۲۵۷۹۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حمایت کمیسیون‌ اسرائیلی از برجام

کمیته‌ای در وزارت انرژی اتمی رژیم صهیونیستی، پس از بررسی فنی «برجام»، حمایت خود را از آن اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه‌ای صهیونیستی گزارش داد که کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل بر این باور است که توافق هسته‌ای قابلیت جلوگیری از دست‌یابی ایران به آنچه به ادعای این کمیته «سلاح اتمی» است را دارد.

به نوشته هاآرتص، دیدگاه ابراز شده در این گزارش با مواضع کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی از اعضای حزب مخالف تفاوت دارد.

با این حال، کمیسیون مزبور این تصمیم را تنها بر اساس بررسی جنبه‌های فنی «برجام» و قابلیت آن در جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی ابراز کرده، اما تبعات رفع تحریم‌ها را بررسی نکرده است.

یک منبع به هاآرتص گفت که کمیسیون می‌تواند به تحلیل‌ها و نظارت‌هایی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد، اتکا کند و در صورتی که ایران توافق را نقض کند، می‌توان به سادگی آن را شناسایی کرد.

به گفته این منبع، وجود بازه زمانی ۲۴ روزه برای انجام بازرسی‌ها هم چندان اهمیتی ندارد، چراکه فناوری‌های پیشرفته‌ حتی می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای را که چندین سال قبل صورت گرفته است، شناسایی کند.

این منبع علاوه بر این گفته است که اصلاحاتی که قرار است در رآکتور آب سنگین اراک انجام شود، واقعا مسیر تولید پلوتونیوم ایران را مسدود می‌کند و در صورتی که راهی هم برای تولید این ماده وجود داشته باشد، بازرسان آژانس به سادگی متوجه آن خواهند شد.

به نوشته هاآرتص، این کمیسیون از تعداد سانتریفیوژهایی که ایران اجازه یافته تا حفظ کند به طور کامل رضایت ندارد، اما در عین حال می‌گوید از آنجا که میزان ذخایر مجاز اورانیوم غنی‌شده ایران بسیار اندک است، مشکلات بزرگی برای دستیابی احتمالی ایران به بمب وجود خواهد داشت.

این کمیسیون نه فقط بر تأسیسات هسته‌ای اسرائیل نظارت دارد، بلکه در سال‌های گذشته در نقش مشاور کابینه اسرائیل هم عمل کرده و محاسبات مربوط به فاصله احتمالی دستیابی ایران به بمب را انجام داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج