۲۵۸۰۰۹
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

هزینه ساخت سالن سینما در ایران

بالغ بر ۱۱۴۱ شهر در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۰ شهر داری سینما و ۱۰۸۱ شهر فاقد سینما هستند.

خبرگزای ایلنا: بالغ بر ۱۱۴۱ شهر در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۰ شهر داری سینما و ۱۰۸۱ شهر فاقد سینما هستند.

صنعت سینما در برخی از کشورها ازجمله آمریکا، هند، چین و با فاصله زیادی آمریکای جنوبی رو به رشد و مورد توجه مسئولان آن کشور ها است اما در ایران طی چند دهه گذشته روند صنعتی شدن و ایجاد درآمد به کندی بوده و حتی در مقاطعی نیز متوقف شده است. اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم به فیلم هایی که طی سالهای گذشته ساخته شده است خواهیم دید که هزینه های تمام شده این قبیل فیلم ها از فروش و به طور کلی گیشه ها کمتر است.

منصور کمال‌نیا، کارشناس مسائل اقتصادی در این خصوص به ایلنا می گوید: امروز عرصه رقابت آزاد را در بیشتر کشور های دنیا شاهد هستیم و اگر صنعتی می خواهد در این خصوص رشد کند ابتدا باید زیر ساخت های آن را فراهم کند آیا در خصوص برخی صنایع از جمله سینما اقدامات زیر ساختی انجام شده است.

براساس اعلام مرکز آمار ایران تعداد سینماهای کشور از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۲ کاهش یافته و از ۲۴۶ به ۲۱۲ سینما رسیده است. مقایسه آمار تعداد سینما در سال ۱۳۹۳ با سال ۱۳۹۲ کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد و در سال ۱۳۹۳ به تعداد ۱۹۳ سینما رسیده است.

البته براساس اعلام یکی دیگر از دستگاه های مربوط هم اکنون بالغ بر ۱۱۴۱ شهر در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۰ شهر داری سینما و ۱۰۸۱ شهر فاقد سینما هستند. براساس این آمار ۳۱ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۶۷۹ نفر در ایران دسترسی به سینما دارد.

اما با نگاهی جزیی‌تر و دقیق‌تر به اطلاعات مندرج در سالنامه آماری کشور درمی‌یابیم که تعداد سینما طی دوره سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ ابتدا تا سال ۱۳۹۰ افزایش یافته و از تعداد ۲۲۸ سینما در سال ۱۳۸۵ به ۲۴۶ سینما در سال ۱۳۹۰ می‌رسد و رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در سال ۱۳۹۳ تعداد تماشاگران سینما در کشور معادل ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال ۱۳۹۲ رشد ۸۱.۰۵ درصدی داشته است. مقایسه این آمار با سال ۱۳۸۵ نشان می‌دهد که تعداد تماشاگران سینما سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۸۵ کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

براساس اعلام یکی از دست اندرکاران صنعت سینما برای ساخت یک سالن سینما به بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز است و درصورتی که بخواهند چندین سالن سینما را تاسیس کنند هزینه ای بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نیاز است البته بهای زمین ها در هر منطقه از کشور متفاوت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج