۲۵۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«مک دونالد» ۸۱ میلیارد دلار می ارزد، مایکروسافت ۷۸!

۱۰۰ برند برتر دنیا

شرکت تحقیقاتی «میل وارد براون» (Millward Brown) طی تحقیقات جدید خود، ۱۰۰ برند برتر دنیا را در قالب لیست «برندز» (Brandz) که همه ساله منتشر می شود، معرفی کرد.

شرکت تحقیقاتی «میل وارد براون» (Millward Brown) طی تحقیقات جدید خود، ۱۰۰ برند برتر دنیا را در قالب لیست «برندز» (Brandz) که همه ساله منتشر می شود، معرفی کرد.

برند اَپل (Apple) با افزایش ۸۴ درصدی ارزش آن از سال گذشته تاکنون رتبه اول این لیست را به دست آورد و ارزش آن ۱۵۳ میلیارد دلار تعیین شد و به این ترتیب توانست دوره ۴ ساله برتری گوگل (Google) را پایان بخشد و از رتبه سوم به رتبه اول این لیست بیاید

شبکه اجتماعی «فیس بوک» (Face book) با ارزش ۱/۱۹ میلیارد دلاری برای اولین بار به لیست «برندز» وارد شده و در مقام ۳۵ قرار گرفت

به گفته «پیتر ولش» (Peter Walshe)، مدیر کل گزارش «برندز» عرضه «آی پد» (ipad) و هم چنین «ای فون» (iphone) و برنامه های جانبی آن در رشد ارزش برند شرکت اَپل تأثیر ویژه ای داشته است.

بنابر مطالعات صورت گرفته، ارزش ۱۰۰ برند برتر معرفی شده جمعاً با ۱۷ درصد افزایش به ۴/۲ تریلیون دلار رسیده است.

گفتنی است که امسال ۱۹ برند از ۱۰۰ برند دنیا، مربوط به ۵ کشور درحال توسعه (BRICS) شامل برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی می باشد.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۶ تنها دو کشور در حال توسعه در لیست برندهای برتر دنیا نامبرده شده بودند که این نشان از افزایش قدرت خرید در این کشورها دارد؛ ضمن اینکه شواهد حاکی از آن است که مردم این کشورها به برندهای غربی توجه بیشتری دارند. به طور مثال، برند لوکس «لویی ویتون» که بازار برزیل دومین بازار بزرگ برای محصولات آن به شمار می آید، از توسعه اقتصادی در این کشورها سود فراوانی به دست آورده؛ چنانکه ارزش این برند با رشد ۲۳ درصدی به ۳/۲۴ میلیارد دلار رسیده و رتبه ۲۶ را به دست آورده است.

100 برند برتر دنیا

یکی دیگر از جنبه های این گزارش این است که نقش برند برای موفقیت در تجارت جهانی روز به روز بیشتر مشخص می شود.

گفتنی است که مطالعات انجام شده برای تعیین ۱۰۰ برند اول جهانی در لیست «برندز» براساس ارزش دلاری این برندها، عملکرد اقتصادی و نظرخواهی مشتریان صورت می گیرد. ارزشیابی انجام شده در لیست برندز، تنها سیستمی است که نظر مردم را نیز در مطالعات خود دخیل می کند.
برندهای تاریخی که در سراسر دنیا بیش از 50 سال حضور دارند، امسال نیز همچون هر سال در لیست نامبرده حاضر بودند. برای مثال، کوکاکولا با رتبه ششم، «آی بی ام» (IBM) با رتبه سوم و مک دونالد با رتبه چهارم از این دسته به شمار می آیند.

این کمپانی ها علاوه بر سیاست های درست مدیریت که از آن برخوردارند، توجه زیادی به برند خود در راستای ارتباط با مشتری و کسب موفقیت های تجارت جهانی دارند و این رمز موفقیت و بقای این کمپانی ها است.

نکته مهم دیگر در این گزارش این است که برندهای فن آوری اطلاعات، یک سوم از 100 برند برتر دنیا را تشکیل می دهند که این نشان از وابستگی زندگی روزانه انسان ها به اینگونه محصولات می باشد. هم چنان که اَپل از میان این برندها، مقام نخست را در کل دنیا به دست آورده است، گوگل نیز با ارزش 5/111 میلیارد دلار بعد از آن قرار گرفته و IBM با ارزش 9/100 میلیارد دلار رتبه سوم را به دست آورده و این سه برند در زمره برندهای حوزه فناوری اطلاعات به شمار می آیند.

نکته قابل ذکر دیگر این است که شبکه اجتماعی «فیس بوک» (Face book) با ارزش 1/19 میلیارد دلاری برای اولین بار به لیست «برندز» وارد شده و در مقام 35 قرار گرفت.

گفتنی است که این برند بیشترین میزان افزایش در ارزش، یعنی افزایش 246 درصدی را تجربه کرده است.

از میان برندهایی که در زمینه خرده فروشی فعال هستند، آمازون (Amazon) به عنوان باارزش ترین انتخاب، رتبه چهاردهم لیست را به دست آورد. ارزش برند آمازون با افزایش 37 درصدی به 6/37 میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، برندهای مربوط به «فست فود» (Fast Food) با رشد 22 درصدی، از برندهای لوکس با رشد 19 درصدی، و برندهای با تکنولوژی بالا که رشد 18 درصدی داشتند، پیشی گرفتند.

از سوی دیگر، در بخش نفت و گاز کمترین میزان رشد برندها را شاهد بودیم، زیرا میزان رشد آنها حدود یک درصد تعیین شده است.

شرکت بریتیش پترولیوم (British Petroleum) به واسطه بروز فاجعه نشت نفت در خلیج مکزیک، به یکی از بازنده های بزرگ این لیست تبدیل شد و با 30 پله سقوط به رتبه 64 دست پیدا کرد.

تویوتا (Toyota) به عنوان باارزش ترین برند اتومبیل با ارزش 11 درصدی به ارزشی معادل 1/24 میلیارد دلار رسید.

منبع: روزنامه اقتصادی آسیا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج