جاباما
۲۵۸۵۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پس از ۲۰ سال

پرونده زمین خواری ۳ هزار هکتاری بسته شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از صدور رای قطعی به نفع بیت المال در مهمترین پرونده زمین خواری پس از ۲۰ سال رسیدگی خبرداد و گفت: پرونده ۳۲۰۰ هکتاری زمین خواری بسته شد.

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از صدور رای قطعی به نفع بیت المال در مهمترین پرونده زمین خواری پس از ۲۰ سال رسیدگی خبرداد و گفت: پرونده ۳۲۰۰ هکتاری زمین خواری بسته شد.

علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری، گفت: زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و منابع ملی در سنوات اخیر در کشور واقعیت تلخی است که رنجش آحاد جامعه و بویژه مقام معظم رهبری را به همراه داشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در هشدار و تذکر صریح خود در اسفندماه ۹۳ خواستار رسیدگی دقیق و قانونی به این امر شدند.

محمدی مقدم ارزش اقتصادی پرونده ۳۲۰۰ هکتاری اراضی دولتی را با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی به ویژه کاربری های اخیر اراضی مذکور (گردشگری و توسعه باغات) رقمی بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری این پرونده را از حساس‌ترین پرونده های اختلافی منابع طبیعی در دو دهه اخیر در استان ذکر کرد و افزود: این پرونده که از سال ۷۳ تا ۹۴ درمحاکم قضایی در حال رسیدگی بود دو بار توسط دیوان عالی کشور، ماده ۱۸ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب اعمال شد و سرانجام با پشتیبانی های حقوقی سازمان جنگل ها، تلاش دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال و قضات شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان پس از ۲۱ سال به بیت المال بازگشت.

بر اساس این گزارش، از نظر موقعیت خاص جغرافیایی، این اراضی در مجاورت رودخانه زاینده رود و در حوزه دهستان یانچشمه از شهرستان بن واقع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج