۲۵۷۹۵۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز گفت: غیر از نمازهایی که به‌صورت مردمی در خیابان‌ها، مساجد و تکایا اقامه می‌شود، تمهیدات لازم برای اقامه باشکوه نماز جماعت ظهر عاشورا در ۵۰۰ نقطه محوری در سراسر کشور را در نظر گرفته‌ایم.

خبرگزاری فارس: محمود مظفر قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن اعلام این خبر گفت: ان‌شاءالله ظهر عاشورا نماز جماعت در ۵۰۰ نقطه محوری در سراسر کشور و ۵۰۰۰ نقطه دیگر به‌صورت مردمی در خیابان‌ها، مساجد و تکایا اقامه می‌شود.

وی افزود: به همین منظور تاکنون ۶۵ جلسه هماهنگی در ستادهای استانی (بجز شهرستان‌ها) و مرکزی با دستگاه‌ها و نهادهای متولی شامل: نماینده ولی فقیه در استان، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، صدا و سیما، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف، وزارت ارشاد، امور مساجد، ناجا، سازمان بسیج، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت نیرو (ادارات برق و آب)، هلال احمر و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تشکیل داده‌ایم.

مظفر اظهار داشت: برای این مهم، فضاسازی تبلیغی نماز ظهر عاشورا در تابلوها و تلویزیون‌های شهری، سازه‌های مقطعی، مترو، مساجد، ادارات، هیئات مذهبی و ... را آغاز کرده‌ایم. همچنین نشست‌های هماهنگی را با مبلغین، مداحان و مسئولین هیأت‌های محوری برگزار کردیم.

چاپ و توزیع ۳۰۰ هزار برگ بروشور «درس‌هایی از کربلا» از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشوراست که مظفر بدان اشاره کرد.

به گزارش فارس، پس از شهادت حبیب، امام حسین(ع) از زهیر بن قین و سعید بن عبدالله حنفی خواست تا با نیمی از یارانش، جلوی ایشان بایستند. سپس امام با آنان، نماز خوف گزارد، امام در حال نماز بود که تیری به سوی ایشان پرتاب شد. سعید بن عبدالله حنفی جلوی امام ایستاد و با جانش از او محافظت کرد، بی‌‌آنکه به چپ و راست برود، تا آنکه بر اثر تیرهایی که خورده بود به زمین افتاد، در حالی که می‌گفت: خدایا! آنان را همچون عاد و ثمود، لعنت کن، خدایا!‌ سلام مرا به پیامبرت برسان و از درد و رنج زخم‌هایم به او خبر ده که هدفم از یاری فرزندان پیامبرت، رسیدن به پاداش تو بوده است، سعید این جملات را گفت و شهید شد - خشنودی خدا بر او باد- افزون بر جای ضربه‌های شمشیر و زخم نیزها، سیزده تیر در بدن او یافتند.

دانشنامه امام حسین(ع) می‌نویسد: از آنجا که منابع موجود، فقط نماز ظهر سیدالشهدا(ع) را گزارش کرده‌اند، به نظر می‌رسد در هنگام نماز عصر، ‌امام و یارانش شهید شده باشند و به وقت نماز عصر نرسیده باشند، به ویژه آنکه در منابع کهن تصریح شده است که بعد از ظهر دوباره جنگیدند و جنگ بالا گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج