۲۵۸۵۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد احتمالی عربستان

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به اینکه سلمان بن عبدالعزیز شانس بیشتری برای تصدی پست ولیعهدی عربستان رادارد تبعیت محض وی از سیاست های آمریکا را بخشی از ویژگیهای وی دانست.

خبرگزاری مهر: یک پایگاه عرب زبان با اشاره به اینکه سلمان بن عبدالعزیز شانس بیشتری برای تصدی پست ولیعهدی عربستان رادارد تبعیت محض وی از سیاست های آمریکا را بخشی از ویژگیهای وی دانست.

نهرین نت گزارش داد: سلمان بن عبدالعزیز۷۶ ساله فردی که بیشترین شانس را برای رسیدن به مقام ولیعهدی عربستان دارد در مقایسه با برادرش نایف معتدل تر است.

نهرین نت بیان کرد: وی در صورت تعیین به عنوان ولیعهد باید تمام بار امور کشور عربستان را به دوش بکشد زیرا ملک عبدالله ۸۹ ساله ،پیر و فرتوت شده است.

این پایگاه افزود: سلمان در بزرگترین مجموعه رسانه ای در جهان عرب که ۱۸ روزنامه از جمله الشرق الاوسط ، مجله، هفته نامه، ماهنامه وغیره را شامل می شود نقش زیادی دارد.

الحرمین بیان کرد: بر اساس اسناد ویکی لیکس در سال ۲۰۰۷ سلمان میانه خوبی با دموکراسی ندارد و شخصیتی است که روابط قوی با آمریکا دارد.

"رابرت گوردون" سفیر آمریکا در ریاض در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا۲۰۰۳ درباره وی می گوید: به نظر من وی قادر است که توازن دقیق برقرار کند. سلمان اهمیت روابط با آمریکا را درک می کند وبهیمن دلیل او تابع محض سیاست های آمریکا است.

این پایگاه بیان کرد: وی پس از اینکه مدت زیادی حاکم ریاض بود(قریب پنجاه سال) هم اکنون وزیر دفاع عربستان است که دیدارهایی از واشنگتن و لندن داشته است و با "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و "دیوید کامرون" دیدار کرده است.

این پایگاه می افزاید: وزارت دفاع به خریدهای نظامی از کشورهای غربی ظرف سالهای گذشته اهمیت زیادی داده است که در این میان آمریکا، انگلیس و فرانسه از جمله کشورهایی بوده اند که خریدهای نظامی از آنها بوده است.

سلمان با توجه به اینکه از مدتها قبل تا سال گذشته امیر ریاض بوده است حضور وی در این منصب سبب شده بود تعاملات سلمان با کشورهای خارجی بیشتر باشد.

یک منبع نزدیک به خاندان حاکم درباره وی می گوید: وی از نظر سیاسی فردی معتدل است اما نمی توان وی را لیبرال دانست زیرا به ارزشهای سنتی پایبند است.

این پایگاه می نویسد: وی از نظر چهره و بویژه محاسن شباهت زیادی به پدر خودعبدالعزیز بن سعود دارد. سلمان در سال ۱۹۳۵ در ریاض که در آنزمان واحه ای از خانه های خشتی بود متولد شد آنزمان هنوز نفت در آن کشف نشده بود و عمده درآمد مردم آن از راه حج، برداشت خرما و تربیت شتر بود.

سلمان یکی از سدیری های هفتگانه(نامی است که بر هفت تن از فرزندان ملک عبدالعزیز بن سعود که از همسرش حصه بنت احمد السدیری هستند اطلاق می شود) و بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیزمحسوب می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين

      لعن .............
      يا علي عليه السلام

    • حسین

      ببینید دوستان چرا نظر من رو نذاشتید مگه من چی نوشتم چه طور این وهابی ها هر چرت و پرتی علیه ما میخوان میگن شیعیان رو میکشن دسته جمعی بعد خودشون انفجار رو بر عهده میگیرن مگه من چی گفتم گفتم لعنت به دشمن علی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج