جاباما
۲۵۷۵۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

آمادگی پلیس راهور برای تاسوعا و عاشورا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آمادگی کامل پلیس راهور برای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: ورود رانندگان به دسته‌جات عزاداری و بر هم زدن صفوف آنها ممنوع است و پلیس با آنها طبق قانون برخورد خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آمادگی کامل پلیس راهور برای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: ورود رانندگان به دسته‌جات عزاداری و بر هم زدن صفوف آنها ممنوع است و پلیس با آنها طبق قانون برخورد خواهد کرد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری پیرامون تمهیدات ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای برگزاری مراسم ماه محرم و صفر و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا برنامه‌های خاص انتظامی و ترافیکی را مورد توجه قرار داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: بنا بر برنامه‌های همه ساله تمهیدات لازم ترافیکی برای برقراری نظم و امنیت در عبور و مرور پیش‌بینی شده و تمهیدات خاص ترافیکی به صورت محلی اتخاذ شده است.

این مقام ارشد راهور ناجا ادامه داد: محدودیت‌هایی که برای رفت و آمد وسایل نقلیه به خاطر عبور دسته‌جات عزاداری و تجمعات آنها خواهیم داشت که از طریق رسانه‌های گروهی و به صورت استانی و محلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی گفت: رانندگان در این ایام باید مقررات راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش رعایت کنند و با مشاهده علائم دسته‌جات عزاداری نسبت به کم کردن سرعت اقدام کنند و هنگامی که هیأت‌ها قصد عبور از عرض خیابان را دارند توقف کامل کرده و بگذارند که دسته‌جات و هیأت‌ها عبور کنند.

سردار مهری تأکید کرد: رانندگان حق ورود به دسته‌جات عزاداری را ندارند و نباید صفوف آنها را به هم بریزند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسش فارس در این مورد اظهار داشت: رانندگان باید توجه کنند که با وسیله نقلیه چه با خودرو و چه با موتور حق ورود به دسته‌جات عزاداری را ندارند و نباید نظم هیأت‌ها و دسته‌جات را به هم بزنند چرا که در غیر این صورت برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

وی به رانندگان توصیه کرد:‌ در آن نقاطی که محل تجمع دسته‌جات عزاداری، حسینیه‌ها و امامزاده‌هاست تردد نکنند و با رؤیت دسته‌جات و هیأت‌های عزاداری قوانین و مقررات را کاملاً رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ممکن است بر اثر بی‌دقتی و بی‌توجهی برخی رانندگان حوادثی برای برخی دسته‌جات به وقوع بپیوندد بنابراین به رؤسای هیأ‌ت‌ها متذکر شده‌ایم که برای تردد در جاده‌های برون شهری در شب، علائم هشداردهنده را همراه خود داشته باشند تا رانندگان متوجه حضور آنها شوند.

سردار مهری به برگزاری جلسات با رؤسای هیأت‌های و مسئولان امر عزاداری در استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت:‌ در این جلسات نکاتی در مورد تردد دسته‌جات عزاداری در شب و روز یادآوری شده و امیدواریم با رعایت این نکات عزاداری دسته‌جات در ایمنی کامل صورت گیرد.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به آمادگی کامل نیروهای راهور برای برقراری نظم و امنیت اشاره و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور فیزیکی چه به صورت پیاده یا گشت موتوری خودرویی و در برخی جاها به صورت تلفیقی با مأموران انتظامی ناجا برای برقراری نظم و امنیت در تمامی مناطق حضور خواهند داشت.

وی با توجه به پوشش تیره عزاداران حسینی و اینکه در شب این افراد در معرض دید کمتر هستند از رانندگان خواهش کرد که دقت بیشتری داشته باشند و از مسئولان هیأت‌ها خواست که حتماً با علائم مشخص کننده هیأت به تردد در شب بپردازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به دسته‌جات عزاداری توصیه کرد که در خیابان‌ها، فضایی را برای عبور وسایل نقلیه مدنظر قرار دهند.

سرداری مهری در مورد تمهیدات لازم برای عبور خودروهای امدادی بیان داشت: قبل از شروع ماه محرم ابلاغیه و طرح‌هایی برای برقراری نظم و امنیت برای هیأت‌ها صادر شد که در آن تعیین شد راه‌های دسترسی برای عبور خودروهای امدادی و کمکی در معابر تعبیه شود و حدالامکان فقط قسمتی از خیابان مسدود شود تا خودروهای امدادی و کمکی بتوانند در موارد خاص تردد کنند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور در مورد نوشتن شعارها یا مضامین بر روی خودروها اعلام کرد: اصل نوشتن علائم از نظر آیین‌نامه ممنوع است اما خودروهایی که داخل هیأت‌ها هستند تا زمانی که باعث حواس‌پرتی سایر رانندگان نشوند مشکلی ندارد و منعی برای این دسته‌ از خودروهایی که داخل هیأت‌ها تردد می‌کنند، نیست.

وی ادامه داد: خودروهایی که در کل ایام محرم و صفر پوشانده شوند به صورتی که هیچ دیدی وجود نداشته باشد این موارد مشکل ایجاد کرده و پلیس در برخورد با آنها برابر با مقررات عمل می‌کند و آن دسته از خودروهایی که باعث حواس‌پرتی رانندگان دیگر شده یا باعث سد معبر شوند برخورد پلیس با آنها به صورت ویژه و طبق قانون است.

سردار مهری در خصوص دسته‌جاتی که باعث آزار و اذیت شهروندان شوند، گفت: همه دسته‌جات عزاداری برابر هماهنگی که به عمل آمده، رفتار می‌کنند اما اگر دسته‌ای در منزلی یا در گوشه‌ای باعث آزار و اذیت دیگران شوند و شاکی وجود داشته باشد و از پلیس کمک بخواهد پلیس قطعاً کمک خواهد کرد؛ همچنین کسانی که بخواهند سد معبر کنند پلیس برابر مقررات با آنها رفتار می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به هیأت‌های عزاداری توصیه کرد که همه خیابان را بند نکنند و معبری را برای عبور قرار دهند چرا که پلیس با افرادی که مانع از تردد و رفت و آمدهای خودروهای امدادی شوند برابر قانون برخورد می‌کنند.

وی با توجه به سفرهای شهروندان به زادگاه خود در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که درصدی بر حجم ترددها افزوده شود و بدین واسطه تمهیدات خاصی اندیشیده شده تا مشکلی برای رفت و آمد شهروندان پیش نیاید.

سردار مهری در خاتمه در مورد جاده‌های منتهی به کشور عراق خاطرنشان کرد: پلیس با آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت در مسیرهای پیش‌بینی شده حضور خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج