۲۵۷۶۱۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

درصد نرخ بیکاری در جامعه جوان ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه جمعیت جوانان ایران ۲۴ میلیون نفر است از نرخ ۲۱ درصدی بیکاری در جامعه جوان ایران خبر داد و افزود: تعداد NGO های جوانان تا پایان ۹۶ از ۷۰۰ به ۵۰۰۰ NGO خواهد رسید.

خبرگزاری ایسنا: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه جمعیت جوانان ایران ۲۴ میلیون نفر است از نرخ ۲۱ درصدی بیکاری در جامعه جوان ایران خبر داد و افزود: تعداد NGO های جوانان تا پایان ۹۶ از ۷۰۰ به ۵۰۰۰ NGO خواهد رسید.

محمدرضا رستمی در نشست دو جانبه معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و وزیر جوانان و ورزش جمهوری تونس گفت: مسئولیت معاونت ساماندهی امور جوانان و ورزش، سیاست‌گذاری کلان در کشور برای جوانان در ابعاد اقتصادی، اشتغال، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که مجموعه وزارتخانه‌ها مسئولیت اجرای آن سیاست‌ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دامنه جوانی از سن ۱۵ تا ۲۹ سالگی است، گفت: بر اساس آخرین آمارها و گزارشات جمعیت جوانان ایران ۲۴ میلیون نفر است و در پنجره طلایی جمعیت حال حاضر ایران قرار داریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از مجموع ۲۴ میلیون جمعیت جوان در ایران ۱۸ میلیون دانش‌آموز و نزدیک به ۵ میلیون دانشجو هستند، افزود: نرخ بیکاری در جامعه جوان ایران ۲۱ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه یکی ازمهم‌ترین سیاست‌ها و اهداف دولت یازدهم در حوزه جوانان، افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی تحت عنوان NGO ها است گفت: طبق استاندارد جهانی در دنیا به ازای هر ۱۰۰ جوان یک NGO وجود دارد اما در ایران به ازای هر ۵۰ جوان یک NGO داریم.

رستمی با بیان اینکه برنامه ما در دولت یازدهم ارتقای NGO های جوانان است اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰ NGO جوانان در کشور مجوز گرفته و فعال هستند اما سعی داریم تا پایان سال ۹۶ این تعداد را به ۵۰۰۰ ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای NGO جوانان ایران در حوزه بین‌المللی در قالب انجمن‌های دوستی جوانان ایران با سایر کشورها توسعه ارتباطات فرهنگی و اجتماعی بین جوانان ایران و سایر کشورها است اظهار کرد: از تشکیل انجمن دوستی جوانان ایران و تونس استقبال می‌کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ظرفیت تاریخی و گردشگری تونس و ایران می‌تواند یکی از محورهای مشترک همکاری انجمن‌ دوستی باشد، افزود: توسعه گردشگری جوانان هر دو کشور می‌تواند به صورت متقابل انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی جوانان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های NGO های جوانان دنبال می‌شود، اظهار کرد: در این راستا ایران برنامه‌های مشترکی با کشورهای چین، فرانسه و اندونزی در سال ۹۴ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ اولین اجلاس بین‌المللی جوانان تهران برگزار خواهد شد گفت: این اجلاس به صورت دبیرخانه دائمی تشکیل می‌شود که از هر کشور دو نماینده سالیانه می‌توانند در آن شرکت کنند.

رستمی با بیان اینکه با توجه به توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دنیا، عمده جوانان به حضور در فضای مجازی گرایش دارند، افزود: ۸۹ درصد کاربران اینترنتی جوانان هستند بنابراین یکی از مهم‌ترین محورهای معاونت جوانان، توسعه فضاهای مجازی با مشارکت جوانان است.

وی همچنین به اقدامات این معاونت در حوزه مجازی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه اجتماعی جوانان، راه‌اندازی شبکه اجتماعی مادران، راه‌اندازی شبکه نخبگان جوان، شبکه ملی کارآفرینی جوانان و پورتال ملی اوقات فراغت جوانان در ایران از جمله اقدامات ایران برای جوانان در حوزه فضای مجازی بوده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان اظهار کرد: خوشحال می‌شویم اگر همکاری‌های مشترک بین NGO جوانان ایران و NGO جوانان تونس در زمینه توسعه صلح و دوستی و جهان عاری از خشونت شکل بگیرد.

تونس ۲۰۰ هزار جوان تحصیلکرده بیکار دارد

وزیر جوانان و ورزش تونس با اشاره به جمعیت سه میلیونی جوانان در این کشور، از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری جوانان بیکار تحصیل کرده در تونس خبر داد و افزود: طی سال جاری ۵۳ هزار جوان در فعالیت‌های مختلف مرتبط با امور جوانان مشارکت داشته‌اند.

ماهر بن ضیا در این نشست در سخنانی با بیان اینکه وزارت جوانان و ورزش تونس شامل ۴ اداره کل است اظهار کرد: تونس در عرصه امور اجتماعی تجربیات خوبی دارد و از مدت‌ها پیش در کل مغرب عربی در عرصه جوانان پیشگام بوده است. دارالشباب یا خانه جوانان مغربی تشکیل داده و تا به حال ادامه فعالیت دارد که حدود ۵۰۰ موسسه به عنوان زیر مجموعه این بخش فعالیت می‌کند.

وزیر جوانان و ورزش تونس با بیان اینکه اداره کل جوانان وظیفه ایجاد ارتباط با قشر جوان را دارد اظهار کرد: این امر از طریق تشکل‌های مختلف و تشکیل باشگاه‌های متعددی فکری - فرهنگی، تبادل سفرها بین مناطق مختلف و در قالب خانه‌های جوان که مدیریت امور جوانان را بر عهده دارد انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر بحث جوانان در وزارت جوانان و ورزش، کاتب‌الدوله در دفتر ریاست جمهوری نیز در این عرصه فعالیت می‌کند. همچنین نقش سایر نهادهای جوان، هیات‌ها و خانه‌های جوان، بخش خصوصی و نهادهای مدنی در تونس بسیار پررنگ است.

ماهر بن‌ضیا با اشاره به اینکه همکاری بین وزارت جوانان و ورزش و کاتب‌الدوله ریاست جمهوری در زمینه ارائه طرح‌های اولیه و تامین اعتبارات این بخش وجود دارد اظهار کرد: بخشی هم برای ارزیابی فعالیت‌های جوانان وجود دارد که مشغول جمع‌آوری اطلاعات و آمار فعالیت‌های جوانان است.

وی با بیان اینکه در تونس هم به افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال جوان گفته می‌شود افزود: حدود سه میلیون جوان در تونس داریم که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها در مدارس در حال تحصیل هستند اما در چند سال اخیر با توجه به انقلاب صورت گرفته تعداد افرادی که از مدارس جدا شدند بیشتر شده است که سعی داریم تعداد این افراد دور شده از تحصیل را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار جوان در تونس دارای مدارک عالیه تحصیلی و بیکار هستند، گفت: با ایجاد صندوق‌ها، سپرده‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای جوانان سعی در کاهش تعداد بیکاران داریم.

ماهر بن‌ضیا با بیان اینکه در سال جاری توانسته‌ایم ۵۳ هزار نفر را در فعالیت‌های مختلف جوانان مشارکت دهیم، اظهار کرد: سفرهای بین استانی برای جوانان تونس گذاشتیم که از جمله این استان‌ها سفر جوانان شهری به مناطق غیرشهری است و هدف ما از این سفرها این بود که جوانان مناطق محروم هم وارد فعالیت‌های جوانان شوند.

وزیر جوانان و ورزش تونس با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور باعث می‌شود جوانان را به عنوان نیروی فاعل و کارآمد بدانیم، گفت: بر اساس قانون در کشور ما محور خاصی برای جوانان در نظر گرفته شده و اعتقاد داریم که جوانان، حال و آینده کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ایران هم در حوزه جوانان تجربیات خوبی دارد، اظهار کرد: امیدواریم در چارچوب برنامه اجرایی که روز گذشته امضا کردیم و با توجه به توافقات صورت گرفته سابق همکاری‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم و جوانان تونسی بتوانند در همایش‌های بین‌المللی برگزار شده در ایران حضور یابند.

ماهر بن‌ضیا در پایان با بیان اینکه تمامی جوانان ایرانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و انرژی فعال هستند که باعث افتخار کشور شما و ماست، گفت: امیدوارم برنامه اجرایی همکاری بین دو وزارت کشور و توافقنامه دو وزارتخانه که سابقا امضا شده است اجرایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج