۲۵۹۳۳۹
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

نرخ سود چند درصد کاهش می‌یابد؟

گزارش منابع مطلع خبری از جلسه فوق العاده عصر امروز سه شنبه شورای پول و اعتبار و تعیین تکلیف کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در این جلسه حکایت دارد.

خبرگزاری مهر: گزارش منابع مطلع خبری از جلسه فوق العاده عصر امروز سه شنبه شورای پول و اعتبار و تعیین تکلیف کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در این جلسه حکایت دارد.

جلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار ساعت ۱۷ امروز سه شنبه در بانک مرکزی با حضور اعضا برگزار می شود، این در حالی است که هفته گذشته بخش اول بسته تسریع رونق اقتصادی در جلسه این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در جلسه امروز هم بخش دیگری از این سیاست‌ها مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

یک عضو شورای پول و اعتبار در گفتگو با مهر از احتمال ادامه بررسی نرخ سود بانکی در جلسه امروز این شورا خبرداد و گفت: در این جلسه به احتمال زیاد این موضوع نهایی می شود و یک تصمیم گیری برای کاهش نرخ سود بانکی حاصل خواهد شد.

در همین حال، اعضای دولتی شورای پول و اعتبار از جمله وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، رئیس سازمان مدیریت و حتی رئیس کل بانک مرکزی به عنوان رئیس شورای پول و اعتبار بر کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم متفق القول هستند.

در هفته های اخیر حسن روحانی رئیس جمهور هم بر کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم تاکید کرده است، همچنین ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفته است: سیاست بانک مرکزی این است که با ورود به بازار بین بانکی تعادل لازم را در این بخش ایجاد و نرخ را به سمت دامنه قابل قبول نزدیک تورم هدایت کند و این کار به مرور انجام خواهد شد.

آخرین نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی (دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ۹۴) ۱۵.۱ درصد و نرخ سود تسهیلات بانکی ۲۰ درصد است، بنابراین با توجه به خواسته چهار عضو اصلی شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم و لحاظ کردن کارمزد ۲ تا ۳ درصدی برای بانک‌ها، پیش بینی می شود نرخ سود بانکی تا حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد کاهش یابد.

البته مرکز آمار ایران نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ۹۴ را ۱۳.۳ درصد اعلام کرده، این در حالی است که نرخ تورم سالیانه شهریور ۱۳.۶ درصد اعلام شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معمار

      مردم قدرت خرید ندارن از بس بیکاریه و جنس گرونه. اقتصاد با کم شدن سود بانی خوب نمیشه. آقای روحانی به فکر اقتصاد باش و لطفا فکری کن

    • ایرانی

      آقا تمام این جنگولم بازی ها برای این هستش که مردم "خودرو" و "مسکن" رو برای همیشه ترک کردن و کنار گذاشتن!
      حالا اینها هی دست و پا میزنن تا یه کاری بکنن ولی دیگه دیر شده و حسابی در گردابی که خودشون درست کردن غرق شدن!

      تا وقتیکه قیمت خودروها و مسکن به یک چهارم نشکنه هیچ اتفاقی نمی افته!

      حالا هی خودتون رو ج... بدید!

    • بدون نام

      تورم واقعی چهارصد درصد است نه پانزده درصد تخیلی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج