۲۵۷۵۰۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بررسی وضعیت حجاب در دفاتر خصوصی

جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب در دفاتر و شرکتهای خصوصی با جدیت صورت می پذیرد.

خبرگزاری ایرنا: جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب در دفاتر و شرکتهای خصوصی با جدیت صورت می پذیرد.

علی ملازاده روز چهارشنبه در همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر و ستادهای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، سازمانها و دستگاههای اجرایی استان همدان اظهار کرد: وضعیت عفاف و حجاب در دفاتر خصوصی از جمله پلیس + ۱۰ ، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر زیر مجموعه دستگاه قضایی بررسی می شود.

وی اظهار کرد: این باور وجود دارد که ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی تنها وضعیت عفاف و حجاب را در دستگاههای دولتی بررسی می کند به این بهانه حساسیت در نهادهای غیردولتی نسبت به این موضوع کمتر است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا بررسی وضعیت عفاف و حجاب در دفاتر خصوصی فعال در کشور در دستور کار مسئولان این ستاد قرار گرفت.

جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی گفت: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی چندسالی است که در سطح استان ها تشکیل شده و مبنای تشکیل این ستاد دغدغه رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص بوده است.

ملازاده یادآوری کرد: این ستاد در سال ۸۴ با هدف گسترش عفاف و حجاب به شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شد و این شورا برای ۲۷ دستگاه اجرایی در ۳۱۰ بند تکالیفی را تدوین کرد.

وی افزود: پیگیری این امور ابتدا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده بود ولی بعد از گذشت دو سال از تصویب آن این مسئولیت پیگیری امور به وزارت کشور محول شد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات برجسته این ستاد تدوین برنامه درون سازمانی برای کارکنان دولت بود که با این کار دولت می تواند کارکنان را در بخش عفاف و حجاب مدیریت کند.

جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی اظهار کرد: این برنامه درون سازمانی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با محوریت حجاب است.

ملازاده با ذکر اینکه بازرسان دنبال مچگیری نیستند گفت: بازرسان کارهای معطل و زمین مانده را اجرایی کرده و در این راستا در دوره های آموزشی نیز مشارکت کردند.

وی تاکید کرد: برخی حدود رعایت حجاب را نمی دانستند بنابراین وزارت کشور دستورالعملی در این زمینه تدوین کرده و آن را از طریق حراست به تمامی ادارات ابلاغ کرد تا در ورودی ادارات نصب شود.
جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی افزود: هم اینک عفاف و حجاب در بیش از 90 درصد ادارات و نهادهای دولتی رعایت می شود.

ملازاده در زمینه ساماندهی ویترین فروشگاهها و مانکنها گفت: با توجه به وضع غیرقابل قبول ویترین برخی فروشگاهها و وضعیت مانکن ها بر این اساس با دستور وزیر کشور دستورالعملی در این خصوص تدوین شد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی اصناف کشور مذاکراتی با مدیران مجتمع ها و فروشگاهها صورت گرفت و مقرر شد مدیریت عفاف و حجاب فروشگاه ها به آنها سپرده شود.

وی گفت: در برخی از استانها بین ستاد احیای امر به معروف و ستاد صیانت از حقوق شهروندی موازی کاری وجود دارد که این موضوع اشکالاتی به همراه داشته است ولی این دو مجموعه در همدان با هماهنگی اقدام به بازرسی و نظارت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج