۲۵۸۹۰۱
۱ نظر
۵۰۷۶
۱ نظر
۵۰۷۶
پ

آموزش خلبانی، ناقابل، ساعتی ۴۰۰ هزارتومان

می‌خواهید چه کاره شوید؟ سوالی که در روزگار کودکی گریبانمان را می‌گرفت و در پاسخش بیشتر ما یا دکتر می‌شدیم یا خلبان. آرزویی که شاید بسیاری از ما همچنان آن را در سر می‌پرورانیم و تأسف می‌خوریم که چرا نتوانسته‌ایم به آرزوهای کودکی‌مان دست پیدا کنیم.

ایسکانیوز: می‌خواهید چه کاره شوید؟ سوالی که در روزگار کودکی گریبانمان را می‌گرفت و در پاسخش بیشتر ما یا دکتر می‌شدیم یا خلبان. آرزویی که شاید بسیاری از ما همچنان آن را در سر می‌پرورانیم و تأسف می‌خوریم که چرا نتوانسته‌ایم به آرزوهای کودکی‌مان دست پیدا کنیم.

خلبانی هر چند حرفه‌ای دهان پرکن و جذاب به نظر می رسد اما شاید بهتر است سختی ها و خطرات این حرفه را از زبان یک خلبان شنید تا بتوان در مورد آن قضاوت کرد. خلبان در طول پرواز خود مسئولیت جان صدها مسافر را بر دوش دارد. داشتن توانایی مدیریت بحران و حفظ قوه تعقل و تفکر و خونسردی حتی تا دم مرگ توانایی‌هایی است که یک خلبان به آن نیاز دارد. گرفتن بهترین تصمیم در کوتاه‌ترین زمان با حفظ خونسردی، همان مدیریت عالی بحران است. از همین رو شاید خلبانی یکی از حرفه هایی باشد که برای ورود افراد به آن باید دقت نظر بالایی داشت و همین سبب می شود که شرایط برای ورود افراد علاقه مند به این حرفه سخت تر شود و خلبانی و پرواز به یکی از آرزوی ها و حرفه های دست نیافتنی تبدیل شود.

آموزش خلبانی، ناقابل، ساعتی 400 هزارتومان

شرایط ورود به دانشگاه خلبانی

اولین راه ورود به حرفه خلبانی ورود به دانشگاه و پذیرش کنکور است. برای ورود به دانشکده پرواز شرکت هواپیمایی کشور، فرد متقاضی باید دارای مدرک دیپلم متوسطه و مدرک پیش‌دانشگاهی در رشته ریاضی باشند و در کنکور سراسری شرکت کند. البته تازه این اول راه است و فرد در صورت کسب نمره علمی لازم و انتخاب کد رشته خلبانی در انتخاب رشته خود می‌تواند وارد مرحله معاینه پزشکی، مصاحبه و گزینش شرکت هواپیمای کشور شود.

آموزشگاه‌های خصوصی و تحقق آرزوی پرواز

شاید اگر ما در چند دهه‌ گذشته زندگی می‌کردیم باید همچنان در حسرت دستیابی به آرزوهایمان بودیم اما گسترش آموزش‌های غیردولتی و رشد موسسات خصوصی کار را برای تحقق آرزوهایمان آسان‌تر کرده است.

اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که نتوانسته‌اید آرزوی پرواز را با ورود به دانشگاه محقق کنید؛ راه دیگری پیش پا دارید. راهی که کمی آسان‌تر به نظر می رسد اما هزینه مالی بسیاری در بردارد.

از جایی که امروز فضای مجازی کار دسترسی به اطلاعات را برای ما آسان کرده، یک گشت زنی ساده در اینترنت می‌تواند چندین موسسه آموزشی را پیش پای شمایی که عظمتان را برای خلبانی و پرواز جزم کرده‌اید، بگذارد. با اولین جست‌وجوی ساده‌ی عبارت "آموزش خلبانی در اینترنت"، آموزشگاه مجازی فنون هوایی نظر را به خود جلب می‌کند.

شرایط ورود به دوره‌های آموزشی خلبانی

برای ورود به این آموزشگاه باید حداقل دارای دیپلم متوسطه و حداقل سن ۱۸ سال برای دوره های خلبانی و ۲۱ سال برای دوره دیسپچری باشید. البته به غیر از این باید صلاحیت پزشکی خود را نیز دریافت کرده باشید.

این آموزشگاه چندین دوره آموزش پرواز را برای دوستاران خلبانی ارائه می‌کند که از آموزش خالبانی شخصی گرفته تا آموزش خلبانی تجاری و حتی مهمانداری.

آموزشگاه مجازی فنون هوایی، اولین آموزشگاهی است که مرحله دوره زمینی را به صورت مجازی و آنلاین به دانشجویان آموزش می دهد و به آنها مدرک و گواهینامه پرواز خلبانی را ارائه می‌کند.

ساعتی ۴۰۰ هزار تومان برای پرواز با هواپیما

آموزش پرواز در آموزشگاه‌های خصوصی هزینه مالی زیادی برای دانشجویان دارد. برای دریافت مدرک دوره خلبانی شخصی یا ppl، دانشجو باید دوره کلاسهای زمینی را به مدت ۴ ماه طی کنند که هزینه تمام شد این کلاسهای زمینی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. علاوه براین دانشجویان خلبانی شخصی باید ۴۰ ساعت پرواز را نیز بگذرانند که بابت هر ساعت پرواز نیز باید ۴۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کند. در مجموع خلبان شدن چیزی حدود ۲۰ میلیون آب می‌خورد.

آموزش خلبانی، ناقابل، ساعتی 400 هزارتومان

آموزش خلبانی تجاری یا cpl، نیز تفاوت چندانی از لحاظ هزینه و مدت زمان آموزش ندارد. در این دوره آموزشی نیز دانشجو باید ۴ ماه دوره زمینی خود را بگذراند که هزینه اش مشابه با دوره خلبانی شخصی است. اما در این دوره دانشجو به واسطه اینکه باید ساعات بیشتری را پرواز کند باید هزینه بیشتری را متقبل شود. در این دوره دانشجو باید ۱۰۰ ساعت پرواز کند که در مجموع تنها هزینه پرواز برای او ۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد. این دوره آموزشی در مجموع هزینه‌ای حدود ۴۴ میلیون تومان در بردارد.

اما دوره خلبانی در شرایط آب و هوایی بد یا به عبارتی دوره خلبانی instrument rating، یکی از دوره‌هایی است که کلاس‌های پروازش هزینه بالایی به واسطه آموزش خاصش دارد. این دوره نیز به انضمام ۴ ماه کلاس زمینی ۲۰ ساعت پرواز دارد که هزینه هر ساعت پرواز مبلغی حدود ۷۰۰ هزار تومان است. در مجموع این دوره برای هر دانشجو حدود ۱۸ میلیون آب می‌خورد.

تمامی این دوره‌های آموزش خلبانی مکمل یکدیگرند و دانشجویی نمی تواند دوره ای را بدون گذراندن دوره های پیشین بگذراند.

علاوه بر دوره های آموزش خلبانی، این آموزشگاه دوره های آموزش دیسچری یا مدیریت پرواز و مهمانداری را نیز به علاقه مندان آموزش می‌دهد.

دوره آموزش دیسچری یک دوره آموزشی ۵ ماه دارد که هزینه آن ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. دوره مهمانداری نیز دوره ی آموزشی ۷ ماه دارد که از این ۷ ماه دو هفته به کلاس‌های عملی اختصاص پیدا می کند. این دوره نیز ۳ میلیون و ۸۰۰ تومان هزینه در بردارد.

تا دلتان بخواهد آموزشگاه خلبانی داریم

این روزها آموزشگاه‌های خلبانی یکی پس از دیگری به خصوص در تهران تاسیس می‌شوند. برای باور آن کافی است سری به فرودگاه پیام بزنید تا مجموعه‌ای از موسسات آموزش خلبانی را بینید که مانند قارچ در هر گوشه رشد کرده اند. براساس آنچه که کاظم عبداللهی، رئیس مرکز آموزش فنون هواپیمایی فرودگاه مشهد مقدس می گوید: همه این موسسات معتبر هستند و علاقه مندان به پرواز می‌توانند به هر کدام از آنها مراجعه کنند.

در میان این بازار پر رقیب آموزشگاه های خلبانی اما آموزشگاه مجازی فنون هوایی یک ویژگی خاص در مقابل دیگران دارد و آن راه اندازی کلاسهای مجازی و آنلاین در دوره های مجازی است.

ورورد آموزش مجازی به حوزه خلبانی

کاظم عبداللهی، رئیس مرکز آموزش فنون هواپیمایی فرودگاه مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسکانیوز می‌گوید: مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی تقریبا از سال ۹۱ همراه با توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های جدید آموزشی به منظور گسترش فرهنگ هوانوردی به اقصی ‌نقاط کشور و همچنین برای بالا بردن سطح کیفی آموزش‌های هوانوردی با استفاده از جدیدترین فناوری روز دنیا اقدام به راه‌اندازی دوره‌های آموزش هوانوردی به‌صورت مجازی کرده است.

البته در واحدهای مجازی فقط دوره‌های زمینی آموزش داده می‌شود که پس از گذراندن دوره‌های زمینی دوره‌های پروازی به صورت حضوری به دانشجویان تدریس می‌شود. دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در امتحان، گواهینامه خود را از هواپیمایی کشوری دریافت می کند. آنها پس از دریافت سه گواهینامه از این آموزشگاه می‌توانند برای جذب و استخدام به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.

اعتقادی به آموزش مجازی ندارم

او در ادامه می‌گوید که طرفدار این گونه آموزش نیست و آن را نقد می کند.

به گفته رئیس مرکز آموزش و فنون هواپیمایی، این آموزشگاه برای اولین بار در ایران وخاورمیانه راه اندازی شده و فعلا ج به عنوان تنها مرکز مجازی در تهران و خاورمیانه در زمینه علوم هوانوردی، ایستاچری و مهمانداری فعالیت می‌کند.

آموزش خلبانی، ناقابل، ساعتی 400 هزارتومان

او در رابطه با نظارت بر فعالیت‌های این مرکز آموزشی می‌گوید: این واحد آموزشی وابسته به مرکز دولتی علوم و فنون و زیر نظر هواپیمایی کشوری است و تنها آموزشگاه دولتی است که با سابقه ۷۵ ساله خلبانان بی شماری را پرورش داده است.

با وجود اینکه کاظم عبداللهی رئیس مرکز آموزش و فنون هواپیمایی است اما می گوید: دوره‌های مجازی مورد تأیید نیستند و اگر کسی به دنبال یادگیری خلبانی است بهتر است برای آموزش خلبانی به صورت حضوری اقدام کند. چون در آموزش حضوری نیز مشکلات بسیاری وجود دارد چه برسد به آموزش مجازی. در کشور ما هم آن طور که باید و شاید مفهوم مجازی و آنلاین اجرایی نمی‌شود و این یکی دیگر از معایب آموزش مجازی است.

اعتبار این مدارک چقدر معتبر است؟

به گفته عبدللهی، مدرک آزاد خلبانی معتبر است چون شما هرچند که مدرک دانشگاهی داشته باشید مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری نیست مگر این که امتحان سازمان هواپیمایی کشور را بدهید. پس از قبولی در این آزمون تازه می‌توانید وارد عرصه بازار کار شوید.

تعداد خلبان‌های زن در مقایسه با مردان

رئیس مرکز آموزش مجازی فنون هوایی می‌گوید: تعداد دختران متقاضی کلاس‌های خلبانی یک به ده است. تقریبا در یک کلاس ۱۲ نفری ممکن است که یک دانشجوی زن وجود داشته باشد. تعداد محدود زنان خلبان در کل کشور نیز به همین شکل است. ما در کل کشور دو خلبان زن داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ِDAvid

      اگه با گواهینامه ی 20 میلیونی که میدن بشه خلبان شد یعنی گواهینامش برای استخدام جهت خلبانی مفید باشه ارزششو داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج