۲۵۷۲۹۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ساخت قلب مصنوعی از جنس فوم +عکس

در حال حاضر استفاده‌های زیادی از فوم در صنایع مختلف می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک این احتمال وجود دارد تا از این ماده در ساخت نسخه مصنوعی اعضای بدن انسان هم استفاده شود.

وبسایت فارنت - حسن کریمی: در حال حاضر استفاده‌های زیادی از فوم در صنایع مختلف می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک این احتمال وجود دارد تا از این ماده در ساخت نسخه مصنوعی اعضای بدن انسان هم استفاده شود.

ساخت قلب مصنوعی از جنس فوم +عکس

محققان دانشگاه کرنل اخیرا با استفاده از فوم الاستومری، پمپی با قابلیت به گردش درآوردن مایعات تولید کرده‌اند که ظاهر وعملکردی شبیه به قلب انسان دارد. این فوم با انعطاف بالا را می‌توانید با استفاده از قالب ویژه پرینت سه‌بعدی در زمانی که هنوز مایع است به شکل‌های دلخواه حالت دهید. در این زمان، متریال یادشده کاملا صاف و البته قابل انعطاف بوده و می‌توانید آن‌را تا ۶۰ درصد وضعیت فعلی آن بکشید و گسترش دهید. وجود منافذ به هم پیوسته در این ترکیب نیز باعث خواهد شد مایع به خوبی در میان فضای موجود حرکت کند.

همچنین می‌توان به نوعی این منافذ را بهینه‌سازی کرد که مایع بتواند به‌راحتی در میان فوم جریان یابد و به مقصد برسد. به‌منظور حرکت بهتر و مفیدتر مایعات در این قلب مصنوعی، محققان قسمت بیرونی را (به جز قسمت‌های ورودی و خروجی) با پوسته فیبر کربن/سیلیکونی قابل انعطاف پوشانده‌اند. با تغییر در میزان و نوع مواد استفاده شده برای این لایه‌ها امکان تغییر در میزان انبساط قسمت‌های مختلف نیز وجود خواهد داشت.

پژوهشگران در حال حاضر با استفاده از این روش در حال کار بر روی طرحی نمونه و البته مشابه با دست انسان بوده و قصد دارند از موادی سازگارتر با سیستم دفاعی بدن بهره ببرند. اخذ تاییدیه FDA نیز مرحله بعدی در این فرایند خواهد بود. بر اساس اعلام این تیم، فرایند طراحی قلب انسان بسیار ساده و سریع بوده و طراحی قلب و دیگر اعضا بر اساس استانداردهای مورد نیاز افراد مختلف امکان‌پذیر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج