۲۵۹۵۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سارق طلاهای مادربزرگ‌های تهرانی +عکس

سارقی که به شیوه قدیمی از پیرزن‌های پایتخت سرقت می‌کرد،از سوی مالباختگان شناسایی و دستگیر شد..تحقیقات درباره مالباختگان دیگر پرونده همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر: سارقی که به شیوه قدیمی از پیرزن‌های پایتخت سرقت می‌کرد،از سوی مالباختگان شناسایی و دستگیر شد..تحقیقات درباره مالباختگان دیگر پرونده همچنان ادامه دارد.

۱۴خرداد امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۰۸ نواب به مأموران اعلام داشت که سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، به بهانه خرید طلا برای همسرش اقدام به گرفتن انگشتر طلا از وی کرده است.

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سارق طلاهای مادربزرگ‌های تهرانی +عکس

اظهارات شاکی

شاکی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: در خیابان امامزاده معصوم، راننده یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به من نزدیک شد و ضمن معرفی خود به عنوان شخصی خیر عنوان کرد که برای یکی از بستگانش مقداری سوغات از مشهد آورده اما این شخص در خانه اش نیست؛ در ادامه و به بهانه این که قصد دارد تا سوغات مشهد را به عنوان تبرک به دست یکی از نیازمندان محل برساند، کیسه ای پلاستیکی را به من تحویل داد تا به درخواست وی، این کار توسط من انجام شود.

در همین زمان این شخص با مشاهده انگشتر طلای من مدعی شد که قصد خرید یک حلقه انگشتر دقیقا مشابه انگشتر مرا برای همسرش دارد و به این بهانه از من درخواست کرد تا انگشتر را به وی نشان دادم؛ پس از مدتی کوتاه، این شخص به بهانه متبرک شدن طلا آنرا در داخل کیسه پلاستیک قرار داد و کیسه حاوی سوغات را تحویل من داد و از محل دور شد؛ پس از بازگشت به خانه، قصد تحویل بسته سوغات به یکی از نیازمندان محل را داشتم اما پیش از آن قصد داشتم تا انگشترم را از داخل کیسه در بیاورم اما در کمال تعجب، انگشتر در داخل کیسه نبود و تنها سوراخی کوچک در زیر کیسه پلاستیک قرار داشت.

دستگیری متهم

با توجه به شناسایی تعدادی از شکات که همگی به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و سرقت طلاجات خود قرار گرفته بودند، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از شکات، مشخصات خودرو پراید سفید رنگ را در سیستم جامع ثبت کردند.

سرانجام ۲۲ شهریور امسال، مأموران کلانتری ۱۳۲ نبرد در حین گشت زنی به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگی مشکوک شدند که راننده آن در حال صحبت کردن با یک پیرزن بود؛ با بررسی مشخصات خودرو از سوی مأمورین و اطلاع از تحت تعقیب قرار داشتن خودرو، بلافاصه مأموران کلانتری اقدام به توقیف خودرو و دستگیری راننده آن کردند.

اعتراف به سرقت های مشابه

متهم مجید (متولد ۱۳۶۰) پس از انتقل به پایگاه هشتم پلیس آگاهی و شناسایی توسط شکات پرونده، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری و سرقت طلاجات از پیرزنان اعتراف کرد ؛ متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه یک پیرزن را در خیابان شناسایی می کردم به سراغش می رفتم و خود را به عنوان خیر معرفی می کردم؛ ابتدا به بهانه رساندن سوغات شهرهای زیارتی به خانواده های نیازمند اعتماد این افراد را جلب می کردم. پس از آن، به بهانه خرید طلا برای همسرم از آنها درخواست می کردم که طلاهایشان را به من نشان دهند و پس از گرفتن طلا آنرا داخل کیسه هایی پلاستیکی می انداختم که انتهای آنها سوراخ بود؛ طلا و جواهرات را بدون آنکه صاحبان آنها متوجه شوند از آن خارج می کردم و پس از تحویل بسته های پلاستیکی به سرعت از محل دور می شدم.

مالباختگان مراجعه کنند

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، به خبرنگار مهرگفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت و کلاهبرداری مشابه و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر - انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج