۲۵۷۹۸۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

علم‌الهدی: نفرت آمریکا در برجام مشهود است

امام جمعه مشهد گفت: نطفه فتنه، خصومت و نفرت آمریکا در برجام مشهود است و قالب مردم ایران با بصیرتی که دارند این نکته را درک می کنند اما در مقابل آن عده ای با عینک انگلیسی به مسائل می نگرند.

خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: نطفه فتنه، خصومت و نفرت آمریکا در برجام مشهود است و قالب مردم ایران با بصیرتی که دارند این نکته را درک می کنند اما در مقابل آن عده ای با عینک انگلیسی به مسائل می نگرند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد بیان کرد: رد پای فتنه دشمن در برجام همان نکته ای است که رهبری آن را گوشزد کردند و هر چند بنا بر قانون این برجام باید اجرا شود اما ضرورت دارد که دستورات رهبری نیز دقیق عمل شده و به آن توجه شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز در بین مردم بینش ها نسبت به رهبری متفاوت است، افزود: این که تمام دنیا را خلاصه در اقتصاد و شکم ببینیم با راه و روش امام حسین(ع) تفاوت دارد و اگر بصیرت خود را افزایش دهیم می توانیم به تحلیلی درست نسبت به فرمایشات رهبری برسیم.

خطیب جمعه مشهد ابراز داشت: بصیرت دشمن شناسی و بصیرت ولایت شناسی دو بصیرتی است که در جریان راهبرد انقلاب برای مردم ما ضرورت دارد و در مقام دشمن شناسی تنها این که ما بدانیم دشمن کیست، کفایت نمی کند.

خطیب جمعه مشهد اذعان کرد: رهبری فرمودند که لغو تحریم ها باید کتبا توسط رئیس جمهور آمریکا نوشته شود اما رسانه های غربی از جمله گاردین نوشته است که شروط رهبری باعث می شود که این مذاکرات در دو ماه آینده نیز تمام نشود.

رهبری عمق دشمنی آمریکا را به رییس‌جمهور گوشزد کردند

وی افزود: مقام معظم رهبری در نامه‌ای که نوشتند خطاب به آقای رییس‌جمهور این نکته را گوشزد کردند و فرمودند: جنابعالی باسابقه چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، تبعأ دانسته‌اید که دولت ایالات‌متحده در قضیه هسته‌ای و نه در هیچ مسئله دیگری در برابر ما رویکردی جز خصومت و اخلال پیش نگرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یعنی مقام معظم رهبری دشمنی آمریکا و دشمن‌شناسی را به رییس‌جمهور به‌عنوان رییس قوه مجریه و تصمیم‌گیرنده در این اجرای برنامه برجام گوشزد کردند و بدین وسیله حجت را تمام کردند.

وی افزود: مقام عظمای ولایت یادآور شدند ما دشمنی ناپاک‌تر از آمریکا نداریم و آمریکا در هر جریانی جز اعمال توطئه، جز اعمال فتنه، جز بهره‌برداری در خصومت و دشمنی راه دیگر و کار دیگری ندارد.

عده ای با عیک انگلیسی مسائل را می نگرند

وی افزود: برخی هم در درون ایران این عمل رهبری را سنگ اندازی می دانند زیرا این افراد بصیرت لازم را نداشته و با همان عینک انگلیسی به مسائل نگاه می کنند.

وی افزود: ما برای رهبری عصمت قائل نیستیم اما معتقدیم که هر عملی ایشان انجام دهند موجب رضای امام زمان (ع) است و در همه بینش ها و دستورات رهبری پشتوانه تایید امام زمان(عج) قرار دارد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: باید چنین نگاهی به مقام ولایت داشت و این همان نگاهی است که حضرت عباس به مقام امام حسین(ع) داشتند، آنانی که در داخل کشور ژست سیاسی به خود می گیرند و در برابر دستورات و راهبرد های رهبری ابراز نظر می کنند این بصیرت نافذ را ندارند.

وی همچنین ضمن اشاره به نامه رهبری در خصوص برجام گفت: مقام معظم رهبری در این نامه دشمنی آمریکا را به رئیس جمهور گوشزد کرده و همچنین با ارائه شواهدی اتمام حجت کردند که آمریکا جز دشمنی و ضربه زدن کار دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه فرمایشات و دستورات رهبری پشتوانه ای قوی و الهی دارد بیان کرد: آن افرادی که در برابر این فرمایشات ژست سیاسی به خود می گیرند در بصیرت دچار مشکل هستند.

تاسوعای حسینی معنایی فراتر از یک روز عزاداری است

امام جمعه مشهد بیان کرد: تاسوعای حسینی برای ما تنها روز عزا نیست بلکه باید کاربردی باشد.

وی افزود: قمر بنی هاشم را نباید در چشم و ابروی زیبا و یا توانایی زیاد در شمشیر زنی خلاصه کرد بلکه عشق به ولایت و بصیرت زیاد ویژگی هایی است که باید از آنان الهام بگیریم.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش به تبیین شخصیت حضرت عباس پرداخت و افرود: امام حسین(ع) در کربلا تابلو هایی را نصب کرد و در این بین تابلوی عشق به ذات مقدس حق از طریق وابستگی به ولایت، حضرت ابوالفضل (ع) است.

وی اضافه کرد: عشق یعنی انسان در بین تمام دلدادگی ها به یک حقیقتی وابسته و آن باعث شود که تمام محبت ها و وابستگی های در دل انسان از بین برود و این اتفاق در درون حضرت عباس(ع) رخ داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عشق به پروردگار نیز یعنی خداگرایی و خدا دوستی انسان به یک مقامی برسد که در این عرصه هیچ خاطرخواهی و تمایلی در درون دل و قلب انسان باقی نماند.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) سعی داشت خود را همرنگ و همراه ولایت کنند افزود: امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) از روز هفتم محرم، جیره آب خود را به طفلان خیمه ها بخشیده تا آنان رنج بی آبی را تحمل نکنند به همین دلیل این دو عزیز از روز ۷ محرم آب نیاشامیده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان روایتی از امام صادق (ع) افزود: ایشان در بین تمام فضائل حضرت عباس(ع) دو ویژگی بصیرت نافذ و صلابت در ایمان را برای آن حضرت بر می شمارند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: حضرت عباس(ع) توطئه و شیطنت های دشمن را می شناخت، شب عاشورا وقتی شمر برای ایشان امان نامه آورد و سعی داشت حس ناسیونالیستی خود را نشان دهد، ایشان به واسطه همان بصیرت خود این توطئه را تشخیص دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج