۲۵۸۰۶۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کاخ سفید: بشار اسد باید کنار برود

در ادامه مواضع آمریکا‌یی‌ها در قبال بحران سوریه، معاون سخنگوی کاخ سفید با اشاره به نشست وزرای خارجه آمریکا، روسیه،‌ ترکیه و عربستان سعودی درباره سوریه تاکید کرد که «بشار اسد باید کنار برود».

خبرگزاری فارس: در ادامه مواضع آمریکا‌یی‌ها در قبال بحران سوریه، معاون سخنگوی کاخ سفید با اشاره به نشست وزرای خارجه آمریکا، روسیه،‌ ترکیه و عربستان سعودی درباره سوریه تاکید کرد که «بشار اسد باید کنار برود».

معاون سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اریک شولتز،‌ معاون سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره نشست ۴ جانبه وزرای خارجه آمریکا، روسیه،‌ ترکیه و عربستان سعودی باز هم مواضع غربی‌ها ضد بشار اسد را تکرار کرد.

وی گفت: «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده که راه حل سیاسی باید برای حل بحران سوریه پیگیری شود. فرش قرمزی که اخیرا رئیس‌جمهور پوتین برای بشار اسد پهن کرد، برای مذاکرات جهت تشکیل دولت انتقالی سوریه غیرسازنده بود. ما معتقدیم که بشار اسد باید کنار برود».

خبرنگاری درباره نشست امروز وین بین وزرای خارجه آمریکا، روسیه،‌ترکیه و عربستان سعودی پرسید که معاون سخنگوی کاخ سفید با تکرار اظهارات جان کری تاکید کرد که بر اساس گفته وزیر خارجه آمریکا، نشست وین نشستی مفید بود.

شولتز در ادامه گفت که وی اکنون اطلاعات بیشتری درباره نشست وزرای خارجه در وین درباره سوریه در اختیار ندارد.

در ادامه خبرنگاری درباره نشست استماع کنگره درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی سوال کرد و نظر شولتز را در این باره جویا شد. حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ به کنسولگری آمریکا ۴ نفر از جمله سفیر واشنگتن در لیبی کشته شد.

معاون سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که تحقیقات زیادی در این باره انجام شد و نه تنها دموکراتها بلکه تعدادی از جمهوریخواهان هم شائبه انتخاباتی بودن کشاندن هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا به اسین نشست را مطرح کرده‌اند.

وی با دفاع از اقدامات مقامات دولت آمریکا در قبال حمله به کنسولگری بنغازی لیبی تاکید کرد که در آن زمان با موقعیت دشواری مواجه بودیم و دولت بر اساس اطلاعاتی که سازمانهای اطلاعاتی در اختیار دولت قرار می‌دادند، بهترین اقدامی که می‌توانست انجام داد.

معاون سخنگوی کاخ سفید در بخشی از سخنانش در دفاع از مواضع اقتصادی دولت اوباما گفت که «ما مطمئنیم که دموکرات‌ها انتخابات ریاست جمهوری آینده را پیروز خواهند شد و رئیس‌جمهور آتی دموکرات خواهد بود».

خبرنگاری درباره کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله مشترک با کردهای عراقی در شمال این کشور سوال و تاکید کرد که آیا «زمان آن نیست که لفاظی درباره اینکه "از پیاده نظام آمریکایی استفاده نمی‌شود" را کنار بگذاریم؟».

معاون سخنگوی کاخ سفید گفت که این عملیات در راستای استراتژی «مشاوره و کمک به نیروهای عراقی» انجام شد و این عملیات متاسفانه به کشته شدن یکی از نیروهای ما انجامید. نیروهای ما به دنبال درخواست متحدانمان این عملیات را انجام دادند.

خبرنگاری پرسید آیا از نظر کاخ سفید باید به خاطر آزمایش موشکی اخیر توسط ایران تحریم‌ جدیدی ضد این کشور اعمال شود؟

وی پاسخ داد که همانطور که سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده ما این اقدام را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌دانیم و از کمیته مربوطه در سازمان ملل خواستیم که اقدام مقتضی را انجام دهد. این روند باید مراحل خود را در سازمان ملل طی کند و من درباره این فرایند پیش قضاوت نمی‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج