۲۵۸۱۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

وزير ارشاد: قلاده‌ های طلا نقد منطقی نشد

در كار سياسي، اتهامات مختلف متصور است اما نكته مهم اينجا است، كسي نتوانست نقد منطقي به ساخت «قلاده‌هاي طلا» داشته باشد و همين امر باعث شد، برخي بي‌انصاف‌ها، تنها هو و جنجال كنند.

خبرگزاری ایسنا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تقدير از عوامل «قلاده‌هاي طلا» گفت: اين فيلم در قالب دسته بندي‌ها جاي نمي‌گيرد و براي كشور عزيزمان ايران ساخته شده است.

سيد محمد حسيني در وزارت ارشاد در سخناني با بيان اينكه، هرچه ارزش يك كار بيشتر باشد با اتهامات و تهديدات بيشتري روبرو مي‌شود، ادامه داد: اينكه گفته مي‌شود، «قلاده‌هاي طلا» با تهديدهاي بسياري روبرو مي‌شود، نشان از ارزش آن دارد وگرنه يك كار خنثي، تهديدي نياز ندارد.

حتما زحمت دوستان در اين فيلم در نزد خداوند باقي است و انشاء الله بتوانيم «قلاده‌هاي طلا» را در هفته‌هاي فيلم ايران كه در جاي جاي دنيا برگزار مي‌شود، به نمايش در آوريم.

سيدمحمد حسيني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سختي‌هاي ساخت يك فيلم سينمايي با مضمون سياسي، ادامه داد: كار فيلم سازي در مجموع كار ساده‌اي نيست. در «قلاده‌هاي طلا» جمع زيادي دست در دست هم دادند تا ويژگي‌هاي مختلف باعث شود تا مردم از آن استقبال كنند.

همانطور كه گفتم كار فيلم سازي به هيچ وجه كار ساده‌اي نيست، به ويژه آنكه مضموني سياسي داشته باشد چون در عالم سياست دسته بندي‌ها و موافقان و مخالفان وجود دارند و همين ،‌ كار را دشوارتر مي‌كند.

حسيني در ادامه خطاب به عوامل سازنده «قلاده‌هاي طلا» عنوان كرد: شما به خوبي توانستيد، اتفاقات و مسائل به وقوع پيوسته را روشن كرده و مردم را از صف كساني كه مي‌خواستند براندازي كنند و انتخابات را بهانه‌اي كرده بودند، جدا كنيد. شايد اين كار با ده‌ها سخنراني و مقاله مطبوعاتي متصور نبود لذا معتقدم «قلاده‌هاي طلا» اثر بسيار ارزشمندي است.

وي يادآور شد: در كار سياسي، اتهامات مختلف متصور است اما نكته مهم اينجا است، كسي نتوانست نقد منطقي به ساخت «قلاده‌هاي طلا» داشته باشد و همين امر باعث شد، برخي بي‌انصاف‌ها، تنها هو و جنجال كنند. در واقع اينكه كسي نتوانست نقد منطقي به فيلم داشته باشد از آنجا نشات مي‌گيرد كه «قلاده‌هاي طلا» يك واقع‌نگاري با تحقيقات گسترده بود و مستندات و مدارك زيادي براي اتفاقاتي كه تصوير مي‌شود، وجود داشت. طبيعي است كه اگر با فيلم ضعيفي روبرو بوديم آن را هو مي‌كردند اما ظرافت‌هايي در «قلاده‌هاي طلا» بود كه بسياري به آن دقت نكرده بودند.

وزير ارشاد: قلاده‌ های طلا نقد منطقی نشد

وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش «قلاده‌هاي طلا» را نقطه عطفي در ساخت فيلم‌هاي سياسي دانست و گفت: علاوه بر محتوا، در شكل ظاهري،‌ صدا‌، تصوير‌ و... اين فيلم هم دقت شده بود. به نظرم «قلاده‌هاي طلا» نقطه عطفي در ساخت فيلم‌هايي با مضمون سياسي در كشور بود و سطح توقعات را بالا برد، ضمن آنكه بايد دقت كرد ساخت يك فيلم درباره موضوعي كه تنها يكي دو سال از آن مي‌گذرد، بسيار سخت است.

حسيني همچنين به برخي از انتقادات كه گفته مي‌شد چرا شعارهايي خاص در فيلم تصوير و بيان مي‌شوند‌، اظهار كرد:‌ علما و بزرگان و ائمه‌ ما، مشي‌شان بر اين بود كه اجازه مي‌دادند مخالفان حرف‌شان را بزنند و سپس آنها را نقد مي‌كردند، شهيد مطهري هم همين گونه بود. اينكه بتوانيم مسائل و ديدگاه را مطرح كرده و سپس آنها را نقد كنيم، بسيار مهم است و «قلاده‌هاي طلا» در اين مورد يك نمونه خوب است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش پاياني سخنانش به انتقادات عده‌اي به كليت سينما هم اشاره كرد و گفت: بعضي‌ها گويا با اصل و اساس سينما مشكل دارند و دائم نقاط ضعف را بزرگ مي‌كنند و خوبي‌ها را وارونه جلوه مي‌دهند، به آنها هم بايد گفت، انصاف داشته باشيد. چرا كه در اين دوران حداقل ده‌ها فيلم مي‌توان نام برد كه آثاري ارزشمند هستند، اما همين افراد هيچ وقت به آنها نپرداختند.

وي ادامه داد: بعضي‌ها آنقدر به كندوكاو زواياي فيلم مي‌پردازند و مسائلي را مطرح مي‌كنند كه گاهي صداي فيلمنامه نويس هم در مي آيد كه من اصلا ذهنم به اين چيزهايي كه شما مي‌گوييد، نرسيده است! آنها گاها مسائل را پيچيده مي‌كنند و همه افراد،‌ اقدامات و فعاليت‌ها را زير سوال مي‌برند.

حسيني پيشنهاد داد: اين افراد به جاي وقت صرف كردن براي ايراد گرفتن، فيلمنامه‌هاي خوبي را بنويسند و هنرمندان كشور هم آنها را اجرا كنند. اميدوارم اين افراد عينك بدبيني كه به چشمانشان زده‌اند را بردارند و به جاي ايراد گرفتن، خودشان فيلمنامه‌هاي خوبي را ارائه دهند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اين نشست ضمن تشكر مجدد از عوامل ساخت «قلاده‌هاي طلا» بيان كرد: زماني كه صحبت‌هاي مختلفي درباره اكران شدن و يا نشدن «قلاده‌هاي طلا» به دليل مسائل امنيتي مطرح مي‌شد، ما اين فيلم را درچهار سانس در سالن وزارت ارشاد به نمايش در آورديم و از مسئولين هم براي ديدن آن دعوت كرديم. همه افرادي كه فيلم را ديده بودند به اتفاق مي‌گفتند اصلا صحبت درباره اينكه «قلاده‌هاي طلا» فيلمي ضد امنيتي است درست نيست و همين نمايش‌ها فضا را بهتر كرد.

در اين نشست كه در دفتر وزير ارشاد برگزار شد، ابوالقاسم طالبي ـ كارگردان فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» از توجه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين فيلم تشكر كرد و ادامه داد: امام كاظم(ع) گفته‌اند كسي كه « جوانمرد نيست بيم ندارد»، مولا علي (ع) مي‌گويند:«جوانمردي صندوقچه‌اي است كه يكي از محتواياتش دين است.» ما در طول ساخت «قلاده‌هاي طلا» يكسري جوانمردي‌ها و يكسري ناجوانمردي‌هايي ديديم.

وي با اشاره به حمايت‌هاي وزير ارشاد از ساخت «قلاده‌هاي طلا»، يادآور شد: جناب آقاي حسيني از ابتدايي كه مشكل پيدا كرديم، پشت فيلم ايستادند. وزارت اطلاعات درباره فيلم داراي شبهاتي بود و عده‌اي هم ناجوانمردانه نسبت به آن موضع مي‌گرفتند و از طريق خاستگاه خودشان كه عموما تريبون‌هاي غربي بود، جنگ رواني را عليه فيلم انجام مي‌دادند اما متاسفانه در داخل هم عده‌اي پژواك سخنان آنان بودند آن هم بدون اينكه بدانند اصلا موضوع فيلم چيست.

ابوالقاسم طالبي گفت: بايد از آقاي وزير تشكر زيادي بكنم چون با فضايي كه ايجاد شد حتي تعدادي از دوستان معاونت سينمايي هم به ما مي‌گفتند كه بي‌خيال ساخت اين فيلم شويم اما آقاي وزير پاي ساخت «قلاده‌هاي طلا» ايستادند، اين را بايد براي اولين بار بگويم شب اول كه نمايش فيلم در برج ميلاد لغو شد، آقاي وزير بودند كه به ما گفتند نمايش فيلم را عقب بيندازيد تا من سوء تفاهم‌ها را برطرف كنم.

اين كارگردان در ادامه سخنانش به عدم حضور «قلاده‌هاي طلا» در بخش مسابقه سي‌امين جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: بسياري به ما مي‌گفتند كه فيلم بازي‌هاي هماهنگي دارد و زحمت زيادي براي آن كشيده شده است، شما چرا با تمهيدي در بخش مسابقه حضور نيافتيد؟! خيلي راحت مي‌شد نقش بازي كرد و مثلا تهيه كنندگي فيلم از آقاي خزاعي به من منتقل شود و ما هم در بخش مسابقه جشنواره حضور پيدا كنيم، اما خواستيم صادق باشيم و اين كار را انجام نداديم. آقاي وزير هم به دليل اين جوانمردي كه بچه‌هاي «قلاده‌هاي طلا» كردند، قرار شد مراسم تقديري را برگزار كنند بنابراين از ايشان تشكر كنيم.

ابوالقاسم طالبي در بخش ديگري از سخنان ابتدايي‌اش به برخي از هجمه‌ها عليه «قلاده‌هاي طلا» و عوامل آن اشاره و بيان كرد: در فضاي مجازي و شبكه‌هاي وابسته به دشمنان انقلاب مطرح مي‌شد كه «قلاده‌هاي طلا» يك فيلم حكومتي است به نوعي كه گويا برخي ديگر كه فيلم مي‌سازند از راند حكومتي استفاده نمي‌كنند.

وي ادامه داد: جالب است كه در اين ميان عده‌اي كه خود براي تلويزيون كار مي‌كنند و حقوق مي‌گيرند يا آنكه با حمايت دولتي به جشنواره خارجي مي‌روند وحق ماموريت هم مي‌گيرند، گاها به ما مي‌گفتند حكومتي! اگر منظور از حكومتي بودن اين است كه ما دل‌بسته نظاميم و به حكومت وابسته‌ هستيم. اما اگر منظور از حكومتي بودن اين باشد كه مثلا يك روز آقاي وزير ما را صدا زده باشد، سرمايه بدهد و بگويد فلان فيلم را بسازييد، اصلا اين گونه نبود ما حتي در جايي مشكل مالي پيدا كرديم و موسسه رسانه‌هاي تصويري قسمتي از رايت فيلم را خريداري كرد.

ابوالقاسم طالبي در پايان سخنانش گفت: بايد از دوستان براي تامل حرف و حديث‌ها و برخي از ناجوانمردي‌ها تشكر كنم. بين جبهه حق و باطل جبهه ديگري وجود ندارد يا بايد ما را بكشند و يا بگذارند به كارمان ادامه دهيم.

در ادامه اين نشست محمد خزاعي ـ تهيه كننده فيلم ـ هم ضمن تشكر از عوامل فيلم، مخصوصا ابوالقاسم طالبي يادآور شد: از زمانيكه كه كار را شروع كرديم، باور آقاي طالبي بود كه وظيفه‌اي داريم كه در قبال وقايع سكوت نكرده و اين باور باعث شد كه چنين قصه‌هايي شكل بگيرد و بنياد روايت فتح، حمايت مالي اوليه‌ ما را برعهده گرفت.

وي ادامه داد:‌ پس از نگارش فيلمنامه‌، سال ۸۹ كه شروع به فيلم برداري كرديم، فشارهاي بسياري روي همكاراني كه با ما بودند، وارد مي‌آمد. حتي به آقاي جليلوند يا برخي ديگر از عوامل فيلم گفته بودند كه اگر در پروژه «قلاده‌هاي طلا» حضور داشته باشيد، ديگر در سينما به شما كار نمي‌دهند و البته در برابر اين هجمه‌ها يكي دو نفر هم كنار كشيدند. در همين جا جا دارد به دليل تحمل فشارها و مساعدت همكاران، دست تك تك عوامل فيلم را ببوسم.

تهيه‌كننده «قلاده‌هاي طلا» در ادامه به فروش بسيار خوب فيلم اشاره كرد و گفت: شايد بتوان گفت اين فيلم تنها پروژه سياسي كه پس از انقلاب فروش بسيار خوبي هم داشت خيلي‌ها با ديدن اين فيلم نگرششان نسبت به جريان انتخابات عوض شد و به خصوص در شهرستان‌ها در جهت روشنگري گام بزرگي برداشت.

وزير ارشاد: قلاده‌ های طلا نقد منطقی نشد

خزاعي در پايان سخنانش در اين بخش با اعلام خبر اكران «قلاده‌هاي طلا» در لبنان اظهار كرد: اكران فيلم در خارج از كشور در حال برنامه‌ريزي و آغاز شدن است. اولين اكران ما در كشور لبنان خواهد بود كه آنها خودشان تماس گرفته‌اند و درخواست كردند، اميدوارم معاونت سينمايي هم براي اكران بين المللي فيلم به ما كمك كند.

در ادامه‌ داريوش اسد زاده از بازيگران فيلم به حواشي ساخت «قلاده‌هاي طلا» اشاره كرد و گفت: در مدتي كه در خدمت تئاتر و سينما بودم و در طول اين ۷۰ سال، سه نسل از سينما و تئاتر ديدم كه هميشه هم شاهد رقابت‌ها و حسادت‌ها بسياري بودم، در سينما هميشه يك عده مخالف و موافق داريم.

وي با يادآوري يكي از مشكلاتي كه براي خود او در هنگام ساخت «قلاده‌هاي طلا» به وجود آمده بود، ادامه داد: يك روز با من تماس گرفتند و خانمي پشت خط بود و گفت كه چرا اين فيلم را بازي كرديد؟ و من هم پاسخ دادم مگر اين كار اشكالي دارد؟ گفت شما در تئاتر و سينما سابقه بسياري داريد اما واقعا چرا در اين فيلم بازي كرديد. من هم پاسخ دادم كه يك هنرمند هستم و اين كار من است و صحبت‌هايي را انجام دادم اما ناگهان مشاهده كردم كه همين حرف‌ها از يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش شد و متعجب شدم.

اسدزاده همچنين به اينكه برخي مي‌گفتند «قلاده‌هاي طلا» در اكران بايد تحريم شود، اشاره كرد و گفت: عده‌اي مي گفتند كه ما فيلم را تحريم مي‌كنيم و آن را نمي‌بينيم. من هم در مواجه با يكي دو نفر از اين افراد گفتم كه تعدادي از هنرمندان كشور روي اين پروژه زحمت كشيدند و شما حداقل كيفيت اثر را مشاهده كنيد و سپس اگر خواستيد آن را نقد كنيد. اما جالب بود كه فيلم فروش بسيار خوبي كرد و معلوم شد كه تحريم «قلاده‌هاي طلا» دروغي بيش نبود.

اسحاق خانزادي ـ صداگذار «قلاده‌هاي طلا» ـ هم در سخناني با ابراز رضايت از حضور در اين پروژه بيان كرد: افتخار مي‌كنم كه در اين پروژه حضور داشتم. من ۳۳ سال كارمند وزارت ارشاد بودم. جنگ كه شروع شد، جزو اولين نفرها به جنگ رفتم و با تمام وجود براي اين كشور كار كردم.

وي ادامه داد:‌ هنگامي كه براي پروژه «قلاده‌هاي طلا» به من پيشنهاد كار شد، بسياري مي‌گفتند كه اين كار را انجام نده اما وقتي قسمت‌هايي از اين فيلم را ديدم، احساس كردم كه با اثري بسيار برجسته روبرو هستم و من هم سعي كردم تمام تجربياتي كه در اين سال‌ها اندوخته بودم را در اين فيلم استفاده كنم.

علي‌رام نورايي از بازيگران فيلم هم در ادامه با بيان اينكه حضور در «قلاده‌هاي طلا» براي او افتخار بوده است، گفت: دوستان مختلف از مشكلاتي كه گريبان گير عوامل فيلم بود، صحبت كردند اما من مي‌گويم كه اين مشكلات همچنان گريبان گير ما است و گوشه و كنار خبر مي‌رسد كه فلاني‌ها كار ندارند، چون در «قلاده‌هاي طلا» بوده‌اند. از نشريات تخصصيص سينمايي‌ هم گله دارم، چرا كه حتي در هنگام اكران «قلاده‌هاي طلا» مجلات آشپزي به سراغ ما آمدند ولي سينمايي‌ها خير.

خزاعي هم در ادامه سخنان نورايي بيان كرد: بعضي از نشريات از قديم خط فكري‌شان معلوم بود. ما جايزه‌مان را از مردم گرفته‌ايم. من تقريبا به همه سينماها رفته‌ام و مي‌ديدم كه فيلم مردم را از همه قشرها و افرادي را از جناح‌هاي مختلف جذب كرده است، حتي دوستاني از جناح اصلاح طلب فيلم را در سينما مي‌ديدند. نكته جالب توجه هم اين بود كه روحانيون حضوري جدي در سينماها داشتند تا جايي كه مدير يكي از سينماهاي قم به من مي‌گفت حضور اين تعداد از روحانيون در سينما بي‌سابقه است.

در ادامه اين نشست و صحبت عوامل «قلاده‌هاي طلا‌»، محمدرضا شريفي نيا از بازيگران اين فيلم هم در سخناني به برخي حواشي‌ها اشاره كرد.

وزير ارشاد: قلاده‌ های طلا نقد منطقی نشد

اين بازيگر سينما با بيان اينكه كار هنرمند در قبال معضلات و مسائل جامعه تحليل،‌ پژوهش و بيان هنرمندانه است، ادامه داد: من تصور مي‌كنم كه اگر معضلي در جامعه ايجاد شد، هنرمند بايد تحليل و پژوهش درباره آن معضل ‌، واقعيت را آشكار كند. من با صحبتي كه با آقاي طالبي در همان ابتداي شروع ساخت «قلاده‌هاي طلا» كردم احساسم اين بود كه اين فيلم با تحقيق بسيار خوبي ساخته مي‌شود. با صحبت‌هاي آقاي طالبي، تصورم اين بود كه فيلم به شكل بسيار وزيني ساخته خواهد شد و مردم مي‌توانند پشت پرده جريانات سياسي را از نگاه يك هنرمند و با پژوهش بسيار خوب مشاهده كنند.

وي با بيان اينكه پيامي در «قلاده‌هاي طلا» نهفته است كه افراد مختلف از جمله رسانه‌ها نسبت به آن غافل بودند، يادآور شد: پيامي كه فيلم داشت، اين بود كه يكسري از مسئولين اگرچه در جايگاه دولتي نشسته‌اند، اما به دشمن خدمت مي‌كنند كه بعضا اقدامات آنها مردم را از دين و اخلاق جدا مي‌كند.

شريفي نيا با يادآوري دوران رياست جمهوري شهيد رجايي ادامه داد:‌ من هيچ وقت واقعه رياست جمهوري شهيد رجايي را از ياد نمي‌برم. كشميري آن زمان يك مسئول دولتي بود و از اين جايگاه بسياري را به بيراهه كشيده بود و چون مسئول دولتي بود خيلي‌ها فكر مي‌كردند كه از منظر دين و جامعه اسلامي صحبت مي‌كند. پيام اين فيلم، اين نكته بود كه گاهي شايد بايد بازگرديم و جايگاه‌ها را به دقت بازنگري كنيم.

پيام اين فيلم اين بود كه شايد اگر برخي اشتباهاتي را مرتكب نمي‌شدند، وقايع ۸۸ به اين شكل پيش نمي‌رفت و جامعه به فضاي دو قطبي اين چنيني نمي‌رسيد. به نظرم اين هوشياري مسئولين بود كه در چنين شرايطي مجوز «قلاده‌هاي طلا» را دادند، چرا كه دو قطبي شدن خطر بسيار بزرگي براي جامعه ما بود.

بازيگر «قلاده‌هاي طلا» با ابراز خرسندي از حضورش در اين فيلم گفت: من بسيار، بسيار خوشبختم كه در اين فيلم حاضر بودم. ما به عنوان هنرمند وظيفه‌اي در جامعه داريم كه به رسالت انبياء ربط دارد و بايد در اين راستا همه خطرات آن را به جان بخريم. اينكه فلان تهيه كننده يا فلان موسسه در فيلمش به ما نقش نمي‌دهد، اصلا مهم نيست، اگر احساس كرديم كه راهمان درست است، بايد در آن ثابت قدم باشيم.

در ادامه، ابوالقاسم طالبي ضمن بيان توضيحاتي درباره اينكه گفته مي‌شود عوامل اين فيلم تحريم‌ شده‌اند افزود: برخي فكر نكنند كه موفق شده و عوامل فيلم را تحريم كرده‌اند. همه بچه‌ها آنقدر سرشان شلوغ است كه وقت سر خاراندن ندارند. اينكه چهار نفر ما را تحريم كنند، اصلا مهم نيست.

واقعا جالب است كه در يك فضاي فرهنگي از خارج از كشور به يك نفر بگويند كه تو اين فيلم را نبين، چون آنقدر رشد پيدا نكرده‌اي و ممكن است با ديدن فيلم نظراتت عوض شود! ديديم كه امسال مجاهدين چنين كاري را انجام دادند، بسياري از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و خارجي هم بدون آنكه فيلم را ديده باشند، نقد كردند و متاسفانه عده‌اي هم در داخل كشور از اين جريان تبعيت نمودند.

محمدرضا عباسيان ـ مديرعامل موسسه رسانه‌هاي تصويري ـ كه در اين مراسم حاضر بود، در سخناني ضمن تبريك به ابوالقاسم طالبي براي ساخت «قلاده‌هاي طلا » گفت:‌ من بايد به آقاي طالبي تبريك بگويم. گاهي فكر مي‌كردم چطور يك نفر با اين همه مشكلات مي‌تواند به كارش ادامه دهد و ثابت قدم باشد و به اين نتيجه رسيده‌ام كه جز با توكل به خدا و توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري، نمي‌توان اين فشار را تحمل كرد.

وي ادامه داد: براي موسسه رسانه‌هاي تصويري افتخاري است كه در «قلاده‌هاي طلا» مشاركت كرده است. بايد بگويم من هم تا زماني كه بخش‌هايي از فيلم را در تدوين ديدم، ترديد بسياري درباره اين كار داشته‌ام اما خوشحالم كه اكنون در اين فيلم مشاركت كرديم.

در ادامه ابوالقاسم طالبي ضمن تشكر از موسسه رسانه‌هاي تصويري، يادآور شد: موسسه «روايت فتح»، «قلاده‌هاي طلا» را تهيه كرد و موسسه رسانه‌هاي تصويري هم ۳۳ درصد از رايت آن را خريداري كرده است. در كل اين فيلم حدود دو ميليارد تومان هزينه داشته و به دوستانم مي‌گويم كه شما هم بگوييد چقدر فيلمتان خرج داشته و از كجا پول گرفته‌ايد.

در اين نشست تعدادي ديگري از عوامل فيلم نيز سخناني را درباره حضور در قلاده‌هاي طلا مطرح كردند.

وزير ارشاد در پايان اين نشست لوح يادبودي را به عوامل فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» اهداء كرد.

علاوه بر سازندگان «قلاده‌هاي طلا»، سعيد رجبي فروتن‌ ـ مدير كل دفتر همكاري‌هاي سمعي و بصري و نمايش خانگي ارشاد ـ ، معاون اداري مالي وزارت ارشاد ، بهمن حبشي،‌ بابك خانيان و ... حضور داشتند.

در اين مراسم، جواد شمقدري ـ رييس سازمان سينمايي ـ به دليل سفرش به جشنواره‌ي شانگهاي چين حضور نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فیلم نامه اش ضعیف بود
      من انتظار داشتم خیلی بهتر باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج