جاباما
۲۵۸۷۹
۹ نظر
۶۷۱۵
۹ نظر
۶۷۱۵
پ

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

موفقیت و ثروت، به ندرت با پیروی از قواعد مرسوم و خطر نکردن به دست می‌آید. برعکس، بزرگ‌ترین موفقیت‌ها نصیب کسانی شده است که حاضر بودند بیرون از مرزبندی‌ها حرکت کنند.

برترین ها: موفقیت و ثروت، به ندرت با پیروی از قواعد مرسوم و خطر نکردن به دست می‌آید. برعکس، بزرگ‌ترین موفقیت‌ها نصیب کسانی شده است که حاضر بودند بیرون از مرزبندی‌ها حرکت کنند.

۱. اپرا وینفری

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

به نظر من اپرا یکی از خارق العاده ترین داستان های زندگی را دارد. همان طور که احتمالا می دانید اپرا ثروتمندترین آفریقایی-آمریکایی قرن 21 است و البته با ثروت خالص بالای 3 میلیارد دلار، شاید بتوان به او لقب تاثیرگذارترین زن دنیا را داد.

اپرا زمانی به دنیا آمد که مادرش تقریبا نوجوان بود و برای خرج زندگی در خانه ها به عنوان نظافتچی کار می کرد. او در فقر مطلق بزرگ شد. خانواده او آن قدر فقیر بودند که اپرا در مدرسه به دلیل پوشیدن لباسی دوخته شده از گونی های سیب زمینی مسخره می شد. اپرا وینفری همچنین قربانی سوء استفاده جنسی از طرف اعضای خانواده است، موضوعی که در برنامه تلویزیونیش با مردم در میان گذاشت.

ورق برای اپرا از زمانی برگشت که برنامه کوچکی در یک ایستگاه رادیویی به دست آورد. مدیران ایستگاه های رادیویی از قدرت گویندگی و شور او متحیر می شدند. اپرا با همین استعداد و علاقه خیلی زود نردبان ترقی را پیمود و ابتدا در ایستگاه های رادیویی بزرگ تر و در نهایت موفق به اجرا در تلویزیون شد.

جالب است بدانید رابرت ایبرت بود که توانست اپرا را برای اجرا در برنامه تلویزیونی معروفش (The Oprah Winfrey Show) راضی کند، برنامه ای که زندگی بسیاری از انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است.

۲. والت دیزنی

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

داستان زندگی والت دیزنی را از زمانی آغاز می کنیم که به عنوان یک پسر بچه در مزرعه ای کار می کرد و برای تفریح از اسب همسایه اش کاریکاتور می کشید. وقتی بزرگ تر شد تلاش کرد تا به عنوان کارتونیست در روزنامه یا مجله ای کار پیدا کند اما موفق نشد و در نهایت در یک استودیوی هنری مشغول به کار شد. وظیفه ی والت در آن استودیو تولید تبلیغات برای چاپ در جراید بود. بعد ها به واسطه کار در زمینه تبلیغات، به انیمیشن علاقه پیدا کرد و در نهایت توانست کمپانی انیمیشن سازی خودش را افتتاح کند.

اولین شخصیت کارتونی زاده شده به دست دیزنی، ازوالد خرگوش خوش شانس بود که چون در آن زمان تحت قرارداد کمپانی یونیورسال پیکچرز بود، والت دیزنی نتوانست ادعایی بر آن شخصیت داشته باشد. بعد ها برای جایگزینی ازوالد، والت دیزنی میکی موس را خلق کرد.

هرچند که دیزنی و کمپانی انیمیشن سازی اش در اوج موفقیت بودند اما او راضی نبود. والت مصمم بود بزرگترین و فوق العاده ترین شهر بازی دنیا را خلق کند، به یکی از همکارانش گفته بود: (میخوام شبیه به هیچ چیزی که تا الان وجود داشته، نباشه).

با توجه به دستاوردهای فوق العاده والت دیزنی در زمینه سرگرمی و تجارت و همچنین تعهد او و روحیه رام نشدنی اش، بدون شک دیزنی کارآفرینی بی مانند بود.

۳. جی.کی.رولینگ

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

امروزه جی کی رولینگ همانند الهه ای توسط دوست داران هری پاتر در سراسر دنیا پرستیده می شود اما زندگی او همیشه به این شکل نبود. درحقیقت قبل از اینکه دار و دسته عجیب و غریب جادوگرهایش او را نجات دهند، رولینگ داشت به ته خط می رسید. قبل از اینکه طلسم فروش کتابش آغاز شود، رولینگ به عنوان یک مادر تنها با کمک های دولت به سختی روزگار می گذراند.

امروزه ثروت خالص رولینگ حدود 1 میلیارد دلار تخمین زده می شود. همچنین شایعاتی شنیده می شود مبنی بر ریاست او بر بانک جادوگری گرینگوتز، البته این موضوع برای گوبلین ها یک راز به حساب می آید!

آیا می دانستید برخی افراد در سراسر دنیا معتقدند رولینگ در ازای الهام برای هری پاتر، روحش را به شیطان فروخته است؟ اگر آنقدر معروف باشید که مردم چنین شایعه ای برایتان درست کنند بدون شک کار بزرگی انجام داده اید.

۴. جان پائول دیخوریا

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

امروزه در سراسر دنیا او را برای محصولات آرایش بهداشتی اش برای مو(Paul Mitchell hair products) می شناسند اما بد نیست بدانید او کارش را از صفر آغاز کرد. او در کشور آمریکا از والدینی آلمانی-ایتالیایی متولد شد و برای زندگی به لس آنجلس فرستاده شد. جالب است بدانید کودکی او در پرورشگاه ها و حتی در میان دار و دسته های خلافکار خیابانی گذشت.

او زمانی برند پائول میچل را راه اندخت که در ماشینش زندگی می کرد و برای فروش محصولاتش به در خانه ها می رفت. اما تمام زحمات و سختی هایش به نتیجه رسید و امروزه درآمد سالانه برند پائول میچل بالغ بر 900 میلیون دلار است.

۵. کارلوس اسلیم

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

کارلوس یک کارآفرین مکزیکیست که از سنین خیلی پائین میل و علاقه ای شدید به اعداد داشت. او اقتصاد، حسابداری و مدیریت را از پدرش آموخت و برای نخستین بار در سن 11 سالگی در یک اوراق قرضه ی دولتی سرمایه گذاری کرد. از آن زمان تا بحال عشق و علاقه اش به کار با اعداد و ارقام کم نشده است و جالب است بدانید بین سال های 2010 تا 2013 او ثروتمندترین فرد در دنیا بود. ثروت خالص او امروز حدود 65 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۶. مادام سی جی واکر

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

سارا بریدلاو ( مادام سی جی واکر) زن فوق العاده ای بود. او به عنوان نخستین زن میلیونر خودساخته سیاه پوست شناخته می شود.

او در سال 1867 متولد شد در حالیکه والدین و خواهران و برادران بزرگترش به عنوان برده در مزرعه ای در لوئیزیانا به کار گرفته شده بودند. او اولین عضو از خانواده اش بود که به عنوان یک فرد آزاد متولد شد.
مادام واکر خط تولید محصولات آرایش بهداشتی اش را در حالی راه اندازی کرد که محصولات او به صورت اختصاصی برای سیاه پوستان طراحی می شدند. او بازاری را دید که هیچ کس دیگری به آن توجهی نداشت و راه حلی برای مشکلی ارائه کرد که کس دیگری علاقه ای به حل کردنش نداشت.

همانطور که احتمالا می توانید تصور کنید او در زمانی زندگی می کرد که برای هر قدم پیشرفت باید با تمام وجود می جنگید. یک زن باهوش، روشنفکر و سازنده که روحیه کارآفرینی در وجود او به خوبی تجلی یافت.

۷. استیو جابز

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

شما نمی توانید لیستی از کارآفرینان برجسته و شایسته احترام درست کنید و نام استیو جابز را از قلم بیندازید. جابز به این دلیل که خانواده اش از پس مخارج تحصیل او بر نمی آمدند، از کالج اخراج شد. در آن زمان او به طور غیر رسمی در برخی کلاس ها حاضر می شد و زندگی اش را با غدا خوردن مجانی در معبد کریشنا و برگرداندن قوطی های نوشابه در ازای پول می گذراند. جابز معتقد بود در حین شرکت در یکی از همین کلاس ها(کلاس خوشنویسی)، طرح حروف و طراحی فونت انقلابی مک به او الهام شده است.

جابز پس از گذراندن یک دوران حرفه ای فوق العاده موفق شد به همراه دوست دوران کودکی اش و متخصص الکترونیک استیو وزنیاک، کمپانی اپل را تاسیس کند. جابز که از طرف خیلی از افراد لقب پدر بزرگ انقلاب دیجیتال را یدک می کشد موفق شد برای همیشه سیر مصرف صنایع الکترونیکی را تغییر دهد. جابز در زمان مرگ ثروت خالصی حدود 8.3 میلیارد دلار داشت اما تاثیر او بر بسیاری از نسل های بعدی دنیای دیجیتال قابل شناسایی خواهد بود.

۸. اندرو کارنگی

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

فقط آوردن نام کارنگی کافیست تا در کلاس تاریخ دبیرستان صدای خمیازه به گوش برسد. بد نیست بدانید من هم در دوران مدرسه هیچ علاقه ای به کارنگی نداشتم اما امروزه اورا مثال کاملی از کارآفرینی می دانم.

کارنگی دوران کودکی سختی داشت. او کودکی اش را با کار کردن در کارخانه ها می گذراند و به گفته ی خودش شب ها تلاش می کرد بخوابد تا گرسنگی را از یاد ببرد.

کارنگی به هر حال بزرگ شد و توانست پیشرفت کند و موفق شد به عنوان سرپرست در کمپانی راه آهن پنسیلوانیا مشغول به کار شود. بعد از این شغل بود که او شروع به عملی کردن ایده های خودش کرد که موفق ترینش کارخانه فولاد بود. هرچند بسیاری کارنگی را ثروتمند ترین آمریکایی تاریخ می دانند اما او در دست و دلبازی هم یک اسوه به حساب می آمد.

با پیروی از این اعتقاد شخصی که ( فردی که ثروتمند بمیرد، بی آبرو مرده است)، کارنگی حدود 90 درصد از دارایی اش را به خیریه ها و بنیاد های گوناگون بخشید. کارنگی امروز به عنوان یکی از بزرگترین واقفین کتابخانه ها و موسسات آموزشی در سراسر ایالات متحده شناخته می شود.

۹. بنجامین فرانکلین

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

فقط یک کارآفرین می تواند دست به آزمایش هایی بزند که بنجامین پیر مشغول آن ها بود. جالب است بدانید اختراع میله برق گیر، عینک دو کانونی و اجاق گاز فرانکلین تنها بخشی از فعالیت های اوست.
همانند بسیاری از دیگر کارآفرینان، فرانکلین هم مردی بود با لقب های زیاد: دانشمند، سیاستمدار، مخترع، نویسنده، دیپلمات و تاجری کاربلد.

۱۰. جان دی.راکفلر

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر


راکفلر، یکی از ثروتمند ترین افراد در تمام تاریخ، به عنوان پسر یک فروشنده دوره گرد به دنیا آمد. او که استعدادش در زمینه کارآفرینی را در کودکی با فروش آبنبات و انجام وظایف عجیب برای همسایه ها نشان داده بود در نهایت تبدیل به بنیانگذار کمپانی نفتی استاندارد شد. شاید هیچ تجارتی مانند نفت نمی توانست راکفلر را ابر ثروتمند کند.

هرچند راکفلر همواره متهم می شد که از تاکتیک های مشکوک برای از میان برداشتن رقبایش استفاده می کند، اما او با الهام از کارنگی در طول زندگیش ۵۰۰ میلیون دلار برای هدف های بشردوستانه هزینه کرد.

۱۱. لری پیج

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

لری پیج که به همراه سرگی برین از بنیان گذاران گوگل به حساب می آید، کودکی متفاوتی با او داشت. لاورنس ادوارد پیج در مارچ 1973 در میشیگان آمریکا در حالی به دنیا آمد که والدینش هر دو متخصص علوم رایانه ای بودند و لری از سنین پائین با مفاهیم رایانه ای آشنا شد. لری پیج امروزه با سمت مدیر اجرایی شرکت آلفابت ثروت خالصی در حدود 51 میلیارد دلار دارد.

۱۲. هانس کریستین اندرسن

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

اندرسن در فقر و نداری بزرگ شد اما وقتی او در سن 14 سالگی در شهر کپنهاگ به تنهایی زندگی می کرد یک پیشگو داستان زندگی اش را اینگونه پیش بینی کرد: تو رنج زیادی خواهی کشید اما در نهایت مشهور خواهی شد.

آن پیشگویی به حقیقت پیوست. اندرسن ابتدا شروع به تلاش برای بازیگر شدن و پس از آن خواننده شدن کرد که در هر دو زمینه شکست خورد. اما در این بین کارگردان تئاتر سلطنتی دانمارک استعداد ویژه ای در وجود او دید و او را زیر پر و بال خود گرفت و شرایط را برای تحصیل او فراهم کرد. اما دوران تحصیل هم آسان نبود. اندرسن که در دوران تحصیل به شدت از طرف هم مدرسه ای ها و مدیر مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گرفت از آن روزها به عنوان یکی از تیره ترین روزهای زندگیش یاد می کرد.

پس از ترک مدرسه اندرسن شروع به انتشار داستان هایش کرد که به سرعت شهرت و معروفیتی که در کودکی به او وعده داده شده بود را برایش به ارمغان آورد. او هیچ گاه دوران فقر را از یاد نبرد و به گفته خودش داستان ( دخترک کبریت فروش) را با الهام از سرنوشت مادرش در کودکی نوشته است.

امروزه هانس کریستین اندرسن همچنان محبوب و شناخته شده است و بسیاری از فیلم ها و انیمیشن های دیزنی با اقتباس از داستان های جن و پری او ساخته می شود.

۱۳. بیل گیتس

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

بیل گیتس شاید مشهورترین کارآفرین زمان ما باشد. او در آن زمان با ثروتی در حدود 79 میلیارد دلار به مدت 16 سال ثروتمند ترین فرد زنده دنیا بود.

به عنوان یکی از بنیان گذاران بزرگترین کمپانی رایانه ای دنیا، گیتس مظهر انقلاب دنیای رایانه های شخصیست.

بیل گیتس که از سنین پائین استعدادش را در زمینه برنامه نویسی نشان داده بود در نهایت موفق به پایه گذاری مایکروسافت شد. او همچنین سیستم عاملی به نام ویندوز برای رایانه های شخصی طراحی کرد که به سرعت محبوب شد.

البته بیل گیتس هم به مانند بسیاری از دیگر کارآفرینان برتر دنیا، به خاطر فعالیت های بشر دوستانه اش شهرت دارد. جالب است بدانید گیتس به تنهایی حدود 28 میلیارد دلار به بنیادی کمک مالی کرده است که خود او در آن مشغول به کار است.

۱۴. مارک زاکربرگ

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

شاید کمتر کسی در سراسر جهان او را نشناسد. مارک زاکر برگ که امروزه به عنوان کارآفرین حوزه تکنولوژی و یکی از بنیانگذاران فیسبوک شناخته می شود در ماه می 1984 در وایت پلینز در نیویورک به دنیا آمد. زاکربرگ زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود موفق شد به همراه 4 هم اتاقی اش در خوابگاه همان دانشگاه شکل ابتدایی فیسبوک را آماده و اجرا کند. هرچند ایده آن ها در ابتدا فقط برای پوشش محوطه ی دانشگاه طراحی شده بود، فیسبوک با سرعتی خارق العاده و باورنکردنی توسعه پیدا کرد تا جاییکه در سال 2012 به رکورد 1 میلیارد نفر کاربر رسید.

جالب است بدانید مارک زاکربرگ با ثروت خالص حدود 56 میلیارد دلار یکی از جوان ترین میلیاردر های دنیاست. در سال 2018 مارک تنها شخص در بین 10 میلیاردر برتر مجله فوربس بود که زیر 50 سال داشت. همچنین مارک زاکربرگ در سال 2016 در همین مجله، یکی از 10 انسان قدرتمند دنیا معرفی شد.

۱۵. مایکل اس. دل

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره کمپانی دل، علاقه اش به تکنولوژی را زمانی نشان داد که در سن 15 سالگی دل و روده ی اپل 2 خود را بیرون ریخت تا ببیند چطور کار می کند. مایکل زمانی که در دانشگاه تگزاس درس می خواند در کنار تحصیل یک مغازه ی تجهیزات رایانه ای باز کرد و آن شروع همه چیز بود. مایکل اس دل به عنوان بنیانگذار کمپانی دل ثروت فردی خالصی در حدود 28 میلیارد دلار دارد.

۱۶. لری الیسون

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

او در اگوست 1944 در شهر نیویورک به دنیا آمد. به عنوان یکی از بنیان گذاران اراکل، لری الیسون در ابتدا مجذوب و مسحور تحقیقات ادگار اف.کاد شد. ادگار در 70 سالگی زمانیکه برای امپکس کار می کرد تحقیقاتی در زمینه پایگاه های داده ارتباطی انجام داده بود. جالب است بدانید همین تحقیقات در نهایت منجر به شکل گیری تشکیلات اراکل شد. لری الیسون که امروزه علاوه بر ریاست تشکیلات اراکل، در جهان به عنوان کارآفرین و همچنین به خاطر فعالیت های بشر دوستانه اش شناخته می شود امروزه ثروت خالصی بالغ بر 60 میلیارد دلار دارد.

۱۷. سرگی برین

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

سرگی یک دانشمند علوم رایانه ای آمریکایی- روسی است که به همراه لری پیج یکی از بنیان گذاران کمپانی گوگل است. او زمانی که در کالج استانفورد تحصیل می کرد پیج را ملاقات کرد و اولین تلاش هایشان برای راه اندازی یک موتور جستجوی غول پیکر آغاز شد. البته گوگل زمانی راه اندازی شد که هر دو از استانفورد اخراج شده بودند و با هم در یک گاراژ کار می کردند. سرگی برین که امروز مدیر شرکت آلفابت ( شرکت مادر گوگل ) است ثروت خالصی بالغ بر 50 میلیارد دلار دارد.

۱۸. آمانسیو ارتگا گاونا

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

تاجر میلیاردر اسپانیایی و بنیان گذار فروشگاه های لباس فروشی زارا که البته امروزه زیر مجموعه ای از گروه ایندیتکس فشن است. او در مارچ 1936 در کرونای کشور اسپانیا به دنیا آمد و در سن 14 سالگی در حالیکه پدرش در راه آهن کار می کرد مدرسه را برای کار در لباس فروشی رها کرد. ارتگا با ثروت خالص 60 میلیارد دلار، نفر چهارم ثروتمندان دنیا و پولدارترین میلیاردر اسپانیایی دنیاست.

۱۹. ایلان ماسک

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

ایلان ماسک به راستی نیازی به معرفی ندارد، توسعه دهنده و معتقد سرسخت انرژی های پایدار، یکی از بنیان گذاران تشکیلات تسلا، اسپیس ایکس، پیپل، سولار سیتی و اپن ال. جالب است بدانید ایلان علاوه بر تمام این مشغله ها ( او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره تسلا و اسپیس ایکس است)، بر روی مکانیسمی برای حمل و نقل و ترابری پر سرعت به نام هایپر لوپ کار می کند. ثروت خالص ایلان ماسک حدود 21 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۲۰. جف بزوس

داستان زندگی ۲۰ کارآفرین برتر کسب‌وکار در قرن اخیر

با نشان دادن استعداد و توانایی زیاد در زمینه تکنولوژی، جف موفق به گرفتن مدرک مهندسی الکترونیک و علوم رایانه ای شد. او در سال 1994 شغلش را که اتفاقا درآمد بسیار خوبی داشت را رها کرد تا بر روی ایده ی راه اندازی آمازون در گاراژ خانه اش کار کند. جف بزوس که امروزه به عنوان بنیان گذار، عضو هیئت مدیره، مدیر عامل آمازون شناخته می شود ثروت خالصی بالغ بر 140 میلیارد دلار دارد.

منابع: inc, viraltalks

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آناهیتا

      سلام.از مکطالب قشنگتون تشکر میکنم ضمنا از افراد موفق کشور خودمون هم معرفی کنید ممنون میشم.مرسی

    • کلانتری ssd-cg

      مطلب و سایت خوبی دارید.

    • بدون نام

      مطالب جالب وخواندنی خوبی است باتشکر فقط جای افراد موفق ایرانی خالی است

    • بلا

      عالی

    • بدون نام

      ایرانی بودن پخی نمیشدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        اگه دقت کنید تمام ایرانی هایی که از اینجا رفتن، تونستن موفق بشن
        کجیط سمیعی
        مریم میزاخانی
        و ...

      • بدون نام

        نه به خاطر اینکه ایرانی بودن بلکه اگر در ایران بودن. در کشور ما همه چیز انحصاریه و فساد اداری و اقتصادی داریم، تا یکی میاد بال و پر بگیره دیگه هیچی ولش کن

    • بدون نام

      همشون آمریکایی
      شرایط خوب باعث شکوفایی استعدادها میشه

    • بدون نام

      بسیار جالب خیلی زیباست که این افراد چطور در آمد کسب کنند ومیلیاردر بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج