۲۵۹۲۰۷
۱ نظر
۵۰۲۴
۱ نظر
۵۰۲۴
پ

سفر به یونان در قلب تاریخ

یونان كشوری است با تاریخی هزاران ساله و نوار ساحلی طولانی كه آن را به دریای مدیترانه و اژه متصل می‌كند. هنگام سفر به این كشور نه تنها برای قدم زدن در دل تاریخ كه باید برای لذت بردن از سواحلی زیبا برنامه‌ریزی كنید.

مجله زندگی ایده آل: فرقی نمی‌كند از طرفداران تاریخ و آثار باستانی باشید یا دوستدار فلسفه و هنر؛ طرفدار دنیای سیاست باشید و عاشق دموكراسی یا حتی اهل ورزش؛ در هر حال كشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالكان شما را به سوی خودش فرا می‌خواند؛ كشوری كه راه رفتن روی سنگفرش‌ خیابان‌هایش قدم زدن با افلاطون و ارسطو و. . . را در ذهن زنده می‌كند.

سفر به یونان در قلب تاریخ

یونان كشوری است با تاریخی هزاران ساله و نوار ساحلی طولانی كه آن را به دریای مدیترانه و اژه متصل می‌كند. هنگام سفر به این كشور نه تنها برای قدم زدن در دل تاریخ كه باید برای لذت بردن از سواحلی زیبا برنامه‌ریزی كنید. پس از همین حالا بخشی از برنامه سفرتان را به جزیرها‌ی یونان به خصوص جزیره تاریخی كرت و جزیره شاعرانه سنتورینی اختصاص دهید.

اینجا فهرستی از دیدنی‌های یونان است:

آكروپلیس

ارتفاع ۱۵۰ متر از سطح زمین و حدود ۳ هكتار مساحت! این مشخصات جغرافیایی یكی از قدیمی‌ترین بناهای باستانی جهان است كه در قلب آتن جا گرفته؛ تپه معروف «آكروپلیس».

سفر به یونان در قلب تاریخ

هادریان

این طاق زمانی نه چندان نزدیك تنها دروازه شهر بوده. این طاق سنگی علاوه بر نوع معماری هنرمندانه‌اش به خاطر كتبیه‌هایی كه استادانه رویش حك شده‌اند مشهور است.

معبد پارتنون

یونانیان باستان معبد پارنتون را با تمام شكوه و جبروتش به الهه آتنا پیشكش كردند. كمی كه زمان گذشت این معبد تبدیل شد به خزانه یونان؛ آتن كه به دست عثمانی‌ها فتح شد پارنتون كلیسای مسیحیان شد تا اینكه بالاخره در اوایل ۱۴۶۰ تبدیل شد به مسجدی با یك مناره!

سفر به یونان در قلب تاریخ

تئاتر دیونیسوس

این بنای سنگی كه از ۵ قرن قبل میلاد تا امروز میزبان اجرای چند هزار از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌های جهان بوده.

شاعرانه‌های سنتورینی

جزیره سنتورینی با خانه‌های سفید و گنبدهای آبی رنگی كه روی صخره‌هایی شیب‌دار جا خوش كرده‌اند یكی از زیباترین و شاعرانه‌ترین مقصدهایی است كه می‌توانید در سفر به یونان تجربه كنید. سنتورینی، زیبایی بی مثالش را مدیون انفجار آتشفشانی است كه به گواه تاریخ ۱۶۳۰ سال قبل از میلاد رخ داده.

سفر به یونان در قلب تاریخ

میدان سینتاگما

روزگاری نه چندان نزدیك در میدان سینتاگمای آتن باغی بوده به نام میوسس. این باغ كه آن زمان پاتوق فیلسوفانی چون سقراط و افلاطون بوده حالا تبدیل شده به یكی از مشهورترین میدان‌های دنیا.

كافه نشینی در آتن!

اگر اهل كافه نشینی هستید به محله كوچك و شاعرانه آنافیوتیكا، با ساختمان‌های سفید، كوچك و شیب‌دارش سری بزنید و از نشستن در كافه‌های آن لذت ببرید. برای كافه نشینی در آتن می‌توانید روی محله‌های اومانیا، میدان موناستیراكی (خیابان میائولی)، میدان پسیرمی و میدان سینتاگما حساب كنید.

سفر به یونان در قلب تاریخ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      انفجار اتشفشان چه طور باعث زیبا تر شدن سانتورینی شده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج