۲۵۹۳۵۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

بارش شدید و کاهش دما در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش در برخی نقاط کشور از بعدازظهر سه‌شنبه و ملحق شدن برخی نواحی دیگر به این گستره بارشی از روز چهارشنبه، از تداوم سامانه بارشی و گسترش آن تا ابتدای هفته آینده خبر و نسبت به خطر آب‌گرفتگی مسیل‌ها و جاده‌ها در اثر باران شدی هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش در برخی نقاط کشور از بعدازظهر سه‌شنبه و ملحق شدن برخی نواحی دیگر به این گستره بارشی از روز چهارشنبه، از تداوم سامانه بارشی و گسترش آن تا ابتدای هفته آینده خبر و نسبت به خطر آب‌گرفتگی مسیل‌ها و جاده‌ها در اثر باران شدی هشدار داد.

احد وظیفه با بیان اینکه آخرین داده‌های هواشناسی سامانه بارشی هم‌اکنون در غرب و شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و البرز غربی فعال است، گفت: بر اساس دریافت و تحلیل از بعدازظهر سه‌شنبه بارندگی در این مناطق تشدید شده و گستره آن در روز چهارشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی از روی دریای خزر علاوه بر کاهش دما، به سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و البرز شرقی نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در همین روز گستره بارش جنوب غرب کشور و خلیج فارس را نیز در بر خواهد گرفت، اظهار کرد: بارش در روز چهارشنبه در غرب کشور از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد بود. در روز پنجشنبه نیز بارش در نیمه غربی ادامه می‌یابد و در غرب و جنوب غرب کشور بارش با شدت قابل ملاحظه رخ می‌دهد که در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه بارش این سامانه عمدتا بصورت باران و در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود، گفت: بارش برف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در ارتفاعات البرز مرکزی و در روز‌ پنجشنبه در برخی مناطق ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده با کمینه و بیشینه دمای ١٨و٢۶درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز چهارشنبه با بارش پراکنده، در ارتفاعات بارش برف و در روز پنج‌شنبه همراه بارش باران، در ارتفاعات بارش برف با کمینه و بیشینه دمای ١٨ و ٢۶ و ۲۰ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین طی اخطاریه‌ای اعلام کرد: انتقال رطوبت بوسیله شارش‌های گرم و مرطوب از عرض‌های جنوبی و همچنین از شرق مدیترانه در لایه‌های زیرین جو و از طرفی گذر تدریجی و آرام ناوه تراز میانی، موجب شکل‌گیری سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور شده است.

با وجود زبانه پرفشار در عرض‌های شمالی، جبهه گرم این سامانه سبب بارش‌های بسیار خوبی در استان‌های نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین تحت تاثیر جریان‌های شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهد شد.

این سامانه تا اوایل هفته آینده همچنان درمناطق یاد شده فعال خواهد بود و اواخر هفته به شمال شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت. از روز پنجشنبه با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما، بارش باران در دامنه‌های شمالی البرز و سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد و ارتفاعات البرز بویژه دامنه‌های شمالی و مناطق مرکزی آن شاهد بارش برف خواهد بود.

با توجه به بارش باران که گاهی به سبب تشدید شرایط همرفتی با رشد ابرهای جوششی وقوع تندر همراه خواهد بود، احتمال وقوع شرایط آب‌گرفتی یا سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین لغزندگی جاده‌ها در سه شنبه برای شمال و جنوب آذربایجان شرقی، مناطق میانی اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه و در روز چهارشنبه نیمه جنوبی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و استان‌های زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، مناطق غربی و شمالی استان خوزستان و در روز پنجشنبه برای استان‌های گیلان، مازندران، ایلام، جنوب همدان، استان مرکزی، ایلام و شرق کرمانشاه، استان لرستان و خوزستان و شمال غرب چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز پنجشنبه بارش در لرستان و خوزستان در حوزه رود دز قابل توجه و گاهی با رگبار شدید پیش‌بینی می‌شود، استان‌های تهران و البرز در روز پنجشنبه با بارش باران،گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود که احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این روز وجود دارد.

برای حفظ ایمنی احتیاط لازم درتردد جاده‌ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی البرز و تردد در مناطق مستعد بروز سیلاب بکار گرفته شود.

همچنین این سازمان پیرو اخطاریه دیگری اعلام کرد که مرکز پیش بینی، با استقرار جریان‌های گرم و مرطوب از عرض‌های جنوبی و ورود زبانه پرفشار سطح زمین از عرض‌های شمالی و گذر تدریجی امواج تراز میانی جو از روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی درشمال غرب و غرب کشور تقویت شده و گستره بارش، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور را نیز فرا می گیرد.

از روزچهارشنبه با تقویت زبانه پرفشار در نیمه شمالی و از سوی دیگر تقویت جریان‌های گرم و مرطوب درغرب و جنوب غرب کشور، شدت بارش‌ها درنیمه غربی و بویژه جنوب غرب کشور افزایش خواهد یافت. نقشه‌های آینده‌نگری بیانگر ماندگاری و تقویت الگوی جو ناپایدار بر روی مناطق غربی، دامنه‌های البرز و سواحل شمال کشور تا اوایل هفته آینده است.

براین اساس شدت بارش در روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان، ایلام و لرستان، در روز چهار شنبه، در استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، نیمه غربی خوزستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، همدان و قزوین، در روز پنج‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، نیمه شمالی سمنان، البرز، قزوین، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، قم، چهارمحال وبختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و در اواخر وقت گلستان که شدت بارش در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه خواهد بود.

همچنین شدت بارش در روز جمعه، در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قم، غرب سمنان، شمال و شمال غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان و ایلام که شدت بارش در جنوب و غرب در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و غرب چهارمحال وبختیاری و در شمال در نیمه غربی مازندران و نیمه شرقی گیلان متمرکز خواهد بود.

شنبه نیز بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال سمنان، شمال و نیمه غربی اصفهان، قم، نیمه شمالی استان تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان که شدت بارش در غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان و در شمال کشور در سواحل دریای خزر متمرکز خواهد بود. در این روز به سبب گذر جبهه سرد و نفوذ توده هوای سردتر از عرض‌های شمالی بتدریج در روز یکشنبه دما بطور قابل توجهی (حدود ۱۰ درجه ) افت خواهد نمود که میزان افت دما در نیمه شمالی کشور محسوس‌تر خواهد بود.

از این رو خودداری از انجام هرگونه عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی، برداشت سریع محصولات قابل برداشت در استان‌های شمال غرب و شمال شرق کشور به سبب افت دما و انتقال به مکان‌های مسقف و سر پوشیده، تهویه و تنظیم دما و رطوبت سالن‌های پرورش قارچ و انبارها با توجه به کاهش دما، پاکسازی راه آب مزارع و باغات، اطمینان از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی جهت جلوگیری از سرریز آب، کاهش آب استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی با توجه به افزایش سطح آب کانال‌ها و رودخانه‌ها، قطع غذادهی و کوددهی جهت جلوگیری از استرس در صورت گل آلود شدن آب و هوادهی استخرهای پرورش ماهی، خودداری از صید ماهی در زمان بارندگی در استخرهای پرورش ماهی‌های گرم‌آبی، جهت جلوگیری از تخریب دیواره آب‌بندان، انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف یا مناطق زمستان گذران در شمال غرب و شمال شرق به سبب کاهش دما، قرار دادن سمت دریچه پرواز کندوها به سمت مخالف باد منطقه و ایجاد پوشش مناسب بر روی کلونی ها به منظور جلوگیری از نفوذ آب در آنها، تهویه و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل مخاطره رعد و برق و خودداری از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخ جون بارون بارون ميباره از ابرا داره آسمون ميباره جون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج