جاباما
۲۵۸۰۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار به زائران عتبات در مورد وبا

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص خطر ابتلا به وبا به زائران عتبات ‌هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص خطر ابتلا به وبا به زائران عتبات ‌هشدار داد.

دکتر علی‌اکبر ‌سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت ‌گفت: با توجه به اینکه به عاشورا نزدیک می‌شویم و مردم به عتبات به ویژه به عراق می‌روند ما با مشکل وبا در عراق مواجه هستیم.

متأسفانه در چندین استان عراق اپیدمی وبا وجود دارد. ما در چند استان مثل خوزستان و نقاط دیگر موارد محدودی از وبا را پیدا کرده‌ایم. خوشبختانه سیستم بهداشتی درمانی کشورمان به علت آمادگی که دارد از زمانی که گزارش وبا از عراق را دریافت کرده‌ایم، در آماده‌باش است و مراقبت‌هایمان را بیشتر کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: باید به افرادی که قصد رفتن به عراق در اربعین حسینی را دارند در مورد راه‌های انتقال وبا از طریق آب و غذا آموزش داده شود.

معاون بهداشتی در خصوص همراهی تیم پزشکی با زائران افزود: تیم پزشکی زائران را همراهی خواهد کرد. وزارت بهداشت با همکاری سپاه تا مرز ایران و عراق خدمات بهداشتی را ارائه می‌دهند و خدمات اورژانسی از مرز به داخل خاک عراق را هلال احمر بر عهده دارد که ما نیز همکاری و اقدامات لازم با هلال احمر را خواهیم داشت.

وی در خصوص اقداماتی که پس از بازگشت زائران به کشور صورت می‌گیرد، عنوان کرد: افراد باید حتما موازین بهداشتی را رعایت کنند. ما برای حجاج در ۱۹ فرودگاه تیم پزشکی مستقر کردیم و تمام افرادی که سه علامت تب، سرفه و تنگی نفس را داشتند معاینه شدند و در مواردی هم نمونه‌برداری داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زائران عتبات نیز باید دقت کنند اگر علائمی مثل اسهال را مشاهده کردند سریعا به پزشک مراجعه کنند. باید آب بطری و بهداشتی استفاده کنند در غیر این صورت حتما آن را ‌بجوشانند و غذایی که استفاده می‌کنند باید مورد اطمینان و بهداشتی باشد. تا حد امکان سبزیجات نخورند چون ممکن است با فاضلاب آبیاری شده باشد. غذای سرد و مانده نخورند کلیه دستورالعمل های لازم به زائران داده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج