جاباما
۲۵۷۹۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تحریف در برخی مداحی های تاریخ

یک شاعر آیینی گفت: در برخی مداحی‌ها تحریف تاریخ دیده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک شاعر آیینی گفت: در برخی مداحی‌ها تحریف تاریخ دیده می‌شود.

"الهام عمومی" اظهار کرد: بخش وسیعی از ادبیات آیینی ایران به مدح ائمه(ع) به ویژه امام حسین(ع) اختصاص دارد و دهه محرم و برگزاری مجالس مختلف و مداحی‌ها در ادبیات آیینی تأثیرگذار است. هرچه در این زمینه مفهومی‌تر و عنصر اندیشه در آن بیشتر کار شده باشد نیز ادبیات آیینی پربارتر می‌شود.

وی با اشاره به شعرهایی که در مداحی‌ها استفاده می‌شود، افزود: در برخی مداحی‌ها از شعرهای نزدیک به شعار استفاده شده و تحریف تاریخ نیز دیده می‌شود، اما اثری از احساس شاعرانه در آن‌ها نمی‌بینیم. برخی مداحان به اشعار دقت نمی‌کنند و بعضی از شاعرها نیز به مرزها توجه نمی‌کنند.

این شاعر آیینی با اشاره به وجود خلاقیت در ادبیات آیینی گفت: از اواخر دهه ۸۰ تاکنون خلاقیت یا کشف شاعرانه در شعر یا زمینه‌های دیگر ادبیات آیینی رشد کرده است و هر اثر ادبی که خلاقیتی در جهت مثبت داشته باشد تأثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد گذاشت. خلاقیت در آثاری که در ادبیات آیینی در سال‌های اخیر نوشته شده به وضوح دیده می‌شود و شاعران مانند دهه ۶۰ و ۷۰ به مداحی‌ها تکیه نمی‌کنند.

عمومی با بیان اینکه آثار ادبیات آیینی بسیار توانسته‌ از تحریف‌ها جلوگیری کند، افزود: ادبیات آیینی و عاشورایی که سرفصل آن شهادت‌طلبی، عدالت، ایثار، گذشت و مفاهیم مقدس است، توانسته‌ از لحاظ محتوایی تأثیرگذار باشد و هنوز هم می‌توان در آن‌ها پیشرفت داشت.

او با اشاره به مشکلاتی که در حوزه ادبیات آیینی وجود دارد، اظهار کرد: جشنواره برای این حوزه بسیار کم برگزار می‌شود، در صورتی که استان اصفهان از شاعران و نویسندگان بسیار خوبی برخوردار است. آثار آن‌ها اصلاً معرفی نمی‌شود و بجز جشنواره ۷۲ خط اشک فعالیت گسترده‌ای در حوزه ادبیات آیینی در استان اصفهان نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج