۲۵۷۷۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

۱۰+۶ نكتـه‌ کوچک كه باعث دردهاي بزرگ مي​شوند

ممكن است درد داشته باشيد و علت آن را ندانيد، دلیل دردهایتان ممكن است در عواملی باشد كه حتی فكر آن را نمی‌كنید. از نوع كفش گرفته تا گوشی موبایل و كیف پول . در این مطلب به ۱۶ مورد از عوامل عجیب و غیرمعمول درد و راه‌هاي برطرف كردن آنها اشاره می‌كنیم.

10+6 نكتـه‌ کوچک كه باعث دردهاي بزرگ مي​شوند
محبوب‌هاي مشكل‌زا
1. صندل‌هاي لاي انگشتی

بيشتر وقت ها دلیل دردهایمان در انتخاب‌های روزانه‌مان نهفته است، از جمله پوشیدن صندل‌های لاي انگشتی و دمپایی‌های ابری. كف این صندل‌ها معمولا صاف است به همین دلیل باعث درد پا، قوزك و زانو می‌شوند.

راه‌حل: از كفش‌ها یا كفی‌های طبی استفاده كنید و اگر قرار است زیاد راه بروید، بهتر است كفش هاي كتانی را انتخاب کنيد.


اگر كيف پولتان چاق است كیف پول
۲. كیف پول

قرار دادن كیف پول در جیب پشتی شلوار می‌تواند باعث درد شدید در ناحیه كمر و پایین‌تنه شود، حتی ممكن است درد آن به پایین پا نیز منتقل شود. زمانی كه كیف پول خود را در جیب پشتی شلوارتان قرار می‌دهید، ماهیچه نشيمنگاه تحت فشار قرار می‌گیرد و اگر این كار را هر روز تكرار كنید پس از مدتی دچار درد سیاتیك خواهید شد. یك كیف پول بزرگ حتی می‌تواند ستون فقرات را از حالت طبیعی در آورد و دردهای ماهیچه‌ای ایجاد كند.

راه‌حل: پیش از نشستن، كیف پول خود را از جیبتان در آورید، به‌خصوص در اتومبیل.


اگر عاشق بازي هستيد

۳. بازی‌های ویدئويی حركتی

بازی‌های ویدئويی كه حركات ورزشی را شبیه‌سازی می‌كنند در واقع می‌توانند باعث وقوع صدمات ورزشی شوند. پزشكان معتقدند استفاده افراطی از این بازی‌ها می‌تواند منجر به عوارضی از قبیل رگ به رگ شدن اندام‌ها، پارگی رباط‌ها و شكستگی استخوان‌ها شود.

راه‌حل: قبل از بازی با انجام حركات كششی بدن خود را گرم وآماده كنید. مطمئن شوید كه به اندازه كافی جا برای تكان خوردن دارید و چیزی جلوی دست و پایتان قرار ندارد تا باعث زمین خوردن‌تان شود. همان‌قدر برای این بازی‌ها وقت بگذارید كه برای ورزش واقعی وقت

می گذارید نه بیشتر.

مشكل والدين
4. بغل كردن نوزاد

بلند كردن نوزادتان از گهواره می‌تواند در درازمدت باعث سندرم «دكورویون» شود. این سندرم بر اثر حركات تكراری ایجاد می‌شود و باعث درد مچ و انگشت شست می‌شود.

راه‌حل: یاد بگیرید كه چگونه نوزاد خود را بدون فشار آوردن به مچ دست بلند كنید. نرده‌های محافظ تخت را پایین بیاورید، دستان خود را زیر كمر و پایین تنه نوزاد قرار دهید و او را با استفاده از عضله‌های اصلی دست‌تان بلند كنید.

انگشت درد نداريد؟

5. گوشي‌هاي موبایل

گوشی موبایل‌تان از امكانات پیام‌رسانی، وبگردی و بازی‌هاي متنوع برخوردار است؟ خب شايد به گوشي‌تان افتخار كنيد اما اين را بدانيد كه تمام این فعالیت‌ها می‌توانند به انگشت‌هایتان آسیب برسانند. با ورود انواع جديد گوشی‌ها به بازار، سن ابتلا به آرتروز انگشتان در بسياري موارد كاهش يافته و به 30 سال رسیده است.

راه‌حل: به محض اینكه در انگشتان خود احساس درد كردید، موبایل‌تان را كنار بگذارید. اگر درد ادامه پیدا كرد، از موبایل خود یك استفاده مفید بكنید. با پزشكتان تماس بگیرید! امروزه درمان‌های موثری برای آرتروز وجود دارند.


مشكل از صندلي راننده است

۶. رانندگی كردن

بیشتر افراد صندلی اتومبیل خود را با زاویه نامناسبی تنظیم می‌كنند. اگر صندلی بیش از حد عقب داده شود، مجبور می‌شوید برای گرفتن فرمان به جلو خم شوید. این عمل باعث می‌شود سرتان از پشتی دور بماند و در نهایت منجر به گردن درد خواهد شد.

راه‌حل: صندلی اتومبیل را طوری تنظیم كنید كه هنگام تكیه بر آن پشت‌تان صاف باشد تا از سر و كمرتان محافظت شود. فرمان اتومبیل باید طوری باشد كه به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید؛ نه آنقدر فاصله داشته باشد كه مجبور شوید دست‌تان را دراز كنید و نه آنقدر نزدیك باشد كه مجبور شوید دست‌تان را بیش از حد تا كنید.


صبحانه ايراني و دردسر؟
۷. پنیر

افرادی كه عاشق پنیر هستند باید بدانند كه این ماده خوراكی ممكن است دلیل تمام سردردهایشان باشد! پنیرهایی كه برای مدت طولانی عمل‌آوری می‌شوند، از جمله بلوچیز، بری، چدار، فتا، موتزارلا، پارمسان و پنیر سوئیسی حاوی ماده‌ای به نام تیرامین هستند. این ماده از محرك‌های سردرد محسوب می‌شود و علاوه بر پنیر در غذاهای گوشتی و نوشیدنی‌های فرآوری شده نیز یافت می‌شود.

راه‌حل: در یك دفتر یادداشت نام غذاهایی را كه هر روز می‌خورید یادداشت كنید تا بتوانید از این طریق موادی كه باعث سردردتان می‌شود را شناسایی كرده و از آنها دوری كنید.

لم ندهيد

۸. خوابیدن روی مبل

استراحت كردن، خود می‌تواند دلیلی برای بعضي دردها باشد. بيشتر وقت​ها روی مبل دراز می‌كشید و سرتان را به سمت تلویزیون بر می‌گردانید؟! در این صورت اگر روز بعد دچار گردن​درد شدید، تعجب نكنید. به‌خصوص اگر در این حالت خوابتان ببرد.

راه‌حل: در زمان استراحت نیز باید درست بنشینید. قوز نكنید، صاف به مبل تكیه دهید و مطمئن شوید كه تلویزیون خیلی بالا قرار نگرفته باشد.

تكنولوژي دردناك

10+6 نكتـه‌ کوچک كه باعث دردهاي بزرگ مي​شوند
9. كیف لپ‌تاپ

اگر لپ‌تاپ خود را همیشه مانند یكی از اعضای بدنتان به این سو و آن سو می‌كشيد باید بدانید كه در خطر صدمات كششی و دررفتگی مفاصل قرار دارید. كیف دستی لپ‌تاپ به بازوها فشار می‌آورد و در نهایت منجر به آسیب دیدگی آرنج خواهد شد. همچنین انداختن كوله‌پشتی روی یك شانه می‌تواند باعث درد كمرو شانه شود.

راه‌حل: از یك كیف لپ‌تاپ چرخ‌دار استفاده كنید یا لپ‌تاپ خود را عوض كرده و یك مدل سبك‌تر خریداری كنيد.تكنولوژي دردناك


خانم‌ها؛ خانم‌هاي جوان...

۱۰. مدل مو

دم اسبی كردن موها می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود، به‌خصوص اگر مستعد میگرن باشید. افرادی كه دچار میگرن هستند نسبت به بقیه حساس‌ترند. برای مثال استفاده از كلاه تنگ، هدبند و همچنین گوجه‌ای بستن یا بافتن موها می‌تواند سردرد آنها را تشدید كند.

راه‌حل: موهای خود را باز بگذارید و دیگر از كلاه و هدبند استفاده نكنید.


پشت ميز نشستن همان و...

11. مشكلات محل كار

اگر ساعت​هاي زیادی از روز را پشت میز می‌گذرانید، بهتر است به صندلی و حالت نشستن خود نگاهی بیندازید. اگر صندلی‌تان نامناسب باشد، ممكن است مجبور شوید به جلو خم شوید. در نتیجه به كمر و گردنتان فشار وارد خواهد شد. بیش از حد بالا بودن یا پایین بودن مانیتور كامپیوتر نیز می‌تواند گردن را تحت فشار قرار دهد.

راه‌حل: مانیتور كامپیوتر را طوری تنظیم كنید كه لبه بالای آن با چشمان‌تان هم‌سطح باشد. همچنین صندلی خود را طوری تنظیم كنید كه مجبور نشوید به جلو خم شوید و بتوانید پاهایتان را با زاویه قائمه روی زمین بگذارید. درصورت لزوم می‌توانید برای محافظت از كمر یك بالشتک كوچك در پشت خود قرار دهید. كارفرمایان موظف هستند برای كارمندان خود محیط مناسبی را فراهم آورند.


ابروهايتان درد مي‌كنند؟

10+6 نكتـه‌ کوچک كه باعث دردهاي بزرگ مي​شوند
12. خستگی چشم

سردردهایی كه مركز آن در پشت ابروها قرار دارد، ممكن است به دلیل خستگی چشم‌ها ایجاد شده باشند. خستگی چشم نیز ممكن است بر اثر ضعف​ها و مشکلات بینایی از جمله نزدیك‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم به‌وجود آید.

راه‌حل: از یك چشم‌پزشك وقت بگیرید تا مشخص شود كه آیا به عینك نیاز دارید یا خیر. اگر هم در حال حاضر از عینك یا لنز طبی استفاده می‌كنید به احتمال زیاد وقت آن رسیده است كه شیشه عینك و لنز خود را تغییر دهید.


شايد مشكل در شيشه عطر شماست

۱۳. بوهای قوی

بوهای قوی یكی دیگر از دلایل میگرن محسوب می‌شوند. این موضوع فقط شامل بوهای بد مانند بوی رنگ و سیگار نمی‌شود، بلكه بوهاي خوب مانند بوی عطر و گل‌ها نیز می‌توانند میگرن را تشدید كنند.

راه‌حل: از بوهایی كه سردردتان را تحریك می‌كنند، دوری كنید.


چطور مي‌خوابيد؟

14. طرز خوابیدن

اگر بيشتر وقت​ها صبح‌ها احساس كوفتگی و درد می‌كنید، بهتر است به طرز خوابیدن خود توجه كنید. خوابیدن روی شكم باعث می‌شود گردن بیش از حد بچرخد. همچنین خوابیدن به پهلو و قرار دادن یك دست بالای سر باعث كشیده شدن شانه می‌شود.

راه‌حل: بهترین حالت خوابیدن به پشت یا پهلوهاست. البته به شرطی كه دستان خود را پایین‌تر از سطح شانه قرار دهید. افرادی كه به پهلو می‌خوابند، بهتر است برای محافظت از كمر خود، بین زانوهایشان یك بالشتک قرار دهند.


كيبوردتان را روي سطح شيب‌دار بگذاريد

10+6 نكتـه‌ کوچک كه باعث دردهاي بزرگ مي​شوند
15. صفحه كلید كامپیوتر

اگر هنگام كار ساعت​هاي زیادی را صرف تایپ كردن می‌كنید، ممكن است در خطر ابتلا به سندرم تونل كارپال (فشار به عصب میانی دست) قرار بگیرید. این سندرم نوعی اختلال عصبی محسوب می‌شود و می‌تواند باعث درد، بی‌حسی و سوزش انگشت‌ها و دست‌ها شود. بدانيد که اگر برای استفاده از صفحه كلید مجبور هستید مچ‌تان را خم كنید، بیشتر از بقیه افراد در خطر ابتلا به این سندرم قرار دارید.

راه‌حل: صفحه كلید را روی یك سطح شیب‌دار قرار دهید تا هنگام تایپ كردن، مچ‌ها و بازوهایتان در یك خط قرار بگیرند. اگر این كار را انجام دادید و نتیجه‌ای نگرفتید، می‌توانید از یك صفحه كلید ارگونومیك استفاده كنید.


كولي ندهيد

۱۶. سواری دادن به بچه‌ها

كولی دادن به بچه‌ها یكی از سرگرمی‌های قدیمی برای والدين و ساير اعضاي خانواده​ها محسوب می‌شود. اما باید بدانید كه این عمل یكی از دلایل رایج درد گردن و شانه‌هاست.

راه‌حل: به جای اینكه كودك خود را از روی زمین بلند كنید و روی شانه‌هایتان قرار دهید، بهتر است كه روی یك مبل یا صندلی بنشینید و از كودك بخواهید تا به آرامی روی شانه‌هایتان بنشیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sanaz

      خوب شد تکنولوژی رو هم گفتی !

    • صورتی

      جالب بودن مرسی.من بیشترشو نمیدونستم

    • بدون نام

      عالي بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج