جاباما
۲۵۸۰۹۰
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

رایزنی برای لغو ممنوعیت واردات خودرو

تغییر دستورالعمل واردات خودرو و در نظر گرفتن دو عامل ارزش خودرو و همچنین حجم موتور (قدرت) برای ارزیابی آنها از جمله اموری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به‌طور همزمان قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: تغییر دستورالعمل واردات خودرو و در نظر گرفتن دو عامل ارزش خودرو و همچنین حجم موتور (قدرت) برای ارزیابی آنها از جمله اموری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به‌طور همزمان قرار گرفته است.

معاون امور فنی گمرک درباره‌ پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو با در نظر گرفتن همزمان ویژگی ارزش و قدرت گفت: در حال حاضر در سطح کارشناسانه این امر مطرح است و قرار است با تصویب آن به جای ممنوع کردن واردات برخی خودروها برای کنترل واردات از ابزارهای تعرفه‌ای استفاده شود.

عسگری اظهار کرد: تغییر دستورالعمل واردات خودرو و در نظر گرفتن دو عامل ارزش خودرو و همچنین حجم موتور (قدرت) برای ارزیابی آنها از جمله اموری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به‌طور همزمان قرار گرفته است.

به گفته وی در نهایت پیشنهاد مشترک وزارت صنعت و گمرک به مراجع تصمیم‌گیری داده می‌شود.

معاون امور فنی گمرک با اشاره به این‌که در حال حاضر برای کنترل واردات خودرو از ملاک حجم موتور و ابزار ماموریتی استفاده می‌شود، عنوان کرد: طبق این پیشنهاد علاوه بر آنکه از ترکیبی از ارزش خودرو و حجم موتور برای ارزیابی استفاده می‌کنیم به جای ممنوعیت نیز ابزارهای تعرفه‌ای جایگزین می‌شود.

عسگری در این باره تصریح کرد: این به این معناست که دیگر ممنوعیت واردات خودرو برداشته خواهد شد و به جای آن از تعرفه‌های بالاتر برای خودروهای پرقدرت‌تر وگران‌تر استفاده می‌شود که البته این طرح فعلا در حد کارشناسی مطرح است.

وی همچنین با تاکید بر این‌که در قانون برنامه پنجم توسعه ماده‌ای آمده است که مقرر کرده در طول این برنامه موانع غیرتعرفه‌ای برای کنترل واردات استفاده نشود، ادامه داد: استفاده از ابزارهای تعرفه‌ای برای کنترل واردات باعث می‌شود که کالایی که ارزش بالاتری دارد، با ماخذ بالاتر تعرفه بدهند و همین امر موجب افزایش قیمت این دسته از خودروها در داخل خواهد شد و احتمالا تمایل برای واردات خودروهای لوکس هم را کاهش می‌دهد.

معاون امور فنی گمرک همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد تعرفه واردات خودرو به طور کلی افزایش پیدا کند، اظهار کرد: چنین چیزی مطرح نیست و البته هر طرحی در این زمینه باید به کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی مقررات واردات و صادرات برود تا درباره آن بحث و تصمیم‌گیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یعنی تعرفه واردات بشدت افزایش پیدا خواهد کردوواردات خوردوهای بالاتر از 2500 سیسی با تعرفه جند برابری انجام خواهد شد !!!! پس خودرو خارجی گران میشود>>>>

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هیچ خودرویی نمیخریم .

    • ایرانی

      *** خودرو نمی خریم ****

      حالا هی دست و پا بزنید و هی مردم رو گول بزنید و از خودروی خارجی و این چرت و پرت ها صحبت کنید!

      خودرو نمی خریم

      خودروساز داخلی باید نابود شود

      نابود

    • بدون نام

      خودرو خارجي گران ميشود!!!خودرو داخلي بخريد!؟!؟!

    • بدون نام

      از هر راهی هم که بیایند جواب مردم فقط یک کلمه محکم * نه* است .

    • سيد ابراهيم

      يعني اينا مي خواهند قيمت تمام شده خودرو خارجي را با تعرفه هاي گمركي در داخل بالا ببرند تا مردم روي به خودرو داخلي بيارن ولي فكر نكردند كه مردم بيدار شدند نه خودرو داخلي بي كيفيت مي خريم و نه خودروي گران قيمت خارجي كجاي دنيا براي واردات خودرو اين همه گمرك ميگيرند

    • بدون نام

      تعرفه صفر شودد و مردم باید حق انتخاب داشته باشند

    • آرمان

      خرید خودروی صفر داخلی خیانت به حق انتخاب هر فرد ایرانی برای یک خرید باکیفیت
      به شخصیت خودمان احترام بگذاریم
      لیاقت ما فراتراز محصولات بی کیفیت داخلی است....

    • ترمز

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ایران

      سلام ملت اینا چی میگن خودشون با کیفیتشو سوار میشن ما نه آقا چرا اسرار داری غیرت داشته باش چرا یه بی کیفیتشوو میدی به خاطر شما این ماشیناتون میدونین کی یه من مرده عشقم آقا خوب کن ماشینتو بکن به قیمت جهانی اگه کسی نخرید همه میخرن همه از خدا مو نه بیان تولید داخلی بخرم پول و به کشورش بریزم خودروساز لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج