۲۵۸۸۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برقراری پرواز مستقیم میان ایران و برزیل

وزیر صنعت با اشاره به محدودیت ایران در حوزه تعداد هواپیماها و پروازهای مستقیم به سایر کشورهای دنیا، گفت: خط مستقیم هوایی میان ایران و برزیل باید برقرار شود.

خبرگزاری مهر: وزیر صنعت با اشاره به محدودیت ایران در حوزه تعداد هواپیماها و پروازهای مستقیم به سایر کشورهای دنیا، گفت: خط مستقیم هوایی میان ایران و برزیل باید برقرار شود.

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه امروز هیات اقتصادی و تجاری ایران و برزیل اظهار داشت: تحریم‌هایی که در گذشته علیه ایران اعمال شده، منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در تامین تعداد هواپیما به وجود آورده است که امیدواریم در آینده شرایط تغییر کرده و بتوانیم نیاز کشور را در رابطه با این کالا تامین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برزیل برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران باید ارتباط مستقیم هوایی و دریایی را برقرار کرده و زمینه ساز برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور شود.

وی تصریح کرد: برزیل به جهت موقعیت جغرافیایی و آب و هوا در بخش کشاورزی پتانسیل‌های بسیاری دارد که می تواند وارد سرمایه‌گذاری مشترک برای دو کشور قرار گیرد، ضمن اینکه در ایران نیز منابع سرشار هیدروکربنی، فرآورده های شیمیایی و پتروشیمی می تواند زمینه ای برای سرمایه گذاری موفق برزیلی ها در ایران باشد.

نعمت زاده افزود: در معادن، صنایع پیشرفته الکترونیکی، اتوماسیون و نرم افزار همکاری های بسیار موثری میان ایران و برزیل می‌تواند شکل گیرد. در همین حال، تجهیزات پزشکی یکی از زمینه هایی است که برزیل می تواند بر مبنای آن تولید مشترک داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در منطقه خاورمیانه زندگی می کنند که بر این اساس ایران می تواند هاب سرمایه گذاری و همکاری مشترک با برزیل باشد، در حالی که برزیل هم در زمینه صنایع هوایی پیشرفت خوبی داشته و هواپیماهای منطقه ای تولید نموده و با توجه به گستردگی ایران در اختیار کشورمان قرار گیرند.

وی خواستار گسترش همکاری های مشترک ایران و برزیل برای تولید و صادرات محصولات غذایی و گسترش غذای حلال شد.

همچنین در این دیدار، آرماندو مونترو وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل گفت: رئیس جمهور برزیل بر گسترش روابط با ایران تاکید بسیاری دارد و این کشور در شرایط مذاکرات هسته ای ایران کاملا از اهداف صلح آمیز انرژی هسته ای ایران دفاع کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ثمره مذاکرات در گفتگوهای دیپلماسی متبلور شده و تهران این روزها به یک مقصد بسیار پراهمیت برای تجار جهانی و بین المللی تبدیل شده است که در این راستا البته برزیل و ایران با توجه به پیشینه روابط خود باید تعاملات تجاری را تحکیم بخشند.

وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل خاطرنشان کرد: تجارت ایران و برزیل در سال ۲۰۱۴ بسیار ناچیز بوده است که باید با سرمایه گذاری های مشترک این رقم افزایش یابد و این در شرایطی است که صنایع غذایی را نیز نباید از یاد برد و برزیل هم آمادگی دارد تبادلات تجاری خود با ایران را در این بخش افزایش دهد.

مونترو در ادامه به پیش بینی های صندوق بین المللی پول در خصوص اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران دارای پتانسیل بالقوه برای رشد و ظهور در اقتصاد جهانی است که ما هم آمادگی داریم تجارت خود را با این کشور گسترش دهیم.

وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری های زیرساختی و افزایش تولید، ایران و برزیل می تواند سرمایه گذاری مشترک داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج