه‌ خودروها و حتی آب جمع‌شده روی زمین هم می‌تواند زنان را برای لحظات كوتاهي به‌خود جلب كند. ۱۰درصد از زنان در یك روز كاری حداقل ۱۰بار چهره خود را در آینه چك می‌كنند و ۵۰درصد از آنها هم ادعا می‌كنند نمی‌توانند بدون نگاه كردن به آینه از خانه خارج شوند.با این وجود سه‌چهارم زنان ادعا كرده‌اند كه از دیدن تصویر خود در آینه نفرت دارند و ۳۹درصد هم با انجام این كار اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند. جالب اینجاست كه بسیاری از زنان معتقدند نوع آینه‌ای كه در آن نگاه می‌كنند روی بهتر یا بدتر به‌نظر رسیدن‌شان مؤثر است. یك‌سوم زنان معتقدند در آینه خانه خود بهتر به‌نظر مي‌رسند و برعكس آینه‌های موجود در دستشویی محل كار آنها را زشت‌تر نشان می‌دهد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیمیا

      من که خدایی خیلی کم خودمو تو اینه می بینم چون احساس می کنم هر چی بیشتر ببینی وقتت هدر میشه و به نتیجه ای که میخوای نمیرسی.اینه همیشه باعث میشه از کار عقب بیفتی.

      پاسخ ها

      • Sanaz

        منم همینطور !.

    • Melody

      bartarin haye aziZ titreton ba matlabe morede nazar yeki nabod fek konam eshtebahi shode matlabe morede nazaro akhar az hame avordin

      پاسخ ها

      • رها

        فکر کنم برا جذب مخاطب این کار رو کردن
        ولی برترین ها نکن این کار رو
        کار خیلی بدیه

      • Melody

        mersi raha jonam

      • 120

        حق با ملودی هست,
        برترین ها از این تیتر های نامربوط در بخش های دیگه هم زیاد دیدیم!!!

      • Mami

        منم با شما موافقم،منم منتظر یه مطلب دیگه ای بودم.البته این مطلب هم جالب بود.ولی با تیتر خیلی مرتبط نبود.

    • ماهی

      حالا که پسرا با این سرو شکلاشون از ما پیشی گرفتن بیشتر جلو اینن
      لطفا تیترو عوض کنین بجاش از پسرای امروزی استفاده کنین
      بــــــــــــهتــــــــــره

    • صورتی

      این برترینها میبینه ما چقد به این موضوعات واکنش نشون میدیم عمدا این کارو میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج