۲۵۸۴۷۸
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش مدیرعامل ایران خودرو به تهدید پژو

به دنبال اظهارات اخیر مسوولان گروه پژو مبنی بر علنی کردن متن مذاکرات این شرکت فرانسوی با ایران خودرو به دلیل عدم تصمیم‌گیری شرکت ایرانی درباره آغاز مجدد همکاری‌ها، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو این اظهارات را تنها دارای مصرف داخلی در فرانسه دانست.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال اظهارات اخیر مسوولان گروه پژو مبنی بر علنی کردن متن مذاکرات این شرکت فرانسوی با ایران خودرو به دلیل عدم تصمیم‌گیری شرکت ایرانی درباره آغاز مجدد همکاری‌ها، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو این اظهارات را تنها دارای مصرف داخلی در فرانسه دانست.

هاشم یکه‌زارع در پاسخ به اینکه با توجه به اظهارات اخیر مسوولان پژو آینده حضور این شرکت در بازار ایران چه خواهد بود؟ اظهار کرد: خودروسازان جهانی از جمله پژو باید بدانند آن دوران که خودروسازان خارجی هر زمان که دوست داشتند وارد ایران می‌شدند و هر زمان که دوست داشتند به بهانه‌هایی چون تحریم، کار را متوقف می‌کردند، گذشته است.

وی با بیان اینکه از نظر ما اظهارات اخیر مسوولان پژو تنها دارای مصرف داخلی در آن کشور است، خاطرنشان کرد: این اظهارات به دو دلیل می‌تواند بیان شده باشد. یک دلیل این است که شرکت پژو از سوی سهامدارانش تحت فشار است که چرا تاکنون نتوانسته مجددا وارد بازار بزرگی چون بازار ایران شود و به نوعی از سوی سهامدارانش از ترس از دست دادن بازار ایران تحت فشار است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: از آن سو نیز ممکن است این اظهارات به رقابتهای داخلی خودروسازان فرانسوی برای حضور مجدد و گسترش فعالیتهایشان در بازار ایران باز گردد زیرا غیر از پژو، دیگر خودروسازان فرانسوی نیز مشتاقانه به دنبال حضور در ایران هستند.

وی افزود: ایران خودرو در دور جدید مذاکرات خود با پژو با جدیت موضوع رفتار گذشته این شرکت را دنبال کرده که اظهارنظر اخیر مدیران شرکت فرانسوی می‌تواند نوعی فرار رو به جلو در واکنش به این پیگیری طرف ایرانی باشد.

یکه‌زارع اظهار کرد: در این زمینه باید تاکید کنم موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی پژو در ایران و تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه‌ای پژو از جمله شروط ایران خودرو برای آغاز مجدد همکاری با این شرکت فرانسوی بوده که از سوی این شرکت نیز پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو همچنان به مذاکرات خود هم با پژو و هم با سایر خودروسازان جهانی ادامه خواهد داد. همانگونه که اعلام شده، ایران خودرو چهار شریک مهم خواهد داشت و اینکه این شرکا، کدام شرکتها هستند، بستگی به عملکرد خودروسازان خارجی و پذیرش شروط تعیین شده از سوی ما برای همکاری خواهد داشت.

اخیرا اعلام شد که کارلوس تاوارس - مدیرعامل گروه پژو سیتروئن، اظهار کرده است:" من مشکلات را مشاهده می‌کنم. به ما حمله می‌کنند و مقالات بسیار تهاجمی علیه ما در مطبوعات (ایران) منتشر می‌شود، تنها به این دلیل که ایران را ترک کرده‌ایم".

یک پایگاه خبری فرانسوی در این زمینه اعلام کرده است:" شرکت پژو سیتروئن به طور رسمی وضع مذاکرات با ایران خودرو را اعلام خواهد کرد تا طرف ایرانی خود را تحت فشار قرار دهد. درواقع پژو می‌خواهد به رجزخوانی‌ها و اقدامات تحریک آمیز ایران خودرو (در زمینه شراکت دوباره با پژو) پایان دهد".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      راست میگه خب ،چرا می خواین بیاین جای اینارو بگیرین .بذارین خودروهای بنجولشونو به مردم غالب کنن دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیر عامل ایران گاری باید از خودش و کارشان خجالت بکشند آنهم با خودکار که ماندگار باشد و پاک نشود .

    • asad

      انوقت حرفهای این مدیر گاری ساز کجا مصرف دارد

    • بدون نام

      مثلا ادای ادمهای غیرتی را در اورده !
      خخخخخ

    • مصطفی

      فقط خارجی ها بدونند اگه بخوان شاخ بشن مقابل ایرانی و غیرت ایرانی ... خودروهای اونها هم تحریم میشه ... ایرانی باغیرت است

    • فرهاد

      اره مصرف داخلی داره خداکنه رو کنه تا برگ زرینی دیگه از جنایات ایران خررویی ها رو بشه تا مردم بفهمن چه جنایت کارهایی هستید

    • رمضان

      تو که راست میگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      حرفای شما چی جناب مثلا مدیرعامل. البته مردم دیگه گول حرفای شما رو نمیخورن. 3ساله پژوی چینی میندازین به مردم فکر این روزا رو نمیکردین که بالاخره مردم آشغالاتونو تحریم میکنن. اینو بدون که این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست.

    • آزاد

      درود برمردم ایران...
      چنان کردند که دیگه هیچ خائني،نتونه مردم رو نادون فرض کنه...
      اگر هودرو نخریم مجبور میشن خودروی استاندارد تولیدکنن وبه قیمت مناسب بفروشن...

    • هاديn44

      فقط بايد خودرو بي كيفيت ايران خودرو و سايپا رو نخريد. من خودرو چيني دارم هر چي كه هست سگش شرف داره به آشغالهاي توليد داخي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج