۲۵۹۵۱۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راه‌ اندازی مرکز ویژه نوزادان معتاد در تهران

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکیدبر اینکه تهران به مرکز ویژه "نوزادان معتاد" نیاز دارد، گفت: ضرورت دارد؛ چنین مرکزی در تهران ایجاد شود و هم‌اکنون نیز به دنبال این کار هستیم.

خبرگزاری ایلنا: قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکیدبر اینکه تهران به مرکز ویژه "نوزادان معتاد" نیاز دارد، گفت: ضرورت دارد؛ چنین مرکزی در تهران ایجاد شود و هم‌اکنون نیز به دنبال این کار هستیم.

علیرضا جزینی (قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر) با اجرای برنامه‌های کاهش آسیب معتادان تزریقی و شیوع ایدز کاهش یافته آیا آمار در اختیار دارید یا خیر؟ اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده، موضوع کاهش آسیب است؛ لذا مراکز کاهش آسیب را در سطح کشور افزایش دادیم و الان به ۲۰۰ مرکز رسیده‌است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این مطلب که تعدادی از این مراکز تحت پوشش بهزیستی و تعدادی نیز تحت پوشش وزارت کار هستند، خاطرنشان کرد: این مراکز ۲ کار انجام می‌دهند؛ یکی توزیع پکیج‌های بهداشتی؛ شامل سرنگ، کاندوم و اقلام بهداشتی است که از مبتلا شدن به بیماری‌های ایدز جلوگیری می‌کند که این امر نیز موثر واقع شده است.

وی ادامه داد: پیش از راه‌اندازی مراکز کاهش آسیب، ۶۷ درصد مصرف‌کنندگان از سرنگ‌های مشترک بیماری ایدز گرفته بودند و در حال حاضر این آمار به ۴۵ درصد کاهش یافته است؛ معتقدیم این فرایند کاهش آسیب باید گسترش یابد.

جزینی در پاسخ به این سوال که یکی از اعضای شورای شهر چندی پیش عنوان کرده بود که روزانه ۲ کودک معتاد متولد می‌شوند، آیا این آمار را تایید می کنید یا خیر؟ افزود: به دکتر افشار در خصوص صحت و سقم این آمار گفته‌ام که در کمیته درمان بررسی کنند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه بر این موضوع تاکید کرد که این آمار مورد تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه آیا قرار نیست؛ مرکزی برای کودکان معتاد در استان‌ها راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر در زاهدان مرکزی را مخصوص کودکان معتاد به صورت پایلوت ایجاد کردیم و تعداد اندکی از کودکان تحت درمان هستند.

جزینی ادامه داد: راه‌اندازی این گونه مراکز هر جا که لازم باشد؛ ایجاد خواهد شد، اما تهران به این مرکز نیاز دارد و ضرورت دارد که یک مرکز ایجاد شود و هم اکنون نیز دنبال این کار هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج