جاباما
۲۵۹۲۲۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«هیچکاک»، اولین کارگردان «جیمز باند»!

در میان کارگردانانی که در طول عمر بیش از ۵۰ سال مجموعه «جیمز باند» به ساخت این فیلم نزدیک شدند، نام «آلفرد هیچکاک»، کارگردان بزرگ تاریخ سینما بیش از سایرین جلب توجه می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: در میان کارگردانانی که در طول عمر بیش از ۵۰ سال مجموعه «جیمز باند» به ساخت این فیلم نزدیک شدند، نام «آلفرد هیچکاک»، کارگردان بزرگ تاریخ سینما بیش از سایرین جلب توجه می‌کند.

هنگامی که کارگردان مطرحی چون «استیون اسپیلبرگ» و «کوئنتین تارانتینو» برای ساخت فیلم «جیمز باند» ابراز علاقه می‌کند، چه کسی بهتر از «آلفرد هیچکاک» می‌توانست فیلمی از این مجموعه را کارگردانی کند؛ کارگردانی که در سال ۱۹۵۹ به ساخت اولین قسمت از این مجموعه اکشن نزدیک شد.

«یان فلمینگ»، نویسنده سرشناس انگلیسی اولین کسی بود که ایده‌ی سپردن کارگردانی فیلم «جیمز باند» به «آلفرد هیچکاک» به ذهنش خطور کرد و از طریق یک دوست مشترک و ارسال یک تلگرام نظر این کارگردان اسطوره‌ای تاریخ سینما را برای ساخت اولین فیلم بر اساس رمان «گلوله آتشین» از مجموعه «جیمز باند» جویا شد.

«هیچکاک»، اولین کارگردان «جیمز باند»!

به گزارش ورایتی، «فلمینگ» نویسنده رمان‌های «جیمز باند» در تلگرام خود طرح کلی داستان فیلم را برای «هیچکاک» ارسال می‌کند که درباره به سرقت رفتن یک بمب اتم توسط یک گروه مافیایی بود، اما متأسفانه «فلمینگ» و «هیچکاک» هیچگاه نتوانستند به صورت حضوری در رابطه با ساخت این فیلم بحث کنند.

هنوز مشخص نیست آیا هیچکاک فیلمنامه «جیمز باند» را مطالعه کرده است یا خیر، اما گویا او تمایل نداشته در فاصله کمی پس از ساخت فیلم «شمال از شمال غربی»، فیلم جدیدی در ژانر جاسوسی بسازد.

اما اگر «هیچکاک» ساخت فیلم «جیمز باند» را بر عهده می‌گرفت، چه کسی نقش مأمور ۰۰۷ را ایفا می‌کرد؟

در آن زمان «ریچارد برتون» به عنوان گزینه اصلی بازی در نقش اصلی مطرح بود، اما «یان فلمینگ» علاقه‌ای به حضور «جیمی استوارت» - بازیگر مورد علاقه «هیچکاک» - در این نقش نداشته است.

به هر حال این پروژه هیچگاه به سرانجام نرسید و «هیچکاک» به ساخت فیلم «روانی» از برترین آثار تاریخ سینمای جهان در ژانر وحشت پرداخت و «فلمینگ» نیز فیلمنامه‌اش را به هشتمین رمان بلند مجموعه «جیمز باند» تبدیل کرد.

بیست‌وچهارمین قسمت از مجموعه «جیمز باند» با عنوان «شبح» از روز گذشته اکران خود را در انگلیس و سایر کشورهای جهان آغاز کرد.

در قسمت جدید «جیمز باند» که همچون قسمت قبلی «سام مندز» کارگردانی آن را بر عهده دارد، علاوه‌بر «دنیل کریگ» در نقش مامور ۰۰۷، بازیگران سرشناسی دیگری چون «کریستوف والتس»، «اندرو اسکات»، «لئا سیدو»، «مونیکا بلوچی» و «دیوید باتیستا» مقابل دوربین رفته‌اند.

قسمت قبلی از این مجموعه فیلم در سال ۲۰۱۲ با عنوان «سقوط آسمانی» به کارگردانی «مندز» و با حضور «کریگ» در نقش مامور «۰۰۷» و «خاویر باردم» در نقش منفی با فروش ۱.۱ میلیارد دلار در سطح جهان، به پرفروش‌ترین فیلم در این مجموعه بدل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی بود که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت.

سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در جایگاه دوم پرفروش‌ترین سری فیلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج