جاباما
۲۵۸۲۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یک خانواده استثنایی داشته باشید

یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین تصمیماتی که به عنوان والدین باید بگیرید، هدفمند کردن زندگی فرزندان تان است. به عنوان والدین باید تعریف درستی از موفقیت برای آنها داشته باشید.

یک خانواده استثنایی داشته باشید




هفته نامه سلامت - ترجمه مریم سیفی: یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین تصمیماتی که به عنوان والدین باید بگیرید، هدفمند کردن زندگی فرزندان تان است. به عنوان والدین باید تعریف درستی از موفقیت برای آنها داشته باشید. به این ترتیب که اهداف کوچکی را برای شان مشخص کنید و اجازه بدهید خودشان در رسیدن به آن تلاش کنند. نقش شما به عنوان والدین همراهی فرزندان است اما این نکته را هم لحاظ کنید که تعریف موفقیت، دستیابی به اهداف و خواسته هایی نیست که شما مشخص کرده اید بلکه در این مورد باید به علایق و خواسته های فرزندانتان نیز توجه کنید.

یک خانواده استثنایی داشته باشید

فرزندتان را اجتماعی بار بیاورید

یکی از اهداف کلی که باید برای فرزندتان مشخص کنید، مهارت برقراری ارتباط با دیگران و اجتماعی شدن است. اجتماعی شدن یعنی اینکه فرزندتان بتواند شهروند خوبی باشد، با دیگران سازگاری داشته باشد و یک رابطه صمیمی و مطمئن با دیگران برقرار کند.

در این بین علایق فرزندتان را نیز بررسی کنید. برای مثال او را مجبور به برقراری ارتباط با افرادی که خودتان دوست دارید نکنید. اجازه بدهید فرزندتان خودش دوستانش را انتخاب کند و شما نیز در این زمینه او را همراهی کنید.

بزرگترین هدیه را به او بدهید

وقتی اهداف انتخابی فرزندتان متناسب با علایق، استعداد و سلیقه او است، فرزندتان در مسیر درستی قرار خواهد گرفت و به جایگاهی خواهد رسید که شایستگی اش را دارد. یکی از بزرگترین هدیه هایی که می توانید به فرزندتان دهید فراهم کردن بستری است که فرزندتان در آن بتواند در مسیر استعدادها و موهبت های الهی که به او داده شده، قدم بردارد و زندگی اش را بر اساس مهارت ها و علایقش شکل دهد.

به بچه ها قدرت بدهید

بچه ها برای رشد و رسیدن به بلوغ به ارتباطی موثر با والدین خود نیاز دارند که لازمه آن شنیده شدن آنهاست. متاسفانه اکثر ارتباطات بین والدین و فرزندان حول انتقاد کردن و وضع باید و نبایدها به آنهاست. البته این مهم است که در مورد موضوعات مختلف و بحث برانگیز با فرزندتان به گفتگو بپردازید اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه در یک محیط امن محبت آمیز و بدون تنش به گفتگو بپردازید.

فرزندتان دوست دارد کنار تابع بودن به قوانینی که برایش وضع کرده اید، به او در زمینه هایی خاص قدرت و اختیار انجام بعضی از کارهای مورد علاقه اش را نیز بدهید. بچه ها دوست دارند احساسات و خواسته هایشان از نظر شما مهم تلقی شود.

یک خانواده استثنایی داشته باشید

اولویت ها را شناسایی کنید

برای داشتن یک خانواده موفق ابتدا باید اولویت هایتان را شناسایی کنید. یکی از اولویت های شما ایجاد رابطه ای فعالانه بین خودتان و فرزندان تان است. در این بین عواملی که مانع به وجود آمدن چنین ارتباطی می شود را شناسایی کنید و آنها را به حداقل برسانید.

برای مثال تماشای تلویزیون، پیامک دادن، صحبت های طولانی با گوشی همراه، بازی های رایانه ای و هر چیزی که در اولویت نیست به حداقل برسانید. وقتی اولویت های زندگی تان را شناسایی کنید و بر اساس درجه اهمیت به آن بپردازید، ارتباط موثری با فرزندتان خواهید داشت.

محیط را امن کنید

فرزند شما محیط خانه را به عنوان یک فضای امن در ذهنش جای داده است. در این بین نقش شما در برقراری صلح و آرامش در فضای خانه خصوصا در رابطه با همسرتان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اگر مدام با همسرتان به مشاجره بپردازید دیگر فرزندتان احساس امنیت نخواهد کرد. سعی کنید مشاجره های زناشویی را به صورت خصوصی و دور از چشم فرزندتان انجام دهید و از به کار بردن کلمات بی ادبانه و توهین به یکدیگر اجتناب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج