جاباما
۲۵۹۲۵۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نگرانی آمریکا از قطع اینترنت توسط روسیه

از زمان حوادث اوکراین، سطح تنش بین روسیه و غرب، بیشتر شده است و تا حدی یادآور روزهای جنگ سرد است. تقریبا روزی را نمی‌توان پیدا کرد که در آن مقامات دو شرکت حرف یا عملی بر ضد هم به زبان نیاورند و انجام ندهند.

وب‌سایت یک پزشک: از زمان حوادث اوکراین، سطح تنش بین روسیه و غرب، بیشتر شده است و تا حدی یادآور روزهای جنگ سرد است. تقریبا روزی را نمی‌توان پیدا کرد که در آن مقامات دو شرکت حرف یا عملی بر ضد هم به زبان نیاورند و انجام ندهند.

نگرانی آمریکا از قطع اینترنت توسط روسیه

به تازگی آمریکا ادعا کرده است کشتی‌های جاسوسی و زیردریایی‌های روسی فعالیت‌های مشکوکی را در نزدیکی کابل‌های اینترنتی انجام می‌دهند. گرچه فعلا هیچ کابلی آسیب ندیده است، اما این امر می‌تواند نشانه آماده کردن زمینه‌های لازم برای انجام چنین کاری توسط روسیه باشد.

تعمیر کابل‌های اینترنتی زیردریاها و اقیانوس‌های چندان دشوار نیست، اما آمریکا بیم دارد که روسیه کابل‌های عمقی‌تر را که تعمیر آنها دشوارتر است را هدف بگیرد. از سوی دیگر احتمال دارد که روسیه کابل‌های سری که با اهداف نظامی در بستر دریاها نصب شده‌اند را شناسایی و تخریب کند.

همین ماه پیش بود که آمریکا، کشتی جاسوسی روسیه به نام پنتار را رصد کرد. این کشتی به ساحل شرقی کوبا حرکت می‌کرد و حاوی دو زیردریایی بود که آمریکا ادعا می‌کرد می‌تواند برای قطع کردن کابل‌ها از آن استفاده کرد. اما روسیه گفت که پنتار صرفا کشتی است که برای اعداف علمی و پژوهشی به منطقه فرستاده شده است.

اهمیت کابل‌های اینترنتی بسیار زیاد است، چون از طریق آنهاست که ۹۵ درصد ارتباطهای دنیا انجام می‌ضشود و روزانه از همین طریق حدود ۱۰ تریلیون دلار جابجا می‌شود و بنابراین آسیب دیدین جدی آنها به معنی یک بحران اقتصادی جهانی خواهد بود.

نگرانی آمریکا از قطع اینترنت توسط روسیه

نگرانی آمریکا از قطع اینترنت توسط روسیه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که بدون کمک روسیه هم دائم کابل های اینترنتمون توسط کشتی ها قطع میشه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج